Cuisine Manger sain La date:.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A-Avez- vous une chambre de libre sil vous plaît? B-Oui,quelle sorte de chambre voulez-vous? A-Je voudrais une chambre pour 2 personnes avec une salle.
Advertisements

II. Les règles de conjugaison
Le Partitif et larticle défini Français I, Ch. 6.

Les pronoms sujets et être
Le pronom en Some or any. Notice the use of en in the responses. 1. Tu fais du jogging. Oui, jen fais. 2. Vous avez fait de la gymnastique? Oui, nous.
By: Reshiga and Pavitra
To do the shopping. the bakery a baguette The pastries shop.
Formation of the partitive: JUST LIKE THE PREPOSITION DE : Ex. Je rentre de l é cole. MASCULINE de + le =_____ Je voudrais___pain. FEMININE de + la= _____.
Les pronoms disjoints. Forms Jemoi Tu toi Il lui Elle elle On soi Nous nous Vous vous Ils eux Elles elles.
Un/une and des are the French equivalents of a/an and some.
When you talk about food, you will often want to say some potatoes or some coffee. To do this, you need to use different words in French. With masculine.
The ‘near’ Future.
Saying some in French In French, instead of saying some we say of the. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is:
Je voudrais ….
Croire & Voir Deux verbes irréguliers. Croire: To believe, to think Je crois Je crois Tu crois Tu crois Il croit** Il croit** Elle croit Elle croit On.
Français 1 Beau, nouveau, vieux. Explication: Most adjectives in the French language follow the noun. There are exceptions that come before the noun.
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
The vowel sounds [ø] and [œ]. The vowel sound [ø] The vowel sound [ø] in veux is represented by the letter combinationeu. It is pronounced with the lips.
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
BIEN DIT 1 Vocabulaire 6.2. le café le déjeuner/le dîner.
Direct Object Pronouns Direct objects are the people or things in a sentence which receive the action of the verb. To find the direct object in a sentence,
Chapter 7 Verb + Infinitive Construction. Verb + Infinitive- What is the Verb? The only verb being conjugated is the actual verb being done. The only.
What does en mean? The object pronoun en usually means some or of them.
Le paratif et l’article défini
Les loisirs/Les passe-temps
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
Au magasin de vêtements
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
Le petit déjeuner.
Les Articles Définis et les Sujets Pronoms au Singulier.
ROLE-PLAY 3 TRAVELLING ON BUSINESS Say youd like a ticket to Chambéry, please Je voudrais un billet pour Chambéry, sil vous plaît Say no, a single ticketNon,
Unité 3 Mangeons!. Are you (tu) having breakfast? Tu prends le petit-déjeuner? Est-ce que tu prends le petit-déjeuner?
Voyages et Vacances.
70 Homework for French  Create an advert for a house that you’re selling. Look at the powerpoint for a recap of rooms of the house, usefull vocabulary.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
Chap. 4. page 107. What are they? Ce qui and Ce que both mean WHAT However: They mean WHAT When making a statement NOT when asking a question.
Un repas au restaurant..
EXT: can you translate them too?
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Le Passé Composé. When do we use passé composé? We use passé composé when an event has happened in the past.
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Qu’est-ce qui te plaît? Chapitre 2.
Le verbe FAIRE au présent
What do you do to stay in good shape? Vendredi vingt sept janvier 2012 Objectif: que fais-tu pour garder la forme?
Term 4 Home Learning A table Vocab and activities to be completed at home.
10 Survival Phrases Survival Answers 2/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
Où es-tu allé samedi dernier ?. Comment es-tu allé?
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
La prononciation française
L’infinitif passé.
Le matériel scolaire.
C’est combien?.
Expressing which or what And the whole or the entire and all or every.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Les objectifs d’aujourd’hui: - Parler: Nos weekends - Examen du chapitre 5: Au café jeudi, le six février, 2014 (deux mille quatorze) Devoirs Jeudi : Quiz.
Le matériel scolaire. Vocabulaire Un compas Un sac Un stylo Un cahier.
FRENCH WORDS WE USE IN ENGLISH.
Combien en voulez-vous?
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
To learn which sports to use with ‘je joue’ and which
Oui, monsieur, un kilo de bananes, s’il vous plait.
Le Partitif.
Combien en voulez-vous?
Article some masculine feminine plural ©NicoleRichelle.
Transcription de la présentation:

Cuisine Manger sain La date:

Pour commencer... Dictionary work – pupils have five minutes to try and complete their categories with as many words as they can in pairs, in French. Recall food words learned previously and refer pupils back to the vocabulary list given earlier.

La pyramide alimentaire En quelle proportion, selon toi? Ask pupils to guess what proportion of which group is needed to have a balanced diet. Explain that two groups need to go in the top two layers. Then click to reveal answers and discuss what pupils found surprising. Pupils then copy this pyramid in their books.

The word for “the” and “some” Anglais Masculin singulier Féminin singulier voyelle Pluriel a / one un une un / une des the le la l’ les some du de la de l’ du fromage un fromage

When do we use which one? Cheese is excellent for (the) bones and (the) teeth. I’d like some cheese, please. And also, I’d like an apple. Le fromage est excellent pour les os et les dents. Je voudrais du fromage, s’il vous plaît. Et aussi, je voudrais une pomme. Extension: Pour rester en forme, il est nécessaire de manger ____________, par exemple _________________ Pupils translate each sentence underneath their grammar notes.