Aujourd'hui Objectives

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Advertisements

Word jumble. Can you work out the words below? 1.annlopta2.epuj enritcueasktebs.
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Write a paragraph to introduce yourself
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Lesson Objectives: How to use different tenses when talking about music. Present Tense / Future Tense / Past Tense Level 5+
-La musique française -
Oops j’aime pas l’anglais
La musique.
Lundi le trois novembreEn classe Objectif To be able to give opinions on different styles of music.
La télé Learning Objectives: In this lesson you will learn how to talk about the tv programmes you like/ dislike and give reasons in detail as to why you.
What do you do on Wednesday at school?
Tu aimes quelle sorte de musique?
J’aime: I like Je n’aime pas: I don’t like
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Odd one out Cherche l’intrus J’aime jouer au tennis J’aime faire de l’escalade J’aime jouer du piano J’adore jouer du violon J’adore jouer de la flûte.
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Comment dit-on? How do you say?  What is your favorite subject?  What do you study?  I prefer English because it is interesting.
Module 1.
* Continue listening to different francophone artists * For each Francophone artist : * Listen to at least 1 of their songs In French: * Give the name.
-La musique française - Compilation spéciale Leamington 2013.
Trouvez l’intrus 1.le français - l’anglais - l’espagnol - les maths 2.le sport - la physique - la biologie - la chimie 3.le dessin - le français - la musique.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’école = School.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
LA MUSiQUE.
Quel type de musique tu aimes? ..intr?.. J’aime...dev?..
Pour Commencer... What do each of the sentences below mean in English?
La Clochette 1. Discutez avec un(e) ami(e) 2
les Opinions Comment tu trouves?...
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
La Clochette 1. Discutez avec un(e) ami(e) 2
Les Adjectifs Grammaire: pg. 23.
How many young people? Young people take drugs
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les matières scolaires
Les matières scolaires
L.O. To be able to talk about a film in target language.
J’habite Tu habites Il habite Elle habite On habite J’aime Tu aimes
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Devine de quel genre musical il s’agit!
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Allez viens Leçon 11.
Français II – lundi le 2 octobre horaire quotidien
La mode. Pour ou contre? Talking about fashion.
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Mes Préférences Musicales
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
C’est perso 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit
I have no confidence I am very confident
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
les travaux pratiques de chimie les sciences naturelles
IL EST HYPERCOOL!.
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
Mon pays préféré Standard:
Les opinions et les justifications
Mes Preferences Outcomes:
Point de départ In D’accord! Level 1, you learned how to use the interrogative adjective quel, as in Quelle heure est-il? You will now learn how to use.
L’école = School.
Paragraph 4: Les opinions.
Describe my personality
Unité 5 – Le collège Les matières.
Translate the statements below into English
Combien d’animaux as-tu?
Transcription de la présentation:

Aujourd'hui Objectives Learn how to give your opinion about a music genre or an artist by using a range of expressions. Improve your conversation skills by adding details and adjectives in your answers.

Devine quel artiste chante! B Devine quel artiste chante! E D

Rock / hip hop / pop / musiques du monde / musique classique / jazz / blues / RnB / hard rock / electro / variété française

Vrai ou faux! 1) Les français n’aiment pas du tout écouter de la variété française. 2) Les groupes de Rock français sont de plus en plus populaires. 3) Les français n’écoutent que de la musique anglaise. 4) Le hip hop et le RnB représentent les gouts de moins de 10% de la population française.

Je suis d’accord avec … (I agree with) C’est super! Je ne suis pas d’accord avec … (I disagree with) C’est Fantastique! À mon avis … (in my opinion) C’est génial! Selon moi… (according to me) C’est trop cool! Je pense que… (I think that) C’est nul! Je trouve que… (I find that) Il me semble que… (it seems that) C’est d’un ennui! Parce que… (because) C’est naz! Je préfère… (I prefer)