Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Aujourd’hui en français:
Advertisements

Bonjour!.
Phrases de ‘survie’ pour la classe de français. (Survival French!)
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Faisons Le Bilan! Lets do a check up!. OBJECTIFS 1)Réviser tout depuis septembre! 2)Consolider et travailler le mémoire 3)Faire un arbre généalogique.
ContractionsContractions How the French get around.
L’heure Telling Time.
LES BONNES MANIERES (GOOD MANNERS). GREETINGS AND INTRODUCTIONS In the French-speaking world, different greetings reflect differing degrees of familiarity.
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Dialogues ??!!.....
Français II: Examen #1 mardi, le 6 octobre.
Français I Leçon 2B Une semaine au lycée Au Debut #7 (for the dates of November 5 and 6) Please Translate the Following: 1. I love the math course. (Adorer.
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Hello, friends! Salut,mes chers amis!
Echauffement /warm up Classify the words by looking at the articles Le (masculin) , La(feminin), Les (plural)? Masculine Feminine Plural Les Crayons.
Expressions Quotidiennes
©2014 FrenchTeacherResources.com. manger boire aller jouer acheter faire visiter buy drink eat visit go play do ©2014 FrenchTeacherResources.com.
Dites le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Dont Be Late part one With the Angry Family Wow, that is a nice new clock. Wow, ça cest une belle horloge toute neuve.
French introduction.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
En classe Salutations mardi le 8 septembre
Les expressions utiles pour la salle de classe
En Avant Communication en direct C HAPITRE 1 : Pour commencer.
Learning objectives Learn how to cancel and re-arrange meetings
WALT: how to talk about your timetable
4) février 1) trente 5) samedi 6) juillet 3) dix 2) juin A E C F A B H J C FED GHI J 7) jeudi 8) quinze 9) août 10) vingt D G I B Pour commencer
10 Survival Phrases Survival Answers 2/6 With Mr Angry Potato Head and Mrs. Mildly-Angry Carrot-Face.
With the Angry Family When, when, when? - Days of the Week.
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
Exercice #5 Warm-up 12/9 If I sneeze, you say: ___________________,
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Hello / Goodbye.
L’Heure Telling time in French.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
Donnez l’heure “Time”… it’s a ticking!.
Time (lheure) Periods of the day Le matin = the morning Laprès-midi = the afternoon Le soir = the evening La nuit = the night.
Bonjour Tout le monde Monsieur Madame Mademoiselle
PRÉLIMINAIRE II D-F. GREETINGS You could use the expressions: Bonjour! (meaning literally « good day ») Salut! (the informal hello)
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 1 Bonjour!
Unité 1 Leçon 1a – Salut!.
Les salutations et les courtoisies
Comment ça va? Comment ça va? Ça va? Oui, ça va (bien).
Qu’est-ce que ça veut dire?
Greetings, formal and informal
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
Dans la Classe!.
Salut! Bonjour! La Conversation!.
Bonjour! Comment ça va?? Ça va bien! Ça va mal!
Unité 1 Leçon 1 C How to greet a friend/classmate: Salut! How to greet a teacher/adult: Bonjour! Monsieur Madame/Mademoiselle How to say good-bye: Salut!
SAYING HELLO SAYING HELLO.
G 2-1. La jeune fille Bonjour Bonsoir Le garçon.
Que veut dire…? How are you? (inf.) Comment ça va?
C’est à toi Unité 1. Bonjour Hello Bonsoir Good evening.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd KEY LANGUAGE YEAR 1 / BLOCK 1.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
La politesse et les expressions pour la classe S’il vous plaît. (Formal) = Please.
Révision du devoir 1. Quelle est la date aujourd’hui? 2. Merci. 3.Je m’appelle Alba Gallegos. 4.Mon numéro est cinq, un, six, sept, neuf, deux, quarante,
French introduction.
Reprise Rappel 1, Part 2.
Bonjour! Lundi le dix-neuf septembre
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
Transcription de la présentation:

Mini-dialogues Bon Voyage – Leçons Préliminaires

Mini-dialogue 1 A: Good morning, sir / ma’am.

Mini-dialogue 1 A: Good morning, sir / ma’am. A: Bonjour, monsieur / madame (mademoiselle).

Mini-dialogue 1 B: Hello, how are you, ma’am?

Mini-dialogue 1 B: Hello, how are you, ma’am? B: Bonjour, comment allez-vous, madame (mademoiselle, monsieur)?

Mini-dialogue 1 A: I am very well, thanks. And you?

Mini-dialogue 1 A: I am very well, thanks. And you? A: Je vais très bien, merci. Et vous?

Mini-dialogue 1 B: Well. Pardon. What time is it?

Mini-dialogue 1 B: Well. Pardon. What time is it? B: Bien. Pardon. Il est quelle heure? (Quelle heure est-il?)

