Role Play 17 Homework help.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les pronoms rélatifs Its the glue that holds sentences together…which makes it all possible!
Advertisements

French 1 – Term The verb JOUER.
Le passé composé With « avoir ».
Foundation/ Higher Tier Role Play 2 An accident. You have had an accident in and you are now at the hospital. You will have to…. 1.Say what hurts. 2.Where.
We have already learnt how to say what is in your town!
Objective 1: revise holiday activities Objective 2: identify the verb and use it to express opinions of holiday activities Objective 3: identify verbs.
Remember the Imperfect? (that thing we did before half term) Can you remember the 3 uses? Saying what something WAS like Saying that you USED TO do something.
Les verbes en -ER Français I.
Role-play practice: GCSE French, paper 2, Speaking
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
jeudi, le quatorze septembre
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
En vacances Partie 3 Photo: © ivy photo, shutterstock.com.
How to form questions in French
Les devoirs Learn the places that are in towns and what you can do there for a vocab test on Wednesday P5 Can you recall names of places in town & identify.
Theme Two Speaking Questions
Bonjour! Hello or good day!.
ROLE-PLAY OVERLAP.
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Role Play Au magasin.
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
Why is it important to plan ahead for the future?
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
7GBo Photocard Assessment
By the end of today’s lesson you will be able to:
Theme Two Speaking Questions
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Les animaux domestiques
Writing/ speaking exam prep. La description
TOURISM INSTRUCTIONS TO CANDIDATES
HOME LIFE In your speaking exam you will have to do:
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
WILF: Grade E - leisure activities vocabulary phrases
Travail en group Vous aurez besoin: Un dictionnaire ou portable pour
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Quelle est la date aujourd’hui?
J’ai mal !!!!! FINAL REVIEW.
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
GCSE ROLE PLAY At the café
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Role Play assessment Le ménage.
LO – Watch the video and create the LO for today’s lesson!
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Tu aimes…? Nom 1. ……………………. 2. ……………………. 3. ……………………. 4. …………………….
EN VILLE TO RECOGNISE BUILDINGS IN THE TOWN
Information Questions
Les Mots Intérrogatifs
Unit 2: Speaking Review.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
J’écris à mon correspondent
KS4 French En vacances Part 2.
Transcription de la présentation:

Role Play 17 Homework help

Role Play 17 Instructions to candidates Your teacher will play the part of the employee and will speak first. You should address the employee as vous. When you see this – ! – you will have to respond to something you have not prepared. When you see this – ? – you will have to ask a question. Vous parlez avec un(e) employé(e) dans un office du tourisme en France. Vous parlez avec un(e) employé(e) dans un office du tourisme en France. • Logement où en ce moment (un détail). • ? Informations sur la région. • Activités – préférées (deux détails). • Visite - hier (deux détails). • !

1 Ask the candidate if you can help. Bonjour Monsieur/Mademoiselle. Je peux vous aider ? 2 Je reste dans l’hôtel … Ah bon. ? Quel temps fait-il ici, dans cette région? Give an appropriate answer. 3 Ask the candidate what he/she is doing today. (Elicit two details). Qu’est-ce que vous aimez faire ? 4 J’aime jouer au foot et aller au café. Ask the candidate what he/she visited in the area yesterday. (Elicit two details). Qu’est-ce que vous avez visité dans la région hier ? 5J’ai visité la plage et j’ai fait de la natation! ! Ask the candidate what he/she thinks of the town and why. Quelles sont vos premières impressions de notre ville ? … Pourquoi ? Allow the candidate to say what he/she thinks of the town and why. J’adore la ville car c’est très jolie. D’accord Monsieur/ Mademoiselle.