La révision pour lexamen dunité un. Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
REGULAR -ER VERBS Mme Marsala French 1 Learwood Knowing what subject to use Step 1.
Advertisements

Les pronoms compléments
Français 2 Chapitre 5 Grammaire 2
Fun French Language Club
Le Passé Composé J'ai fini Elle a dansé Il a voyagé
Futur Proche au negatif By: Ruth & Louis. When you are not going to do something, then you put ne in front of the verb vais (meaning going) and pas after.
Le Passé Composé With Être.
EXTRA CREDIT OPPORTUNITY Lisons, pp Répondez à A, B, C, D. +20 points possible added to a quiz or to MFL grade. 13 octobre ou avant.
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Talking about the future: what you are ‘going to’ do
Y 12 Irregulars - avoir, être, faire, aller
Questions WHAT????. Quick review: we know how to make a sentence negative: Je vais ----> Je ne vais pas Personne ne va Rien ne va (theoretically)
Verbs that change Yeah, there are ones that change.
Les Adjectifs Possessifs
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
La formation des questions Reflect a bit… Reflect a bit… Pourquoi est-il important de poser les questions? Pourquoi est-il important de poser les questions?
Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
Les Cartes de Grammaire
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 27/28 août (#1) 1.How.
Can you label these colours in French?
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Mardi 26 avril 2011 Today we are going to use pronouns that function as indirect pronouns. We are going to learn how to make the distinction between direct.
Unité 3 La grammaire dUnité 3. Les activités o Est-ce que tu aimes… o Jaime… / Je naime pas… / Je préfère… / Je veux… / Je ne veux pas… / Je voudrais…
Unité 5: Leçon 15 Pages
Une Amie Un Ami Français I.
Chapitre 1 Structure.
Demonstrative adjectives
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Les Adjectifs Interrogatifs
Subject Pronouns, the verb être, adjective agreement, and nationality
Indefinite articles, plural of nouns
Mme Sheeler. AVOIR = to have J ai nous avons Tu as vous avez Il a ils ont Elle a elles ont On a.
Les verbes irréguliers
Talking about the things you do
Unité 5 La grammaire dUnité 5. Aller - to go je vais nous allons tu vas vous allez il va elles vont o Ça va? / Comment allez-vous? / Comment vas-tu? –
Le 14 octobre Léchauffement: Complétez. 1. Un _______ à main 2. Une place _______ fenêtre 3. Le _______ de sécurité 4. Une __________ de lair 5. Le personnel.
Le verbe VENIR.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Jeudi, le 22 Mars Pass LATE Grammar tutor packet (50) & p.131 Workbook (50) Pass Puzzle Packet (100)
QU’EST-CE QUE TU FAIS?.
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Les sujets I am certain that you will learn a lot today, and that we will understand the subject pronouns en français.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Réguliers et irréguliers. Sommaire: masculin singulier :féminin singulier: Masculin pluriel :féminin pluriel: e.g. « grand » masculin singulier : grandféminin.
Bellringer 10/09 1.Quelle saison est-ce maintenant? 2.I have just given you permission pour aller aux toilettes, what should you say to me? 3.And what.
OHT 44 Starter 5, page 79 House vocabulary eée e a o auii e eueau aaàae esc. aaeeais a ae aoue acae eaae aa eeeu eai.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
La prononciation française
EN VACANCES EN VACANCES.
3 Minutes Sprinter exercise: Write sentences in the
En ville WALT: SAY WHAT THERE IS AND IS NOT IN MY TOWN
Comment est-ce qu’on pose une question en français
Jeudi, le 18 septembre Objectifs: to describe your ideal town, revise conditional tense.
Bienvenue! Trouvez un siège, sortez une feuille de papier, et répondez aux questions suivantes : Le travail de cloche, niveau II, le 25 août (#1) 1.How.
Le passé composé …avec avoir et être
Leçon 25.
Pour commencer … Read the statements below and put them into three columns depending on whether they are written in the past, present or future tense.
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
Unité 4 La grammaire d’Unité 4. Avoir - to have j‘ai nous avons tu as vous avez il a elles ont o Quel âge as-tu? – How old are you? o avoir… ans – to.
Français 2: jeudi, le 9 mai, 2013 Activités: Texte p Structure: les pronoms lui, leur Cahier BV p. 141 Activités 7 et 8 Interro 3 formatif Worksheets.
THE PASSE COMPOSE WITH ETRE: PART 1 Pourquoi?
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
What is it Mademoiselle?  This is another way of conjugating verbs in the future! (Remember learning Futur proche? Aller + infinitive)
Transcription de la présentation:

La révision pour lexamen dunité un

Activité- Devinez votre profession You will receive a card and, without looking at it, place it on your forehead Ask your classmates est-ce que questions about your profession Quelques exemples: Est-ce que je travaille dans la médicine ? Est-ce que je travaille avec les gens ? Est-ce que ma profession est dans le secteur legal/commercial/artistique ? Use the vocabulary in your book to help you form your questions

Les adjectifs We learned a lot of adjectives in this unit– what is important to remember about adjectives? Noun-adjective agreement Number & Gender Irregular adjective endings Masc. Fém. el elle on onne er ère et ète c che f ve eur euse eux euse Sing. Plur. al aux

Cherchez lintrus ! Find the intruder! Your team will have an envelope of different adjectives, divided into groups by colors Group the like-colors together, and then find the adjective that does not fit in with the theme of its group. Once you have found all the intruders, come to the board and write the four different forms of those intruders.

Nayez pas peur ! Dont be scared! Its just review! Les verbes

Les infinitifs être avoir faire aller aller + infinitif venir venir de + infinitif Idiomatic ExpressionsNear Future & Immediate Past

Chapeau ! Ce nest pas un lapin que tu vas trouver, mais des phrases verbales!

Les devoirs For tonights homework, complete the front and back of the worksheet Mme Hogue will have out to you. Your Unit 1 Test will be tomorrow. It will consist of a listening comprehension portion, a vocabulary section, a short answer section, as well as a 10 sentence essay. There will be bonus questions at the end.