Yr10 language and grammar review

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Mes projets pour les vacances Higher pg130. Pour commencer: Spot the future tense. Je voyage en avion Je resterai dans un hôtel Jai mangé une pizza Jy.
Advertisements

Can I talk about my next holiday?
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Aller en vacances Français III Revue To complete this review unit, you will be able to… Talk about activities that you have just done and are going to.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Mes Vacances : Révision
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Objective: To be able to understand and answer questions in French about past vacations.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
French 2 Grammar 2 Chapter 5.  All reflexive verbs only use ETRE as a helping verb in the past  Using être means that all verbs MUST agree with the.
Year 11 French Homework Devoirs… 2017 – 18 Autumn T1
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Writing task 1 French.
Les vacances dernières
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
L.O. Talking about holidays Combining three tenses
Interpersonal Speaking
En vacances Partie 3 Photo: © ivy photo, shutterstock.com.
Role Play 17 Homework help.
Reflexive verbs and morning routine FR2
Mardi 4 avril Français I Finish listening (6)
(= for (how long) / since (when?)
les bonnes résolutions
Dimanche 14 mai Be able to understand what young people do to earn money.
Les devoirs - homework Instructions:
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
Review of Passé Composé
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
How to use these photo card starters: Choose a picture appropriate to the topic the class is working on. Delete or add questions underneath as appropriate.
COVER WORK FOR KJS MONDAY 4th DECEMBER Period 3 – GO TO M25
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Reflection Conversation
7GBo Photocard Assessment
By the end of today’s lesson you will be able to:
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Français I – Leçon 6A Structures
Writing/ speaking exam prep. La description
Improving Your Written Work
A level French 8th December 2017.
Junior Cycle 2009-Written Expression (80)
Daily Routine and Times.
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais
Mes Projets pour les Vacances
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
Starter: Des mots qui commencent avec ‘E’… (how many do you know??)
1415frey9W28presentfuture.
Unit 8 Labo-langue depuis Je voudrais, j’aimerais
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
Unit 9 Labo-langue Reflexive verbs Perfect tense with avoir
Pour commencer…Corrige les erreurs
changing your grade to a higher one!
GCSE FRENCH SPEAKING EXAM TOPIC QUESTIONS.
Grammar Flash Cards La révision.
T TENSES Past/Present/near Future of common regular –er/-ir/ -re verbs & REFLEXIVE verbs Past/ Present/ near Future of common irregular verbs (avoir/etre/aller/faire/devoir/pouvoir/
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Journal Grade 9.
Progress check Learning:
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Dans ma Salle de classe
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
Les Mots Intérrogatifs
Prepositions of location and disjunctive pronous
À quelle heure est-ce que tu étudies? J'étudie à sept heures du matin
Preparing students for GCSE speaking
KS4 French En vacances Part 2.
Transcription de la présentation:

Yr10 language and grammar review Read through and review any areas that you not confident in. Complete this review by the first week back in September. This will allow us then to set targets for Year 11.

Discussing what to see and do Yr 10 Module 1 De la ville à la campagne (Theme: Local, national, international and global areas of interest) Module/Unit Theme and topic Grammar coverage Skills coverage Vocabulary (examples) De la ville à la campagne (Theme: Local, national, international and global areas of interest) Home, town, neighbourhood Asking questions using quel/ Making your speaking • Qu’est-ce qu’on va faire à C’est pour un and region: quelle/quels/quelles sound more authentic Dinan? renseignement… Discussing what to see and do   • Je veux absolument visiter… • Ça ne me dit rien. Je veux… Unit 4 Using the future tense Using questions to • Quel temps fera-t-il lundi? Il fera beau help you understand • Selon la météo, il y aura du demain? Discussing plans and weather challenging texts soleil. • Qu’est-ce que tu feras, alors? • J’irai à la plage… Unit 5 Using the present, perfect and Il n’y avait rien pour les En pleine action! and region; Social issues future tenses jeunes dans mon village, Describing community donc mes amis et moi avons projects décidé de créer un foyer pour les jeunes dans un vieux bâtiment. What vocabulary / grammar do you already know on this topic?

