Français 2/6/12 Ouvrez vos livres á page 104. Ecrivez six phrases avec les six formes de faire. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Français I, Ch. 8. Interrogative (questioning) adjective Use it when asking what or which? It is pronounced the same way every time MasculinFéminin SingulierQuel.
Advertisements

Comment former des questions
Leçon 8 Pages JeNous TuVous IlElleIls/Elles suis es est êtes sont sommes NOTES So far, we have learned how to conjugate 1 irregular verb: Être.
Verbs in the Present Tense -ER What verbs on –er do you know? Write as many verbs on –er on a piece of paper as you can. You have 3 minutes! Yes, this.
Talking about yourself
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Vouloir, Pouvoir, Devoir To can, to be able to, to have to.
Verbs that change Yeah, there are ones that change.
Les invitations invitations In this lesson you will learn: -How to invite someone to do something -How to reply to an invitation.
Bonjour! français I Les interros-quiz corrections-très bien fait classe!
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
Le passé composé With « avoir ».
Français 3/26/12 Ouvrez vos livres á page 134. Faites Panorama Culturel. Why dont blind people sky dive? Envoyer – to send. Je lai envoyée sur les roses.
Français 2, 15 Octobre 2012 Ouvrez vos livres à la page 38. Faites #9. How did the mouse feel after the cat chased it through the screen door? Mettre à
Une journée In this unit you will learn:
Français 3/12/12 Ecrivez six phrases avec avoir. Eight Canadian geese walk into a bar. What do they order? Descendre – to go down, to get off. Ils sont.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Talking about yourself
Français 2, 11 Fevrier 2013 Ouvrez vos livres à page 111. Faites #26 Ecoute. Why did the belt go to jail? Être étonné(e) – to be amazed. Elle était tout.
Talking about the things you do
Français 10/24/11 Cinq minutes preparer à lorale 2-1. How does the man on the moon get his hair cut? Doux/douce – mild/soft. Douce nuit, sainte nuit. Silent.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Français 2, 25 Fevrier 2013 Ouvrez vos livres à la page 130. Voiez le video d Mis En Train. What do you call four bull fighters in quick sand? Être sur.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Saying what you have been doing
EN VACANCES EN VACANCES.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
Français 1/6/14 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
Français 2, 18 Mars 2013 Ouvrez vos livres à page 139. Faites #18. Do you know the problem with political jokes? Inconnu(e) – stranger. Non, c’est une.
Français 2, 13 octobre 2014 Sortez une feuille de papier. Faites les exercises de gramaire. How did the mouse feel after the cat chased it through the.
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
1. choose a pen pal from advertisement page 2. follow directions for writing a letter to that person.
Français 2, 29 Septembre 2014 Ouvrez vos livres à la page 20. Faites #26. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Français 3/10/14 Ecrivez six phrases avec adverbes de fréquence. Dites-moi ce que vous faites. Eight Canadian geese walk into a bar. What do they order?
Français 1/30/12 Ouvrez vos livres á page 103. Faites #13. What do you call cheese that isn’t yours? Briser – to break. Il faut briser la glace. We’ve.
Français 2, 12 janvier 2015 Ouvrez vos livres à la page 68. Faites #14. Ecrivez-le. What kind of tree can you find in a kitchen? le haricot – bean. C’est.
Français 6/4/12 Ouvrez vos livres á page 239. Tu as passé in bon week-end? Qu’est-ce qui c’est passé? Utilisez: d’abord, ensuite, aprés, enfin. What do.
Français 2, 5 janvier 2015 Describe your holiday break, use the past tense. Things you did or ate. What is the difference between here and there? Sage.
Français 2, 2 fevrier 2015 Ouvrez vos livres à la page 84. Faites #6. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far. Goals.
Français 2, 26 janvier 2015 Additional Listening 3-4 What is Dracula’s favorite snack? Vivre – to live. Il faut la vivre pleinement. We must live it fully.
Français 2, 11 Mars 2013 Ouvrez vos livres à page 148. Faites #3. What do you get when you cross a skin doctor and an elephant? Faire mal – to hurt. Oui,
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Français 2, 19 septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 26. Faites le # 7. What does Mr. Buffalo say to Buffalo Jr. as he leaves for work? Flou/e – hazy,
Français 2, 30 Janvier 2017 Faites Ecoute suplémentaire 3-1,3-2.
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
Aujourd'hui Ecrivez la date Objectives Revise the numbers
Français 2, 22 mai 2017 Faites l’interro 9-2A, l’etape A.
Français 2, 21 fevrier 2017 Ouvrez vos livres à la page 105. Dessinez le vocabulaire. What do you call four bull fighters in quick sand? Être sur le point.
Français 9/25/17 Ouvrez vos livres á la page 26. Faites le 18 Ecoutons. Where can you find an ocean but no water? Plein – plenty. Ragarde, j’en ai plein.
Français 10/9/17 Ecrivez 8 phrases avec les six forms d’aimer.
Objectifs: To revise telling the time in French
Français 2, 28 Janvier 2019 Ouvrez vos livres à la page 71. Faites le 18. Where do you find a no legged dog? Loin – far. C’est trop loin. It’s too far.
Repetez
Lequel The Last Part.
Français 5/21/18 Pas. Did you hear about the pig that wanted to become an actor? Trouver – to find. La police n’a toujours pas trouvé d’indices. The police.
Français 2, 8 octobre 2018 Ouvrez vos livres à la page 12. Ecrivez chacque question dans le C.D.O.. Repondez aux questions. How did the mouse feel after.
Français 2, 7 janvier 2019 Tell me about your holiday in french. How was it? What did you do? What did you eat? Use the passé composé. E.G. C’etait interesant.
Transcription de la présentation:

Français 2/6/12 Ouvrez vos livres á page 104. Ecrivez six phrases avec les six formes de faire. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you. Tomber – to fall. La neige tombe très fort. The snow is coming down really hard. Goals –Review/evaluate orale 4-1. Work with Faire. Devoirs - #17, page 105

Français 2/7/12 Ouvrez vos livres á page 106. Ecrivez six questions et six reponses. Where do you find a no legged dog? Libre – free, spare. Que feras-tu de tout ce temps libre? What will you do with all this spare time? Goals – Score videos, play games. Devoirs – page 106, #19

Français 2/8/12 Ecrivez six phrases avec les activités que tu ne joue pas ou ne fais pas. What is a zebra? Propre – clean. Lautomobile est propre comme un sou neuf! The car is as clean as a new quarter. Goals – Work on oral language skills and verb forms. Devoirs – page 107 #20.

Français 2/9/12 Ouvrez vos livres á page 107. Faites #21 écoute Why dont cannibals like to eat clowns? La vie – life. Notre vie est bien fantastique! Our life is really wonderful! Goals –Work on activities for different weather conditions and different months. Devoirs – page 107, #22.

Français 2/10/12 Ouvrez vos livres á page 108. Ecrivez sept questions et sept reponses. Un reponse pour chacque dessin. Why dont lobsters share? Quotidien – daily. Nous avons repris notre train- train quotidien. We resumed our daily routine. Goals – Add the new things we know how to say to our web pages. Look at French web pages and ask a question to blog. Devoirs – Pas.