with Mrs Mildly-Angry Carrot-Face (who is not so mildly angry anymore)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
ROLE-PLAY OVERLAP. You are talking about your pets For help with the vocab, click herehere Listen to the question and replyIl est noir et blanc et assez.
Advertisements

“Aller” is a very important verb.
À quelle heure il se lève?
Do as I say – Part One Must + Have to with the Angry Family.
objectifs: Can I say what I do to help at home?
FR1 Ch 8.1 Les Corvées. arroser les plantes (f.)
Dont Be Late part one With the Angry Family Wow, that is a nice new clock. Wow, ça cest une belle horloge toute neuve.
1 Take your road map 2 Read it again
Let’s revise!! 1 Take your road map 2 Read it again Objectifs linguistiques: Mots interrogatifs + intonation des questions Present perfect Will + would.
Aider à la maison. Lundi treize février Objectifs: Say what you do to help at home.
Who Wants To Be A Millionaire? X’s Edition Question 1.
12:15 10:10 02:00 05:50 08:45 12:30 07:55 12:40 10:45 03:20 04:05 07:30 05:25 04:35 à douze heures et quart du matin à cinq heures moins vingt-cinq de.
A POWER POINT DEMONSTRATION. The End. Just kidding! This is serious stuff.
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Role Play 17 Homework help.
Jeopardie Chapitre 5.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Reflexive verbs and morning routine FR2
Vocabulaire electronique
les bonnes résolutions
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
The Passé Composé Tense
Leçon 8: Un concert de musique africaine
QUI, QU’EST-CE QUE, QU’EST-CE QUI, QUOI
ROLE-PLAY OVERLAP.
Quoi!? Notre précieuse carotte est en danger.
Chapter 2 Vocabulary 2 French 2
Don’t Be Late part two With the Angry Family.
Role Play Au magasin.
The Angry Family Tree With the Angry Family.
Games and instructions
Passé Composé Négatif.
Day 2 –
avant et après Day 3 – Montrez-moi vos notes
Anyone, someone, no-one and Everyone
Games and instructions
L’Épiphanie et la galette des rois
Vocab the dishes the room the guitar the floor football outside
The Passé Composé Tense
Activités du week-end.
Échauffement ( associez)= Match
La chouette qui avait peur du noir Épisode 8 : le chat
L_ s _ l l _ _ _ a n _ e r dining room
Quelle heure est-il Monsieur le loup?
Objectifs: To revise telling the time in French
Daily Routine and Times.
Passé composé the –ed past tense in French
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Conversations Chapitre5
Les corvées: Chores Le français 8ième.
The Passé Composé Tense
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
What is the meaning of “Faire la vaisselle”?
KEY LANGUAGE P4 / PLS3 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P3 / PLS3 / BLOCK 3.
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Lesson 3.
Her uncle and her aunt are tall, nice, and smart.
The Passé Composé Tense
French 2 Chapitre 2 Vocabulaire 2.
Français 2, 27 mars 2017 Use the passé compose to tell me about five things you did over the weekend. What kind of clothes do lawyers wear in court? Dire.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
L’echauffement Warm-up:
Sentence building: Traduisez!
Direct and Indirect Object Pronouns in French
My favourite subject is
Titre: Aider à la maison
Transcription de la présentation:

with Mrs Mildly-Angry Carrot-Face (who is not so mildly angry anymore) Do as I say – Part Two Imperatives with Mrs Mildly-Angry Carrot-Face (who is not so mildly angry anymore)

RÉVEILLE-TOI ET FAIS LA VAISSELLE ! WAKE UP AND WASH THE DISHES!

Arrête de jouer de la guitare ! Range ta chambre ! C’est un ordre ! Stop playing guitar! Tidy your room! This is an order!

Ne te cache pas ! Lave le sol ! MAINTENANT ! Don’t hide! Clean the floor! NOW!

Joue au football dehors ! Play football outside!

T-t-t-théièreball ! T-t-t-teapotball!

Mais d’abord ramène les théières à la cuisine. But first return the teapots to the kitchen.

VOUS AVEZ CINQ MINUTES !!! You have five minutes!!!!

Ok… maintenant elle est devenue folle ! Elle a un pistolet ! Ok… Now she’s gone mental! She’s got a gun!

Oh non, la voilà ! Oh no, here she comes!

Va-t-en ! Go away!

Non ! J’ai le pistolet et pas vous. Achetez-moi une couronne. No! I have the gun and you don’t. Buy me a crown.

… et emmenez-moi sur la lune… …and take me to the moon…

… et faîtes-moi un bon gâteau… avec de l’or… …and bake me a nice cake… with gold…

… et rendez-moi célèbre… …and make me famous…

… et aidez-moi à faire mes devoirs… …and help me with my homework…

Ouah. Elle est folle, qu’est-ce qu’on devrait faire ? Wow. She’s gone crazy, what should we do?

… et dîtes à ma mère que je l’aime… …and tell my mum I love her…

Partons sans faire de bruit. Let’s leave quietly.

… et allez au supermarché acheter du papier toilette… …and go to the supermarket for toilet roll…

… et buvez du thé… …and drink tea …

… et écoutez les singes… …and listen to the monkeys…

Salut. Bye bye.

… et portez de beaux vêtements. Vous avez tous l’air horrible. …and wear nice clothes. You all look terrible.

Je me demande si elle s’est calmée maintenant. I wonder if she’s calm yet.

… et donnez-moi toutes vos pièces en chocolat… …and give me all your chocolate money…

Non. Pas encore. No. Not yet.

… et trouvez-moi un vrai pistolet… …and get me a real gun…

Quoi ? What?

Ha ha ha. It’s a water pistol! Ah ah ah. C’est un pistolet à eau ! Ha ha ha. It’s a water pistol!

Attrapez-la ! Get her!

Vocab mental the crown the moon the cake gold homework the toilet roll the supermarket the water pistol fou (m.)/ folle (f.) la couronne la lune le gâteau l’or (m.) les devoirs (m.) le papier toilette le supermarché le pistolet à eau