Mini-dialogue 1 A: It’s a quarter until nine in the evening.

Mini-dialogue 1 A: It’s a quarter until nine in the evening. A: Il est neuf heures moins le quart du soir.

Mini-dialogue 1 B: It isn’t 8:30?

Mini-dialogue 1 B: It isn’t 8:30? B: Il n’est pas huit heures et demie?

Mini-dialogue 1 A: No, I’m sorry. Oh, it’s 8:50 now.

Mini-dialogue 1 A: No, I’m sorry. Oh, it’s 8:50 now. A: Non, je suis désolé(e). Oh, il est neuf heures moins dix maintenant.

Mini-dialogue 1 B: Thank you and see you Thursday.

Mini-dialogue 1 B: Thank you and see you Thursday. B: Merci et à jeudi.

Mini-dialogue 1 A: Bonjour, monsieur / madame (mademoiselle). B: Bonjour, comment allez-vous, madame (mademoiselle, monsieur). A: Je vais très bien, merci. Et vous? B: Bien. Pardon. Il est quelle heure? (Quelle heure est-il?) A: Il est neuf heures moins le quart du soir. B: Il n’est pas huit heures et demie? A: Non, je suis désolé(e). Oh, il est neuf heures moins dix maintenant. B: Merci et à jeudi.

Mini-dialogue 2 A: Hi. How’s it going?

Mini-dialogue 2 A: Hi. How’s it going? A: Salut. Comment ça va?

Mini-dialogue 2 B: It’s going okay. And you?

Mini-dialogue 2 B: It’s going okay. And you? B: Ça va comme-ci, comme ça. Et toi?

Mini-dialogue 2 A: Not bad. I have a question.

Mini-dialogue 2 A: Not bad. I have a question. A: Pas mal. J’ai une question.

Mini-dialogue 2 B: Yes, what is it?

Mini-dialogue 2 B: Yes, what is it? B: Oui, qu’est-ce que c’est?

Mini-dialogue 2 A: What time is it?

Mini-dialogue 2 A: What time is it? A: Quelle heure est-il? (Il est quelle heure?)

Mini-dialogue 2 B: It is 1:20 in the afternoon.

Mini-dialogue 2 B: It is 1:20 in the afternoon. B: Il est une heure vingt de l’après-midi.

Mini-dialogue 2 A: I have English class. See you soon!

Mini-dialogue 2 A: I have English class. See you soon! A: J’ai la classe d’anglais. À bientôt!

Mini-dialogue 2 B: Yes, see you real soon (later today)!

Mini-dialogue 2 B: Yes, see you real soon (later today)! B: Oui, à tout à l’heure!

Mini-dialogue 2 A: Salut. Comment ça va? B: Ça va comme-ci, comme ça. Et toi? A: Pas mal. J’ai une question. B: Oui, qu’est-ce que c’est? A: Quelle heure est-il? (Il est quelle heure?) B: Il est une heure vingt de l’après-midi. A: J’ai la classe d’anglais. À bientôt! B: Oui, à tout à l’heure!

Mini-dialogue 3 A: Good evening. What is your name?

Mini-dialogue 3 A: Good evening. What is your name? A: Bonsoir. Tu t’appelles comment? (Comment t’appelles-tu?)

Mini-dialogue 3 B: Hi, my name is _____. And you?

Mini-dialogue 3 B: Hi, my name is _____. And you? B: Salut, je m’appelle _____. Et toi?

Mini-dialogue 3 A: My name is _____. Is it going (okay)?

Mini-dialogue 3 A: My name is _____. Is it going (okay)? A: Moi, je m’appelle _____. Ça va?

Mini-dialogue 3 B: Yes, it’s going well. Who is that?

Mini-dialogue 3 B: Yes, it’s going well. Who is that? B: Oui, ça va bien. Qui est-ce?

Mini-dialogue 3 A: It’s Solange.

Mini-dialogue 3 A: It’s Solange. A: C’est Solange.

Mini-dialogue 3 B: How do you spell Solange?

Mini-dialogue 3 B: How do you spell Solange? B: Comment est-ce qu’on écrit Solange?

Mini-dialogue 3 A: Solange is spelled S-O-L-A-N-G-E.

Mini-dialogue 3 A: Solange is spelled S-O-L-A-N-G-E. A: Solange s’écrit S-O-L-A-N-G-E.

Mini-dialogue 3 B: (I) thank you. Have a good day!

Mini-dialogue 3 B: (I) thank you. Have a good day! B: Je te remercie. Bonne journée!

Mini-dialogue 3 A: You’re welcome. See you tomorrow!

Mini-dialogue 3 A: You’re welcome. See you tomorrow! A: Je t’en prie. À demain!

