Révisez On your tables discuss the meanings of these phrases and sentences: Il neige Quand il pleut, je vais au café. J’habite dans le nord. J’habite à.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
La forme Year 9.
Advertisements

Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Lundi 21 juin Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions To be able to give constructive feedback.
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
Saying to the in French How we say to the in French changes. Whats the problem? It changes depending on whether the word which follows it is: masculine.
Talking about yourself
Mardi le 30 avril Quel sport fais-tu? Quand?
“Aller” is a very important verb.
Questions II How do you Form Questions in French??
Les verbes en -er. chanter – to singtelephoner – to call danser – to dancetravailler – to work diner – to have dinnervoyager –to travel ecouter – to listen.
Les Sports avec Faire faire = to do, to make (also used with certain sports and weather expressions)
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Leisure translations GCSE French.
PARTIE A: PREFERENCES.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Quest-ce que tu fais normalement en ville? What do you normally do in town? Tous les weekends je vais… Je vais normalement … Je vais souvent…. avec parce.
Les loisirs(part 1) WALT: to talk about leisure activities and express whether you like them or not WILF: Grade E - leisure activities, opinions and justifying.
and a justification for level 4
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Year 8 – Tu gardes la forme?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Trouvez le trésor! mardi le 19 novembre À la télé Lobjectif: to understand how to talk about things we watch on tv in the past tense.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Est-ce que tu aides à la maison? Le Lundi Le Vendredi Le Mercredi Le Weekend Le but: To learn how to use the negative in French with chores ________________________.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Quel temps fait-il? jeudi 3 octobre 2a 3c 3b+
Le but The simple future- understanding how to make sentences about whats going to happen…
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Starter Fill in the gaps with the right words from the bottom:
©2014 FrenchTeacherResources.com. manger boire aller jouer acheter faire visiter buy drink eat visit go play do ©2014 FrenchTeacherResources.com.
Les Sports et Loisirs Les Sports et Loisirs Talking about your sport and leisure time activities in French Jadore le football.
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Talking about the things you do
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Question words.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
1) Expliquez les 2 règles concernant le négatif ! 1) 2) 3) Tu as fini les 2 conjugaisons au négatif? Montrez-les à votre partinaire et répondez à la liste!
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
??????????????????????? QUESTION WORDS Pensez!!! What words do we use in English to ask information questions???? Who What? When? Where? Why? How? How.
Term 4 Vocabulary Mes loisirs To be learnt at home week by week.
Cest quel pays? 1la France 2le Portugal 3la Suède 4lAngleterre 5lIrlande 6lAllemagne 7lEspagne 8lItalie A B C D E F G H E Lundi 11 Octobre Quel temps fait.
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
Chez moi! In this unit you will learn:
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Demander les questions en Français. Prenez une minute et pensez des questions que vous pouvez poser: Comment tappelles-tu? Comment vous appelez-vous?
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
The Objective of the Lesson To learn to say what I like to do/I dont like to do.
Jadore faire du skate !. ALL must be able to talk about sports MOST should be able to talk and write about what you like doing and dislike doing SOME.
À la Carte Nous sommes lundi, le vingt-deux février deux mille dix. Mme Panters Français Café Bellwork: Jour B. Dans les notes: Choose how you should conjugate.
EN VACANCES EN VACANCES.
Mon émission préférée Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to say what time your favourite programme is on, and on which channel.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Leçon 4: L’heure Mlle Muhr French 1. The Hour There are 60 minutes in every hour. Each hour can be divided into 4 parts: 15/60 or 1/
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Write your answer in French
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Les objectifs: To understand how ER verbs are formed in the present tense To remember the time expressions (how often I do something) To write a short.
Les sports Les objectifs: To remember at least 5 sports/activities To say which sports I do To say how often I do them Read the powerpoint and complete.
To learn which sports to use with ‘je joue’ and which
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
Quelle est la date aujourd’hui?
Transcription de la présentation:

Révisez On your tables discuss the meanings of these phrases and sentences: Il neige Quand il pleut, je vais au café. J’habite dans le nord. J’habite à Manchester depuis dix ans. Il fait beau Quand il y a du soleil, je fais du vélo.

L’objectif: to know how to say what we do in our free time mercredi le 6 novembre Mon temps libre L’objectif: to know how to say what we do in our free time

J’aime… faire du vélo regarder la télé faire du skate

J’aime… aller en ville retrouver mes amis nager

J’aime… jouer à la console lire

vs. La différence? Je joue au foot. Je nage à la piscine. Je fais du vélo. vs. J’aime jouer au foot. J’aime nager à la piscine. J’aime faire du vélo.

écoutez J’aime… jouer à la console faire du vélo aller en ville lire G A D jouer à la console H faire du vélo E B aller en ville lire retrouver mes amis F C regarder la télé faire du skate nager

Qu’est-ce que tu aimes? Select 3 activities from the list that you enjoy. Write them in the back of your book. Can your partner guess what they are? Exemple: Tu aimes faire du skate? Non. Tu aimes jouer à la console? Oui.

