Discovering French Rouge.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf?.
Advertisements

What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Faire + Infinitif. Do your parents make you do things that you dont want to do? I dont know about you…but my parents always make me do things for them…cest.
Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5.
Roleplay 1 * Say excuse meExcusez-moi, monsieur/madame -Oui monsieur/madame? *Ask where the post office is Où est la Poste? - Cest dans la rue principale.
Comment Faire de Achats a la Poste Jiby James Period:7.
Les Monstres Due Next Class: A day- Tuesday B day- Wednesday.
Les cheveux Les yeux. Pour décrire moi – in order to describe me J’ai – I have Je suis – I am Les filles (endings change)
Le faire causitif Français III. Le faire causatif:  The construction faire + infinitif is used to describe actions that people have done by someone else.
Role Playing Barbara Burgess. *Ask if it's your turn. Excusez-moi, mais est-ce mon tour? - Oui, c’est votre tour. *Ask if she/he can cut your hair. Pouvez-vous.
Unité 4 Comment Faire Des Achats Role Play Tran Le.
Read the following text. Answer the questions in English.
What do these pictures have in common?
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
GCSE ROLE PLAY 1.At the café a) Say you would like an orange juice and a coffee. Je voudrais un jus d’orange et un café. b) Say you want a beer for your.
Activité de départ le 25 sept. L’ ordre du jour vendredi le 25 septembre.
Unité 4 Partie 2 Au salon de coiffure At the Hairdresser.
Le faire causatif The causative faire construction = faire + infinitif LgLg.
Unité 4 Partie 2 Au salon de coiffure At the Hairdresser.
Year 11 French Homework Devoirs… 2017 – 18 Autumn T1
Vocabulaire électronique
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Using Reflexive Verbs to Discuss Your Daily Routine in French
Boucle d’Or et les trois ours
Topic: Qu’est-ce tu porterais?
Tout, Tous, Toute and Toutes
Dimanche 14 mai Be able to understand what young people do to earn money.
L’objectif To use prepositions to describe my home To use comparatives
L'heure.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
La Santé Unité 10.
Quoi!? Notre précieuse carotte est en danger.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mercredi, le treize septembre
avant et après Day 3 – Montrez-moi vos notes
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Tomber en Panne Transcription.
mardi, le douze septembre
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
Les animaux diurnes et les animaux nocturnes
LES COULEURS L3 FRENCH PRIMARY 5.
How to make an imaginary identity card? Comment fabriquer une carte d'identité imaginaire ? Step one Read this Identity card. Spot the words you know.
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
Pablo Picasso P____ P_______
put vos devoirs in the basket rouge
Les jours de la semaine Lu Ma Mi Je Ve Sa Di Images from
AT A CLOTHES SHOP THERE ARE….
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Notes to teacher These activities follow on from the story “La semaine de Snoopy story”. More activities on “La semaine de Snoopy activities” Slide 2 is.
Le Passé Composé.
Introductory slide to see what pupils remember.
Vous vous intéressez aux animaux?
Quelle est la date aujourd’hui?
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Objectifs: To be able to: recognise shops say what you can buy there
GCSE ROLE PLAY At the café
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
Dans ma Salle de classe
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
S1 describing people To be able to describe your personality
Français 2, 8 octobre 2018 Ouvrez vos livres à la page 12. Ecrivez chacque question dans le C.D.O.. Repondez aux questions. How did the mouse feel after.
S1 describing people To be able to describe your personality
Français 2, 14 Janvier 2019 Ouvrez vos livres à la page 69. Faites le Panorama Culturel. If you aren’t feeling well what should you do? de tête drôle.
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Discovering French Rouge

Unité 4 Partie 2

At the Hairdresser Au salon de coiffure

It’s your turn. C’est votre tour.

couper les cheveux à quelqu’un To cut someone’s hair couper les cheveux à quelqu’un

a haircut une coupe de cheveux

haircut and blow-dry une coupe-brushing

to get a wash and cut se faire un shampooing

a permanent une permanente

a set une mise en pli

to cut back, to shorten dégager

to leave laisser

Shorten it… Dégagez-les…

Coupez-les-moi courts… Shorten it… Coupez-les-moi courts…

Laissez-les-moi longs… Leave it long… Laissez-les-moi longs…

Ne me les coupez pas trop courts… Don’t cut it too short… Ne me les coupez pas trop courts…

on the sides sur les côtés

on the front sur le devant

on top sur le dessus

in the back derrière

SERVICES LES SERVICES

AT THE SHOE REPAIR SHOP CHEZ LE CORDONNIER

to fix réparer

to change the heels changer les talons

It will be ready Ce sera prêt

In a little while. Tout à l’heure.

In 2 days Dans deux jours

a week from now d’ici une semaine

AT THE CLEANERS CHEZ LE TEINTURIER

to clean nettoyer

to wash laver

to iron repasser

to remove enlever

a spot une tache

AT THE PHOTO STORE CHEZ LE PHOTOGRAPHE

to develop these pictures développer ces photos

réparer mon appareil-photo to fix my camera réparer mon appareil-photo

Oui, quel est le problème? Yes, what is the problem? Oui, quel est le problème?

What is it? (What’s the matter?) Qu’est-ce qu’il y a?

Qu’est-ce qui ne marche pas? What’s wrong? Qu’est-ce qui ne marche pas?

to be broken être cassé

to function, to work fonctionner

to work, to function marcher

worn out usé(e)

flash le flash

telephoto lens le téléobjectif

the camera lens la lentille

filter le filtre

the button le bouton

lens l’objectif

battery la pile

ADDITIONAL VOCABULARY

brakes les freins

wheel la roue

microphone le micro

loud-speaker le haut-parleur

antenna l’antenne

screen l’écran

plug la prise