Revise parts of the body. Be able to say what’s wrong.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Avoir et Être Les règles et du pratique Par C. Halsall (Brookfield)
Advertisements

J'ai mal...!.
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Learning Objective To be able to understand at least 12 different body parts. To be able to say at least 8 different body parts.
Objectifs réviser les activités à la maison
J'ai mal...!.
Le français II Chapitre 2 La santé. Il est en bonne santé.
La santé On est malade. Im sick Je suis malade. Whats the matter with you? Quest-ce que tu as?
Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5.
_______________________________
La Maladie/ La douleur – Sickness/ Pain La Santé - Health
On est en bonne santé… ou On est en mauvaise santé?
avoir = to have être = to be
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
WARM UP 1 What do the following mean in English? 1. lestomac 2. bien.
Le corps les dents le visage est rond / ovale la langue les cheveux
LA SANTÉ. Etre en bonne santé ( to be in good health) Ex: Je suis en bonne santé Se sentir bien ( to feel good) Ex: Je me sens bien Etre en mauvaise santé
Chez le médecin At the Doctor’s.
EXT: can you translate them too?
Je vous présente ma famille
Year 8 – Project 2 La Santé WALT: To talk about accident & illness WILF: To be able to say what is wrong and what you will need To be able to sat what.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Le corps The body This powerpoint is on Frog for you to revise at home.
IN THIS LESSON YOU WILL: 1.Revise vocabulary on parts of the body 2. Learn how to say whats wrong with you / what hurts.
Possible starters: List everything you can see in the pictures
Quel est l’intrus?.
Et chez les médecins sans frontières
Chez le médecin.
Les remèdes du docteur J’ai mal à la gorge! Je tousse.
Saying what is wrong with you and saying what you need.
2 La santé et la médecine 2 On est malade. la tête l’oreille un œil la bouche la gorge le nez le ventre.
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
Objective: Understand & describe illness Context: at the chemist (GCSE role play) BLP Objective: Noticing Outcome: mute letters, adverbial variations,
Mon weekend How to write about your weekend Say where you went Le weekend dernier je suis resté(e) à Banchory. Le weekend dernier je suis allé(e) à Stonehaven.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
LES SYMPTOMES ET LES MALADIES
Les recommendations.
LA MALADIE SICKNESS/ILLNESS A LA PHARMACIE AT THE CHEMIST’S.
Les Maladies On the new notes that you grab, highlight (circle) any words that look like English or can help you remember the phrase: EX: J’ai le nez.
Warm up Many people go to the gym to lose weight or to stay fit; but eating a good nutrition is very helpful. Write in French the names of fruits and vegetables.
Français III, Niveaux 1, 2 Les articles définis.
Let’s enjoy songs Session 5.
Warm up Life is about making personal choices and decisions; What good habits, as far as nutrition and fitness, you want to keep or adopt and some bad.
Warm up Your Body has many parts; describe the function of some parts mentioned below: 1.La têtê… 2.Les yeux… 3.La bouche… 4.Le nez… 5.Les pieds… 6.Les.
Comment vous sentez-vous? / Comment te sens-tu?
Ça ne va pas! Aim for today:
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
L’objectif: Réviser les maladies Apprendre ‘depuis quand’ lundi, 30 septembre Dydd Llun, 30 Medi.
Mardi 9 Juin Puis-je lire un texte au futur (L5) et réviser famille et description (L4)?
Le corps.
L’objectif: Apprendre les parties du corps
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Bienvenue! Instructions: Take out your “smiley face paper” and study your notes for two minutes. We will be reviewing all of the vocabulary today for body.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Day 1 LEÇON 6.1 I CAN TALK ABOUT HOW I FEEL. COMMENT ALLEZ-VOUS?
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
A:B: D:C: Bienvenus à “QUI VEUT GAGNER DES MILLIONS”! Thème: “ Body & illnesses”
Les parties du corps La main Le coude La tête Le genou La bouche.
-Qu’est-ce qu’il y a? -Qu’est-ce que tu as? -Qu’est-ce qui s’est passé?
Des Conseils. Objectif: to be able to give and understand advice on health issues.
Tête, Épaules, Genoux, et Pieds Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. Tête, épaules, genoux, et pieds, Genoux et pieds. J’ai deux yeux, deux.
Treatments & Remedies.
Français II – Leçon 2B Vocabulaire J’ai mal!. une allergie une blessure une douleurune fièvre.
LA SANTÉ ET LA MÉDECINE OBJECTIVES
Les conseils médicaux PETIT TEST. ON YOUR PAPER, WRITE: LA DATE TON NOM ET TON BLOCK LE NUMERO DE LA QUESTION LA LETTRE DE TON CHOIX (A/B/C) AND THE ANSWER.
Put the words back in order: ulel’éap uonegel ernlfot sodel sssseeelf l’épaule le genou le front le dos les fesses.
Le Corps The Body.
Objective: Learn to give advice and remedies to illnesses… in French !
Transcription de la présentation:

Revise parts of the body. Be able to say what’s wrong. les maladies Revise parts of the body. Be able to say what’s wrong.

les maladies (illnesses) vendredi 24 avril 2009 les maladies (illnesses) Match up: la tête ears le pied throat la gorge head les dents stomach les oreilles foot le ventre teeth 2

J’ai mal au ventre. J’ai mal au bras. J’ai mal à la jambe.

J’ai mal aux dents. J’ai mal aux yeux. J’ai mal à la gorge. J’ai mal à la tête.

J’ai suis fatigué(e) J’ai froid. J’ai envie de vomir J’ai chaud. Je tousse. J’ai de la fièvre.

Je ne peux pas venir au collège demain 1. Copy this text message but replace the picture with the correct French phrases. Cher Pierre, Je ne peux pas venir au collège demain parce que je suis malade. J’ai et . Je tout le temps. J’ai . A plus! 2. Now write a text message of your own in French telling a friend why you won’t be in school. Use the example above to help you. Challenge! Can you say why you feel ill? Example: J’ai mangé trop de chocolat.

chez le docteur (at the doctor’s) lundi 27 avril 2009 chez le docteur (at the doctor’s) J’ai _ _ _ aux oreilles J’ai mal aux d_ _ _ _. _’ ai mal à la tête J’ai _ _ _ aux pied J’ai mal _ _ ventre J’_ _ mal _ la gorge J’ai _ _ _ _ fièvre J’ai ch_ _ _. J’ai _ _oid. Je t_ _ _ _ _. 7

chez le docteur (at the doctor’s) lundi 27 avril 2009 chez le docteur (at the doctor’s) J’ai mal aux oreilles J’ai mal aux dents. J’ ai mal à la tête J’ai mal aux pied J’ai mal au ventre J’ai mal à la gorge J’ai de la fièvre J’ai chaud. J’ai froid. Je tousse. 8

Sucez des pastilles pour la gorge Aller à la pharmacie Go to the dentist. Put a jumper on. Stay in bed. Take an aspirin. Go to the chemist. Stay in the warm. Take this medicine. Take some throat sweets. Allez chez le dentiste Prenez de sirop Sucez des pastilles pour la gorge Restez au chaud Prenez de l’aspirine Mettez un pull Restez au lit