Theme and topic Grammar coverage Skills coverage Vocabulary (examples) Point de départ 1 Travel and tourism: Using reflexive verbs   Normalement, je passe mes Talking about what you vacances en Italie. Je voyage normally do on holiday en train et je loge dans un camping. J’adore ça! Je vais au bord de la mer avec ma famille. Point de départ 2 Using the present, perfect and Listening for time Tous les ans, je fais du Talking about holidays (past near future tenses expressions and tenses camping. and future) L’année dernière, j’ai fait … L’année prochaine, je vais faire… Using the conditional Making your speaking Je logerais dans une chambre Des vacances de Talking about an ideal holiday sound more authentic d’hôte et je regarderais le rêve coucher du soleil. Ce serait pittoresque Using reflexive verbs in the Nous avons passé x jours Les hôtels, mode Booking and reviewing hotels perfect tense dans cet hôtel/cette chambre d’emploi… d’hôte. Ça s’est très bien passé. • Avez-vous une chambre de libre, s’il vous plaît? • Quelle sorte de chambre voulez-vous? • Une chambre pour une personne avec salle de bains et un lit simple… Yr 10 Module 2 Le grand large (Theme: Local, national, international and global areas of interest; Identity and Culture)

Yr 10 Module 3 Free time activities Using en + present participle   • Vous avez fait votre choix? Bon appétit! Ordering in a restaurant • Pour commencer, je vais prendre… et ensuite je voudrais le plat du jour. • Et comme boisson? • Nous voudrions… Unit 4 Travel and tourism: Using avant de + infinitive Using si + imperfect + Si j’avais le choix, pour aller En route! Talking about travelling conditional to impress in au Sénégal je voyagerais en your writing avion car c’est rapide. Unit 5 Using demonstrative • Bonjour, monsieur, c’est On négocie au Buying souvenirs adjectives and pronouns combien pour ce sac? souk • Celui-là… 55 dirhams, madame. • 55 dirhams! Ça ne m’intéresse pas à ce prix, c’est beaucoup trop cher. Je suis prête à payer 30 dirhams… Unit 6 Using the pluperfect tense Developing your writing Avant de partir, j’avais C’était Talking about holiday skills réservé… Mais… Alors j’ai dû catastrophique disasters aller au commissariat. Quelle catastrophe!

Yr 10 Module 4 Au collège (Theme: Current and future study and employment)culture Timing Module/Unit Theme and topic Grammar coverage Skills coverage Vocabulary (examples) Week 1 Point de départ Using the definite article   • Qu’est-ce que tu as, le Lesson 1 Life at school/college; lundi? Lesson 2 My studies: • Lundi matin, à 9 heures, j’ai Revising school subjects anglais. Puis,… Ma matière préférée est la biologie parce que c’est fascinant et… Week 2 Unit 1 Life at school/college: Using comparatives Working out the Mon collège s’appelle… C’est Lesson 3 Mon bahut Talking about your school Using the present tense meaning of new words un collège mixte pour les Lesson 4 • Third person singular Using sound-spelling élèves de 11 à 16 ans. Les Lesson 5 cours commencent à 8h30. La récré est à… Week 3 Unit 2 En Angleterre on va à Lesson 6 L’école chez nous, Comparing school in the • Third person plural links to work out the l’école de… ans à… ans mais Lesson 7 l’école chez vous UK and French-speaking en France ils vont …. En countries Angleterre l’école commence à…h et finit à….h… Week 4 Unit 3 Using il faut and il est interdit Listening to see if Dans cette école, il est Lesson 8 Liberté, égalité, Discussing school rules de somebody agrees or interdit de… Je trouve ça Lesson 9 fraternité? disagrees juste car l’école, c’est pour Lesson 10 apprendre. Lesson 11