Lire! exemple: 1 - Damien Read the texts in front of you. Who is talking about the following activities, Damien or Alexandre? Extension: answer the question asked by Damien and Alex. See if you can write a similar passage about what you like to do at the weekend. 1 2 3 4 5 7 8 6

FULL VERB NEEDED! opinion infinitif écrivez J’aime+ aller en ville… Je n’aime pas + lire les magazines … 2 full verbs can never go next to one another!

Trouvez le trésor!

3, 2, 1… On your ‘post-it’ write down: 3 types of weather 2 activities you play or do 1 sentence using an opinion and an activity Eg. J’aime jouer au foot! Il neige, il y a du soleil, il y a du vent Je joue au foot…

L’objectif: to be able to say which sports we play and do vendredi le 8 novembre Le sport L’objectif: to be able to say which sports we play and do jouer à / faire de

le basket

le hockey

le rugby

le judo

le foot

le VTT

le cyclisme

le volleyball

le skate

le golf

le badminton

le tennis

la gymnastique

la natation

la danse

l’équitation

A B C D 1 1 2 2 3 3 4 4 E F G H 5 5 6 6 7 7 8 8 Teacher will need to write down sequence and contruct own audio here as it’s from Listos 1. Listen in pairs and try to match up (with lower groups – suggest a strategy of working with a partner, listening out for alternate letters and just noting the numbers down) Listos 1 p.44 ejercicio 1 – if no audio available then the teacher can easily supply this – answers are animated on the slide. 9 9 10 10 L K J I 11 11 12 12

Je joue…? Je fais…? Le skate Le foot Le tennis La natation L’équitation Le badminton Le hockey Le judo Le cyclisme La danse L’escalade Le rugby Le basket Le golf

Je joue…? Je fais…? Le foot Le tennis Le rugby Le golf Le basket Le badminton Le hockey Le judo Le cyclisme La danse L’escalade Le skate L’équitation La natation

JE JOUE JE FAIS le tennis au le foot(ball) du le judo du le cyclisme le badminton du le ski au le hockey de la natation de la danse au le basket(ball) de l’équitation

JE JOUE JE FAIS le t_nn_s au le foot(ball) du le j_d_ du le cycl_sm_ le b_dm_nt_n du le sk_ au le h_ck_y de la n_t_t_ _n de la d_ns_ au le b_sk_t(b_ll) de l’éq_ _t_t_ _n Write 2 examples using je joue, and two examples using je fais!

REMEMBER! You use the word au after je joue. You use du for a masculine noun after je fais. You use de la for a feminine noun after je fais. You use de l’ for a noun beginning with a vowel after je fais.

L3 - adding detail Combien de fois? How often???

FOIS PAR Copiez! Une jour Deux semaine Trois mois Quatre an ….. Tous les jours

How do you say the following? Once a week Twice a day Three times a month Four times a year Every day Une fois par semaine Deux fois par jour Trois fois par mois Quatre fois par an Tous les jours

Je…… 1 x week

Je….. 4 x month

Je….. 3 x day

Je….. 10 x year

Je….. 7 x week

Et toi? Quels sports fais-tu? Combien de fois?

Trouvez le trésor!

Other Time Phrases En hiver En été En automne Au printemps Tous les lundis Tous les jeudis Le vendredi soir Le dimanche matin in Winter In Summer In Autumn In Spring Every Monday Every Thursday Friday evening Sunday morning

Other Time Phrases En hiver En été En automne Au printemps Tous les lundis Tous les jeudis Le vendredi soir Le dimanche matin in Winter In Summer In Autumn In Spring Every Monday Every Thursday Friday evening Sunday morning

Quelques activités AT4 Page 27 Exercice 6 Copy out the question and write an answer for each picture. The example will help you. (Levels 3-4c) To extend your answer (Level 4a) you could add how often. Eg: je joue au foot une fois par semaine en été.

How often? Combien de fois? En hiver En été En automne Au printemps Tous les lundis Tous les jeudis Le vendredi soir Le dimanche matin Une fois par jour Deux fois par semaine Trois fois par mois Une fois par an in Winter In Summer In Autumn In Spring Every Monday Every Thursday Friday evening Sunday morning Once a day Twice a week Three times a month Once a year

Extension AT3 Page 27 Exercice 3 Level 4 Re-write the 5 sentences choosing the correct words to complete them.

Je joue/Je fais? Les objectifs: How to use je joue and je fais How to say how often you do sport What comes after je joue? When do you use du, de la or de l’? Thumbs up, down, or in the middle?

Which celebrities can speak French? www. Youtube.co.uk “Promise me this” The words of a famous French nursery rhyme are used in this track. Do you recognise the nursery rhyme?