Update on shielding for the ALFA detectors Sune Jakobsen (BE-BI-PM) on behalf of ATLAS-ALFA and a very large team from all over CERN TREX 01-12-2016
Changes since last TREX Changes Current layout ECR Changes since last TREX ATLAS Technical Coordination supports solution with 40 cm + 2 x 40 cm shielding. Serge Pelletier (EN-HE) This means no movement of the DQRs nor the DQR cooling station is required. Height of all shielding walls reduced by one block (40 cm) to 2 m as the effect (FLUKA simulation) was limited and the reduced height significantly ease installation and improve stability. Transport has simulated and verified the installation with real test (see backup slides). There is no need to remove the beam pipes, so no break of vacuum. Polyethylene: Due to the safety risk involved and the limited effect of the polyethylene, it was decided to NOT install it. BLMs: The shielding close to TCL6 it very close to or in conflict with a BLM. Therefore the BLM team and LHC collimation are evaluation if it would be problematic to slide move the BLM. Integration almost finalized and drawings for the support expected still this week. Risk analysis in the hands of T. Otto. Suggestion to release ECR for comments in parallel the risk analysis. VIC: Visit with all involved parties being arranged for next week. Update on shielding for the ALFA detectors TREX 01-12-2016 Sune Jakobsen 2/4 2
Current layout Q6 40cm Fe 2x40cm Fe Changes Current layout ECR Current layout FLUKA simulation update with the current configuration. 40cm Fe 2x40cm Fe DQR1 DQR2 DQR3 Q6 TCL6 A. Tsinganis (EN-STI) No major change in reduction compared to original simulation (despite the lower shieding and removed polyethylene). Update on shielding for the ALFA detectors TREX 01-12-2016 Sune Jakobsen 3/4 3
Is TREX supporting the go-head with the ECR release early next week? Changes Current layout ECR Is TREX supporting the go-head with the ECR release early next week? Update on shielding for the ALFA detectors TREX 01-12-2016 Sune Jakobsen 4/4 4
Operational overview Fill 5313 Fill 5314 Fill 5317 Fill 5321 Back-up Detailed overview of high β* campaign Luminosity Taskforce 29-09-2016 Sune Jakobsen 3/7 5
(utilisation de la grue Palfinger) Mise en place blindage de protection des BRAN sur DQR et ligne faisceau (utilisation de la grue Palfinger) 25/11/2016 Serge Pelletier/vues Fred Delsaux
Serge Pelletier (vues Fred Delsaux) Matériel nécessaire (par coté) : Un lot de blocs 844 acier (~20) dont un équipé d’équerres destiné au relevage Un lot de blocs 442 acier (6) Un lot de briques acier 30*30*400 mm 2 transpalettes (livraison des blocs en tunnel Une grue palfinger 1 tonne Elingage blocs (anneau m16 orientable) + manilles 4 crics forestier 2 tonnes (ou verins pour le levage en position) Un escabeau pour décrochage des blocs Un niveau de maçon 2 tracteurs p60 (avec système anticollision pour condition cryo coté 1L) 25/11/2016 Serge Pelletier (vues Fred Delsaux)
Serge Pelletier/Fred Delsaux MODE OPERATOIRE : BLINDAGE LIGNE DE FAISCEAU COTE GAUCHE LES BLOCS D’UN BLINDAGE SERONT DESCENDU EN PREMIER ET ACHEMINES JUSTE UN PEU AU DELA DE LA POSITION DU BLINDAGE ET LIVRES VERS LA GRUE POUR MISE EN PLACE AVEC UN TRANSPALETTE (DU AU POINT MORT EN ROTATION DE LA TOURELLE) LA GRUE SERA LIVREE EN PLACE (ATTENTION ELLE SERA POUSSE A PARTIR DE LA RR13 JUSQU’À SA POSITION FINALE CALAGE DE LA GRUE A 80 CM DE LA POSITION DEFINI PAR LES GEOMETRES LIVRAISON AVEC LE TRANSPALETTE DU 1ER BLOCS AVEC EQUERRES POUR LEVAGE AVEC PALFINGER A LA PERPENDICULAIRE DE LA POSITION DU BLINDAGE ET DEPOSE SUR UN LOT DE ROULEAUX ACIER MISE EN PLACE DU 2EME BLOC SUR LE 1ER AVANT ROULAGE SOUS LA LIGNE DE FAISCEAU RELEVAGE DE LA PILE DE 2 BLOCS A L’AIDE DES CRICS FORESTIERS ET DEPOSE AU SOL SUR 3 CALES (AVEC CORRECTION DU NIVEAU DANS LE MEME TEMPS) MISE EN PLACE DES 2 BLOCS 442 DE CHAMPS (3 RONDELLES ET NIVEAU POUR CHAQUE BLOCS) MISE EN PLACE DES BLOCS SUPERIEURS.. 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux
Serge Pelletier/Fred Delsaux MODE OPERATOIRE : BLINDAGE SUR DQR MEME METHODE DE LIVRAISON DES BLOCS VERS LA GRUE POSITIONNEE POSITIONNEMENT DES 2 BLOCS 442 (CALAGE 3 POINTS SUR CHACUN D’EUX ET VERIFICATION NIVEAU) MISE EN PLACE DES 844 (CALAGE 3 POINTS ET VERIFICATION VERTICALITE A CHAQUE NIVEAU) LES BRIQUES D’ACIER SONT MISES EN PLACE AUTOUR DE LA CHAMBRE A VIDE EN FONCTION DU PLAN DE CALPINAGE COMMUNIQUE 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux
LIVRAISON DE LA REMORQUE AVEC TRACATEUR P60 (PASSAGE AU TRAVERS DES CHICANES UJ14/16) TRACTEUR P60 AVEC ANTICOLLISION 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux
Serge Pelletier/Fred Delsaux LIVRAISON AVEC LE TRANSPALETTE DU 1ER BLOCS AVEC EQUERRES POUR LEVAGE AVEC PALFINGER A LA PERPENDICULAIRE DE LA POSITION DU BLINDAGE ET DEPOSE SUR UN LOT DE ROULEAUX ACIER 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux
DEPLACEMENT LATERAL SOUS LA LIGNE DE FAISCEAU MISE EN PLACE DU 2EME BLOC SUR LE 1ER AVANT ROULAGE SOUS LA LIGNE DE FAISCEAU (UNE EQUERRE DE POSITIONNEMENT EST MISE EN PLACE PAR EN/EA) DEPLACEMENT AVEC UNE CRIC FORESTIER EN APPUIS SUR LA VOUTE COTE PASSAGE DEPLACEMENT LATERAL SOUS LA LIGNE DE FAISCEAU 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux
Serge Pelletier/Fred Delsaux 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux
Serge Pelletier/Fred Delsaux 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux
Serge Pelletier/Fred Delsaux 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux
Serge Pelletier/Fred Delsaux PHOTO DU TEST REALISE LE 09.11.2016 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux
Serge Pelletier/Fred Delsaux 25/11/2016 Serge Pelletier/Fred Delsaux