Echauffement Please, share 3 things about yourself with your partner: If you knew me, you would know that …. Mme Thuillier: 1. If you knew me, you would.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
SACRED HEART’S “SCHOOL LIFE AROUND THE WORLD” PROJECT 2010
Advertisements

Ma Routine.
Fêtes-tu L’action de grâce?
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
Une journée typique Le matin.
Je lave le chien! LAVER – to wash Je lave Nous lavons
Ma journée.
Quelle est la question?.
Ma Routine au passé.
Comment dit on…en anglais?
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
À quelle heure il se lève?
Ma routine au collège Objectifs: Pouvoir décrire ta routine au collège.
Au petit-déjeuner, je mange
Moi, le week-end je vais aller en France dans ma voiture verte!
Que fais-tu le matin? Le matin Je me réveille Je me lève
Chapitre 4 Leçon 1 La routine de la journée
Reflexive verbs with infinitives
Elle brosse les cheveux. Elle se brosse les cheveux.
La routine quotidienne
Practice for uses of: Je sais OU Je connais.
Ma journée:leçon 2.
Oops j’aime pas l’anglais
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
On pourrait aller … au stade au théâtre au Quick au cinéma
Ecoute – Que fait Nicolas?
Ma routine Le matin.
Mes activités.
Unité 1: Au jour le jour. Thème et Objectifs In this unit, you will discover: Culture What French people call “le look” and why it is important to them.
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
Possessive Adjectives What is a possessive adjective? – It's a word that tells who things belong to... my cell phone.
what i’ve learned in French
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
WALT: To talk about the internet in French.
lundi le 26 janvier Objectif: Je peux décrire ma routine quotidienne.
Making sentences negative
Subjects Teachers Much new information Friends Lessons Good education Much homework Discipline Matières Maitres Beaucoup d`information Amis Leçons Bonne.
Forming questions in French
What do you do on Wednesday at school?
Chapitre 5 Lesson 3 Essential Question: How do the French say they must or can do something?
Warm up Someone about your age will be staying in your house for two weeks; and your parents want you to show the guest rooms inside the house and his/her.
WALT: how to talk about your timetable
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WALT: USE MORE COMPLEX PHRASES AND TENSES TO SAY HOW WE GET ON WITH OTHERS. WILF: IMPROVE MY ORIGINAL PARAGRAPH TO A C GRADE LEVEL AND ABOVE.
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
LES VERBES REFLECHIS une partie des verbes pronomiaux.
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
Ma Routine du Matin.
Read the following text. Answer the questions in English.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Un savon.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Relating a series of events P. 109: look the picture of carnaval in Martinique. What do you see? How to relate a series of events (p.110) Salut, je m’appelle.
Une Journée Typique Objectif
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
Les matières Click on the arrow to go onto the next page.
Reflexive verbs. Overview Reflexive verbs indicate that the subject of the verb is performing the action upon himself, herself, or itself. Reflexive verbs.
Au Collège Starter Activities.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Personal Information Useful phrases: Je m’appelle …… J’habite (en angleterre /à Londre) Mon anniversaire est le ……. J’ai ….. ans Je suis né(e) à ….. My.
Module 1.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Le matin…..
The future tense. Expressions you will need to talk about the future 1.Demain 2.Le week-end prochain 3.Samedi prochain 4.L’ été prochain 5.La semaine.
How to say ‘I have just’ in French (recent past).
Unité 2- Leçon C. To talk about THINGS that you like and don’t like J’adore… J’aime… Je n’aime pas… Je déteste…
Transcription de la présentation:

Echauffement Please, share 3 things about yourself with your partner: If you knew me, you would know that …. Mme Thuillier: 1. If you knew me, you would know that after High school, I moved to Dublin, Ireland to learn English and I did not go to college until I was If you knew me, you would know that my mom raised my big sister and me by herself. 3. If you knew me, you would know that I have jumped out of an airplane twice!

Les devoirs La lecture sur la routine de Fabienne + les questions OOPS! Please make these changes to your text: Je me r éveille à 6h15. Je me lève à 6h30. Jarrive au lycée à 8h00.

Correction avec les tableaux magiques

Les r éponses en français a) Elle se lève à 6h30. b) Parce quelle commence à 9h05. c) Elle va/descend dans la cuisine. d) Avec sa soeur. e) Elle se brosse les dents. f) Elle se rince les cheveux. g) Avec un séchoir h) Elle se démêle (untangle) les cheveux. i) Advanced +: 25 minutes

Answers a) 6:15 am b) A skirt, a tee-shirt, a sweater, sneakers or boat shoes and a short coat. c) She feeds her dog (Adv: She says good bye to her dog) d) Maths class e) Recess/ she has fun (Adv: talks) with her friends f) French/ social studies/ English classes g) High school (lycée) h) 5:30pm i) With her parents (Adv: because her parents come home late) j) No, because she has fun with the internet k) She hangs out with friends at the mall or swimming pool (Adv: She thinks her like is typical) l) She does her homework (Adv: She used soap instead of shower gel)

Examen de lecture- Format 1. Vrai-Faux? 2. Questions en fran çais> réponses en fran çais 3. Questions en anglais> réponses en anglais

Vrai ou faux? (Collaborer avec votre partenaire si n écessaire) 1. Fabienne mange toujours des céréales le matin. 2. Elle se lève plus tard le mercredi. 3. Elle se brosse les dents après le petit déjeuner. 4. Elle aime porter des chaussures bâteau. 5. La récréation est entre 9h30 et 9h Elle a un chien qui sappelle Milou. 7. Elle naime pas les jeux vidéos. 8. Elle joue au foot après lécole. Advanced +: Créez des phrases VRAIES ou FAUSSES sur le texte

Tableaux magiques Utilisons vos questions!

22h00 Le mardi Se lever Se r éveiller Le samedi Se relaxer Se laver Du dentifrice Une brosse à cheveux Une serviette Un s échoir Dhabitude Dabord Ensuite Enfin t ôt tard Tous les jours toujours Le peigne Le rasoir Le gant de toilette Le rasoir Le vendredi 18h00 16h15 La glace Le savon Shabiller Se d épêcher Se coiffer Le lundi Qui.. ? Pourquoi? Parce que Quand ? O ù?