Ma Région: Carte-Postale

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Advertisements

Dans ma région il y a… Le but: In this lesson you will learn how to say what facilities are in your area.
Seasons and Preferences Project French 1. Choose your favorite pass-time Je mappelle Madame Mac et Jaime apprendre les langues!
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Hier c’était lundi vingt-huit octobre
LEÇON 101. Écrivez vos devoirs: Continuez de préparer lexamen final. Tout de suite: Sortez vos 1.iPads 2.notes on Marie Antoinette 3.any/all of the sentences.
Français II Le projet – Le voyage en France.   You are writing a travel/photo journal in order to keep track of your great trip to the cities of France.
TitleIntroductionTaskProcessEvaluationRubricConclusion Un Voyage en France Français III Mlle Higgins.
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
J’ai fini Il regardeVous perdez Il a regardé J’ai vendu Nous avons choisi Elles attendent Tu as mangé Vous avez répondu Je finis Elles ont attenduTu manges.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
Celebrity Photo Album by M. Rocque. La Description You are going to see several celebrities. For each celebrity say one or two adjectives to describe.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
 C’est à toi 1 – Unité 6 - En voyage Nous avons visité Paris.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
Les Questions.
Le weekend.
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Boucle d’Or et les trois ours
LA CLOCHETTE Répondez en français
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
There exists more negatives than just Ne…pas
Où veux tu voyager? Mme Pushie.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
SPEAKING Proficiency Assessment
WALT: UNDERSTAND MORE COMPLEX TEXT ABOUT WEATHER.
Les Emplois de l’Imparfait
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
LA CLOCHETTE Répondez en français
Grammaire 3 Chapitre 2.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
mardi, le douze septembre
Theme Two Speaking Questions
French 1st Level The Weather.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Find an image that corresponds to each sentence in this presentation
Unité 6 _ En voyage le Passé Composé
Passe Composé vs Imparfait
Le Monde Objectif: to be able to say where you live and what language you speak to be able to use the different ways of saying ‘in’
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Bonjour! Je m’appelle Bob
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
Ma Vie en Photos Français II.
Pato est à moi!
Mon précieux Soprano.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Unité 2 – Temps libre Le week-end dernier.
Quel temps fait-il?.
Quelle est la date aujourd’hui?
Jeopardy Final Jeopardy Présent P.C. Imparfait Futur Misc. $100 $100
What’s the weather like?
Maintenant nous allons …
les formes et les couleurs
LO – Watch the video and create the LO for today’s lesson!
Dans ma Salle de classe
Si clauses in French.
Vouloir, Pouvoir, Être.
Jour 21 MOT DE PASSE: Déranger - to disturb, bother
Manger et Boire Bon Appétit!.
Transcription de la présentation:

Ma Région: Carte-Postale Vous allez faire et écrire une carte postale sur ce que vous avez fait pendant les vacances dans votre région de France. Vous devez expliquer votre voyage en répondant aux questions: Où est-ce que tu es allé(e)? Quand? Avec qui? Comment est-ce que tu es parti(e)? Où se trouve votre région? Quel temps faisait-il? Quelle spécialités de la région as-tu choisi de manger? Qu’est-ce que c’est? Quand est-ce que tu as visité la ville principale? Qu’est-ce que tu as fait / qu’est- ce que tu as vu dans cette ville? (4 choses) 2 autres sites/villes/événements: Qu’est-ce que tu as fait / vu? C’était comment? (imparfait)? Tu t’es bien amusé(e)? Les phrases avec “il y avait…” sont à l’imparfait.

Les Vidéos: Les Régions de la France Pour votre carte postale, voius devez regarder une video et choisir une region South of France: Nice, Carcassonne, Aix-en-Provence, Marseille, Montpellier Picardie Travel Guide (Northern France) Brittany (Northern France) See next slide for more videos on regions. You MUST choose ONE. 14 Reasons to Visit Aquitaine Auvergne, France: La Nature Burgundy: Drive, Wine, Eat, Sleep (Central France)

Encore des videos Les chateaux de la Loire: https://www.youtube.com/watch?v=ICKb-lUhmKI Les Alpes: https://www.youtube.com/watch?v=5Cs16w0tvDg Strasbourg: https://www.youtube.com/watch?v=LDFJzF-BaO0

Rubrique Language functions studied in class are appropriately used to satisfy each requirement in your text. (slide 1) Your text appears in the form of a paragraph on the back of your postcard. Because you are careful to use language functions studied in class, your errors are minimal. Content: Your ideas are original and demonstrate that you watched the video on the region of your choice. Appearance/ neatness/ creativity: You are careful to use images / symbols relevant to the region of your choice. ( you can draw or find pictures on line)