Mini-dialogue 3 A: Bonsoir. Tu t’appelles comment? (Comment t’appelles-tu?) B: Salut, je m’appelle _____. Et toi? A: Moi, je m’appelle _____. Ça va? B: Oui, ça va bien. Qui est-ce? A: C’est Solange. B: Comment est-ce qu’on écrit Solange? A: Solange s’écrit S-O-L-A-N-G-E. B: Je te remercie. Bonne journée! A: Je t’en prie. À demain!

Mini-dialogue 4 A: How are you today, ma’am (sir)?

Mini-dialogue 4 A: How are you today, ma’am (sir)? A: Comment allez-vous aujourd’hui, madame (monsieur)?

Mini-dialogue 4 B: Very well, thanks. It’s what day?

Mini-dialogue 4 B: Very well, thanks. It’s what day? B: Très bien, merci. C’est quel jour?

Mini-dialogue 4 A: I don’t know, ma’am (sir). Is it Wednesday?

Mini-dialogue 4 A: I don’t know, ma’am (sir). Is it Wednesday? A: Je ne sais pas, madame (monsieur). C’est mercredi?

Mini-dialogue 4 B: No, it’s Tuesday. What is the date today?

Mini-dialogue 4 B: No, it’s Tuesday. What is the date today? B: No, c’est mardi. Quelle est la date aujourd’hui?

Mini-dialogue 4 A: It’s January 31st or February 1st. Can I go to my locker?

Mini-dialogue 4 A: It’s January 31st or February 1st. Can I go to my locker? A: C’est le trente-et-un janvier ou le premier février. Je peux aller à mon casier?

Mini-dialogue 4 B: No. It’s February 1st. How do you say “Take out your homework”?

Mini-dialogue 4 B: No. It’s February 1st. How do you say “Take out your homework”? B: Non. C’est le premier février. Comment dit-on “Take out your homework”?

Mini-dialogue 4 A: You say ______. What does “Je suis désolé” mean?

Mini-dialogue 4 A: You say ______. What does “Je suis désolé” mean? A: On dit “Sortez les devoirs”. Que veut dire “Je suis désolé”?

Mini-dialogue 4 B: It means ______. Sorry, no homework today?!

Mini-dialogue 4 B: It means ______. Sorry, no homework today?! B: Ça veut dire “I am sorry”. Désolé, pas de devoirs aujourd’hui?!

Mini-dialogue 4 A: Comment allez-vous aujourd’hui, madame (monsieur)? B: Très bien, merci. C’est quel jour? A: Je ne sais pas, madame (monsieur). C’est mercredi? B: No, c’est mardi. Quelle est la date aujourd’hui? A: C’est le trente-et-un janvier ou le premier février. Je peux aller à mon casier? B: No. C’est le premier février. Comment dit-on “Take out your homework”? A: On dit “Sortez les devoirs”. Que veut dire “Je suis désolé”? B: Ça veut dire “I am sorry”. Désolé, pas de devoirs aujourd’hui?!

Mini-dialogue 5 A: Hi! Is it going (okay)?

Mini-dialogue 5 A: Hi! Is it going (okay)? A: Salut! Ça va?

Mini-dialogue 5 B: No, it’s going badly. What a week!

Mini-dialogue 5 B: No, it’s going badly. What a week! B: Non, ça va mal. Quelle semaine!

Mini-dialogue 5 A: Yes, what a month!

Mini-dialogue 5 A: Yes, what a month! A: Oui, quel mois!

Mini-dialogue 5 B: I have homework! And you?

Mini-dialogue 5 B: I have homework! And you? B: J’ai des devoirs! Et toi?

Mini-dialogue 5 A: Yes, I have homework!

Mini-dialogue 5 A: Yes, I have homework! A: Oui, j’ai des devoirs!

Mini-dialogue 5 B: It’s Friday. A coke or a lemon-lime soda for (pour) you?

Mini-dialogue 5 B: It’s Friday. A coke or a lemon-lime soda for (pour) you? B: C’est vendredi. Un coca ou une limonade pour toi?

Mini-dialogue 5 A: Well (buying time)…a soda. Do you have (as – ah) a pizza or a sandwich?

Mini-dialogue 5 A: Well (buying time)…a soda. Do you have (as – ah) a pizza or a sandwich? A: Alors…une limonade. Tu as une pizza ou un sandwich?

Mini-dialogue 5 B: Yes, I have a pizza for us (pour nous).

Mini-dialogue 5 B: Yes, I have a pizza for us (pour nous). B: Oui, j’ai une pizza pour nous.

Mini-dialogue 5 A: Salut! Ça va? B: Non, ça va mal. Quelle semaine! A: Oui, quel mois! B: J’ai des devoirs! Et toi? A: Oui, j’ai des devoirs! B: C’est vendredi. Un coca ou une limonade pour toi? A: Alors…une limonade. Tu as une pizza ou un sandwich? B: Oui, j’ai une pizza pour nous.