Objectifs: Name the 8 classroom items. Use definite and indefinite articles accurately. Use the regular plural form accurately Objectifs:
un projecteur une table un professeur une chaise une fenêtre une porte Use for input or mini plenary if used real objects. Ask if masculine or femine; click on word and colour will change accordingly. un tableau blanc un magnétophone
le projecteur la table le professeur la chaise la fenêtre la porte Difference between ‘a’ and ‘the’ le tableau blanc le magnétophone
indefinite article (= vague) Grammaire: articles noun indefinite article (= vague) ‘A’ definite article (= specific) ‘THE’ crayon un crayon (a pencil) le crayon (the pencil) porte une porte (a door) la porte (the door) Grammaire: plural singular plural un crayon (a pencil) une porte (a door) des crayons (some pencils) des portes (some doors) un crayon (one pencil) une porte (one door) trois crayons (three pencils) quatre portes (four doors) le crayon (the pencil) la porte (the door) les crayons (the pencils) les portes (the doors) NB: un tableau des tableaux
A Sport the differences. Use “Dans la classe A/B il y a …. (there is/are) / il n’y a pas de … (there is/are not any…) Recap “il y a / il n’y a pas de...” from previous learning (dans ma trousse il y a un stylo/il n’y a pas de gomme) Compare the classrooms: Dans la classe A/B il y a / il n’y a pas de…) B