Chapitre 1, Faisons Connaissance

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Conjugation for –er verbs
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Unit 1 Vocab. Bonjour! Salut (sal oo; the t is silent) Can be Hi or Bye; informal.
Allez viens Chapitre 1. Première Etape Hello Bonjour.
Les verbes français Objective: Understand the tense of the verbs and how to conjugate your very first verb.
La Revue: Les verbes – ER. La norm: Comparisons 4.1 Understanding the nature of language What is a « regular verb »? How are regular –ER verbs conjugated?
I can things & activities that I like/dislike in detail. 1: I don’t know what the words mean. 2:I know the word meanings but I can’t say how much I like/dislike.
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Chapitre 1, Faisons Connaissance
Chapitre 1, Faisons Connaissance
JOUER (to play), FAIRE (to do) and ALLER (to go) You’ll need these 3 verbs to talk about the sports and activities that people do. Follow these rules.
Watch the video excerpt and try to answer the following questions:
Verb Conjugation Learning to conjugate your first verb in French.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Common INFINITIVES (non-conjugated verb, 99% equivalent to “to” before verb) for expressing likes and dislikes aimer = to like aimer bien = to really like.
French 1: Unit 2 review Qu’est-ce que tu aimes?. To ask about like and dislike (P.41) A- Like: Tu aimes étudier?... ? Oui, j’aime étudier... Qu’est-ce.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1 st group verbs ending with -IR = 2 nd group verbs ending with -RE =
La Pratique (bellringer) Salut! Je m’appelle __________. J’ai ____ ans. Mon anniversaire, c’est le _#_ ______. J’adore _____ et _____, mais je n’aime pas.
Les Articles Définis (Definite Articles) GenreArticle DéfiniExample Masculinele (vowel: l’) (plural: les) le cinéma l’anglais les crayons Femininela (vowel:
Les verbes en -ER Français I.
Les Questions.
Les questions Grammaire: p
Vocabulaire électronique
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Les Sports et Les Divertissements Qu’est-ce que tu fais pour t’amuser?
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
La conjugaison des verbes en “-ER”
Fall Final Exam Flip Chart
CONJUGAISON.
Describing yourself and others J’ai ___________ ans.
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
La Pratique (bellringer)
Reviewing how to conjugate ER verbs in the present tense
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
SWBAT conjugate and use –ER verbs. ____ roman ____ frites ____ école
-er verbs French I.
Le verbe aller au présent
Français I – Leçon 6A Structures
LIKES, DISLIKES, AND PREFERENCES P.26
Conjugating regular –er verbs en français
CONJUGATING FRENCH –ER VERBS!!!!!!!!!
Excellent decision to learn a language! Goal setting.
Salut, les copains! Chapitre 1.
1415frey9W28presentfuture.
Talking about people’s activities
La famille ER conjugaison
SWBAT discuss their preferences. ____ roman ____ frites ____ école
A Note the forms of the irregular verb connaître (to know). connaître
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Exchanging pleasantries
Grammar Flash Cards La révision.
faire? parler français! lundi – le 7 novembre I.
Le verbe « être » au pluriel
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
Le Verbe Faire Jouer à + Faire de
Les négatifs et l’interrogation
Poser des questions? U4 A p
Les Questions avec l’inversion
Les Questions d’Information
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Transcription de la présentation:

Chapitre 1, Faisons Connaissance Greetings: Bonjour. Salut. Saying goodbye: Au revoir. À tout à l’heure. À bientôt. À demain. Tchao.

Asking and telling how you are Comment ça va? Ça va? Comment allez-vous? Et toi?/Et vous? Super! Très bien! Ça va. Comme ci comme ça. Pas mal. Bof! Pas terrible.

Asking for and giving names Tu t’appelles comment?/Comment t’appelles-tu?/Comment tu t’appelles? Je m’appelle… Elle s’appelle comment? Il s’appelle comment? Elle s’appelle… Il s’appelle…

Asking for and giving age Tu as quel âge?/Quel âge as-tu? J’ai __________ ans. Il/Elle a quel âge? Il/Elle a __________ ans.

Asking for and giving nationality Tu viens d’où? or D’où viens-tu? Je suis… américain(e) canadien/canadienne mexicain(e) français(e)

Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs Je (first person singular) = I Tu (second person singular) = You Il/ Elle/On (third person singular) = He/She/One Nous (first person plural) = We Vous (second person plural) = You Ils/Elles (third person plural) = They

Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs, cont. Regular –er verbs are verbs that end in –er and follow a pattern when conjugated with a subject. Remove the –er and add the following endings: Je = -e Nous = -ons Tu = -es Vous = -ez Il/Elle/On = -e Ils/Elles = -ent Some common –er verbs: parler, écouter, aimer, adorer, détester, habiter

Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs, cont. Parler = to speak Je parle Nous = parlons Tu parles Vous = parlez Il/Elle/On parle Ils/Elles = parlent If the verb starts with a vowel, change Je to J’. In French, h is considered a vowel sound. J’aime J’adore J’habite J’écoute

Conjugations: Subject Pronouns and Regular –er verbs Replacing subjects with the appropriate subject pronouns: Moi = Je Toi = Tu Pierre = Il Lucile = Elle Lucile et moi = Nous Pierre et toi = Vous Pierre et Lucile = Ils Pierre et Marc = Ils Lucile et Elise = Elles

L’article défini (the) Use in front of masculine singular nouns Le vélo La Use in front of feminine singular nouns La pizza L’ Use in front of singular nouns that start with a vowel L’école Les Use in front of plural nouns Les frites

Chapter 1 Vocabulary le concert le hamburger les maths (f.) la pizza le sport la planche à neige

Expressing likes, dislikes, and preferences Asking about likes: Tu aimes______________? Tu aimes mieux ____________ ou ___________? Tu préfères ____________ ou ______________? Expressing like: J’adore __________________. J’aime ___________________. J’aime bien ___________________. J’aime beaucoup _________________. Expressing dislike: Je n’aime pas ______________________. Je déteste ________________________. Expressing preference: J’aime _________________, mais je préfère _________________. J’aime mieux _____________________.

Connecting ideas/words et J’aime le chocolat et la glace. mais J’aime les maths, mais je préfère le français. ou Tu préfères les escargots ou la pizza?

Vocabulaire: Les activités J’aime… /Je n’aime pas… regarder la télé sortir avec les copains parler au téléphone dormir étudier faire du sport faire les magasins faire le ménage faire de l’équitation voyager écouter de la musique nager danser lire

Chapter 1 Flashcard Vocabulary faire les magasins le concert le hamburger les maths (f.) la pizza le sport la planche à neige

In French, there are two registers of language, formal and informal. Register of language In French, there are two registers of language, formal and informal. The subject pronoun tu is informal. Use tu to address people with whom you are familiar – a friend, a person your own age, someone younger than you, close family member. The subject pronoun vous is formal and is also plural. Use vous when you are addressing someone older than you or someone in a professional/commercial setting. Also use vous to address more than one person, regardless of how familiar you are with them.