Regarde le vidéo clip Décide quelle phrases sont correctes (vrai) ou incorrectes (faux)? 1.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Fun French Language Club
Advertisements

KS2 Yr4 French – Lesson 22 Weather.
Les saisons The seasons
Les devoirs pour le lundi 11 février
Success Criteria Learning objectives
L/O: Be able to talk about how the weather was on holiday and talk about weather in different places _________________ Le temps en vacances STARTER: Find.
Trouvez l’intrus: une sécretaire une infirmière une serveuse
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Quel temps fait-il? Today’s objective:
Jeudi, el 25 de novembre 2010 La météo Learning objectives: be a self manager in learning to write the different types of weather in Spanish and using.
Brainstorm. Avec ton partenaire, écrivez le plus de phrases sur la météo.
Le futur et le temps (weather)
WALT: Recognise and write about weather in the past, present and future tenses. WILF: Accurate sentences in the 3 tenses for grade B.
Today’s objective: to prepare for our speaking assessments. Voici la météo.
LO To name the planets in the Solar System in order
LA DATE MME YEE L'hôtel Français. Avant de lire 1. Have you ever stayed at a hotel? Where? 2. If not, what do you think it would be like? 3. What do you.
Quel temps fait-il?. il y a du soleil Il y a du brouillard.
La mémoire(1): Comment bien travailler
To prepare for a discussion on school uniforms in French.
LA MÉTÉO year 10 vendredi J’habite en montagne. D’habitude en été, il fait beau et il y a du soleil. De temps en temps, il y a un vent désagréable.
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays s’appelle La capitale.
Quel temps fait-il?.
Quel temps fait-il? ________________ ________________ ________________
Le jour et la date le temps et la température le dessin Il fait ? degrés janvieraoût maximum˚C ˚F ˚C ˚F minimum˚C ˚F ˚C ˚F Mon pays s’appelle La capitale.
Write your answer in French
Quel temps fait-il? How’s the weather?
What’s the weather like?. Look at the verb phrase fait-il above Turn it around and you have il fait The phrase Il fait can be used to describe lots of.
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
La Météo. Learning objectives  Learn to recognise and name the different types of weather.  To be able to produce a weather forecast  Remember at least.
QUELLE HEURE EST-IL? Il est une heure Il est deux heures.
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
I can talk about the weather.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Reflexive verbs and morning routine FR2
Dans ma maison il y a… In my house there is…
Les devoirs - homework Instructions:
Discovering French Rouge.
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Brainstorm. Avec ton partenaire, écrivez le plus de phrases sur la météo.
Djibouti is the only francophone country on the eastern coast of Africa. The capital of Djibouti is Djibouti.
Quel temps fait-il? How’s the weather?
Lesson 4A L’heure.
French 1st Level The Weather.
Quel temps fait-il?.
KEY LANGUAGE GRADE 5 / PLS 3 / TERM 1.
in French and in English
Les expressions impersonnelles
Voici la météo Today’s objective:
Personnages dessinés à la main
LA MÉTÉO L3 FRENCH PRIMARY 5.
La météo.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Test your listening skills!
Unité 1 – Famille et domicile
Les yeux et les cheveux Year 7
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
What’s the weather like?
Vendredi 14 décembre Français II
Vocabulaire l’heure.
Quelle heure est-il? français b.
Dans ma Salle de classe
Le temps (The weather) K. Holmes.
Les Mots Intérrogatifs
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Morning Dash - Francais
KS4 French En vacances Part 1.
Transcription de la présentation:

Regarde le vidéo clip Décide quelle phrases sont correctes (vrai) ou incorrectes (faux)? 1

1 -C’est le printemps: vrai ou faux 1 -C’est le printemps: vrai ou faux? 2 - Il ne fait pas froid: vrai ou faux? 3 - Il y a des nuages au Nord: vrai ou faux? 4 - Il fait beau au Sud: vrai ou faux? 5 - Il y a du vent au Sud: vrai ou faux? 6 - Il fait 15 degres au Nord: vrai ou faux? 7 - Il y a des precitation au Nord: vrai ou faux? 2

La prévision méteorologique 3 3

Niveau 5: utilise une image satellite pour localiser les fronts chauds et les front froids Niveau 6: Utilise une image satellite pour imaginer une prévision météo 4

c’est la prévision météo? Qu’est ce que c’est la prévision météo? Définition: La météo étudie les phénomènes atmosphériques pour prévoir les changements de temps. 5 5

La masse d’air chaud ne se mixe pas avec la masse d’air froid! Front froid: La masse d’air froid pousse l’air chaud. La masse d’air chaud s’eleve. Front chaud: La masse d’air chaud monte dessus l’ai froid. 6 6

IN PAIRS, WORK OUT WHAT THE WEATHER CONDITIONS ARE La condensation est très rapide. Il y a de grand nuages. Il y a beaucoup de pluie mais la précipitation est rapide. La condensation est moins rapide. Il y a de beaucoup de petit nuages. Il y a moins de pluie et la précipitation est moins rapide. IN PAIRS, WORK OUT WHAT THE WEATHER CONDITIONS ARE Il n’y a pas de précipitation. Il fait froid Il n’y a pas de précipitation. Il fait plus chaud Il y a un peu de précipitation. Il fait plus froid 7

Vue en coupe Vue en plan 8 8

9 9

10 10

You are going to be the weather forecasters Look at the satellite image print out a) In your pairs write a weather forecast script in French b) Draw on your maps the distribution of the weather using the symbols templates provided How to do this: The satellite picture was taken at 00:00 (midnight) and you need to imagine the changes in the next 24hrs. The weather conditions to write about are: cloud, length and amount of rain, wind speed and relative temperature. As the depression moves from West to East, the fronts will move accordingly and therefore different parts of Europe will experience the weather condition of the warm (1st) and cold (2nd) fronts. After 24 hrs, the cold front should be sitting above London 11

12 12

Clear sky: un ciel clair cloudy: un ciel nuageux Key words: Depression: Une dépression Weather front: Un front Cold front: Le front froid Warm front: le front chaud Strong wind: un vent fort Gentle wind: un vent doux Warm: chaud Cold: froid Warmer: plus chaud Colder: plus froid Rain: la pluie Heavy rain: la pluie forte Light rain: la pluie légère Drizzle: le crachin Clear sky: un ciel clair cloudy: un ciel nuageux Sentence or part of sentences: In the morning.......: Dans la matinée At lunch time........: A midi In the afternoon.......: dans l’apres midi In the evening..........: le soir Today, there will be......: Aujourd’hui il y aura. Tomorrow, there will be......Demain, il y aura In (place name) there will be..A (nom) il y aura In the South.......Dans le sud In the North...... Dans le Nord In the East......A l’Est In the West.......A l’Ouest Further North, there will be .........Plus au Nord, il y aura The temperature will be: La température sera 13

HOMEWORK for Friday 23rd November Prepare a TV style weather forecast using your script planned today. You will present it to class on the friday. Your main task for homework is to design a map of Europe which shows the weather symbols from your script. All the resources are on the Online classroom

15 15