Lois et principes psychomoteurs; modélisation prédictive

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Prepositions Lesson Objectives: In this lesson you will learn how to use prepositions and their meaning.
Advertisements

De qui s’agit-il?.
Lois et principes psychomoteurs; modélisation prédictive.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Verb  a word that show action or a state of being.  Examples: run, jump, play, talk, listen  In English, we just the verb “to be” to describe how people.
Music: Nightengale Serenade Friendship Bouquet BOUQUET DE L’AMITIÉ.
Être verbs in the passé composé Most verbs take avoir in the passé composé but there are some verbs which take être. allervenir arriver resterentrerretourner.
Let us call back the facts After has a civil war which began 5 Mars 2011 in Syria, lot of citizens have of to avoid the war. Among them, the media retained.
 Components have ratings  Ratings can be Voltage, Current or Power (Volts, Amps or Watts  If a Current of Power rating is exceeded the component overheats.
What’s the solution?. What’s the best way to stop people cheating in exams? What should the punishment be?
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Unité 2 – Bien dans sa peau
Quel est le pays le plus heureux ?
Formules en 2 étapes 1MPES4
(= for (how long) / since (when?)
What about discrete point skills?
Les couleurs et les animaux
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
Write 5 sentences about this photo – don’t just write about what you see, but imagine other details that are just outside what you can see in the photo.
One of the most touristic destination in Great Britain
How many young people? Young people take drugs
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Une Maison. Une Maison Vous posez des questions Hello, I would like to have more information on this property? How many rooms are there? Is it in a.
Vocab Test French to English English to French L’argent Racism
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
«Toutes les nuits» Colonel Reyel
Logiques de coopérations, d’initiative…, comment faire évoluer le leadership et le management ? Comment adapter le modèle de leadership et les comportements.
Qu’est-ce qu’on mange au...
Why is it important to plan ahead for the future?
Bonjour! C’est mardi! C’est la semaine de la fête annuelle de l’école. Thèmre: Voyage à travers les E.U. (Etats Unis) Soyez prêts à présenter les mini-projets:
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
French 1st Level The Weather.
Peppa Pig.
Improving Your Written Work
Les Fruits :.
Jeopardy Final Jeopardy Malade L’heure Vocabulaire PC/IMP $100 $100
Quels sont tes passes temps préfèrés?
There are so many types of sports. For example-: Basketball,volleyball, cricket, badminton, table tennis, football, lawn tennis etc.
1. Comment t’appelles-tu?
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
L'amour ne demande pas pourquoi Défilement automatique
Les erreurs courantes.
Le Passé Composé.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Les verbes -er.
Révision de vocabulaire
Classroom Expressions
COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE?
Révision – Phrases Importantes
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
Mon pays préféré Standard:
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Music : Nightengale Serenade (Sérénade du rossignol)
Another world If I find in my self a desire that no one experience of the world could not meet, probably explanation would be that II am made for another.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Les Mots Intérrogatifs
L’école idéale, ça existe?
Mes Preferences Outcomes:
Translate the statements below into English
Français 2, 7 janvier 2019 Tell me about your holiday in french. How was it? What did you do? What did you eat? Use the passé composé. E.G. C’etait interesant.
Music : Nightengale Serenade (Sérénade du rossignol)
Transcription de la présentation:

Lois et principes psychomoteurs; modélisation prédictive

Loi du mouvement canalisé (« Steering law », Accot et Zhai 1997)

Passage à travers un but À retenir! Mouvement rapide pour passer entre deux points, sans faire attention à l’arrêt. Autrement dit, on doit faire juste attention à la direction de notre mouvement (tandis que dans le pointage normale Fitts 1D, on fait juste attention à la position en x) Se modélise avec la même équation que la loi de Fitts ! (Accot et Zhai 1997) Dans l’équation, W est défini comme la largeur de la but; W est donc mesuré dans la direction perpendiculaire à l’axe du mouvement (contrairement à la loi de Fitts normale en 1D) Attention: les valeurs de a et b ne seront plus les mêmes ici que dans les tâches de pointage normales But Curseur (ou doigt, etc.) W D

Des buts aux tunnels… 2 buts 3 buts N+1 buts ∞ buts D W D/2 D/N D W À retenir! 2 buts D W 3 buts D/2 N+1 buts D/N ∞ buts D W

Loi du mouvement canalisé (Accot et Zhai 1997) Tunnel avec largeur fixe D W Tunnel de plus en plus étroit dx W2 W1 W(x) Forme générale W(s) ds c

Quelques résultats (Accot et Zhai 1997) Closing remarks: talk about how predictive models, like Fitts’ law and Accot’s steering law are great, but we would love more models like this in HCI, because there are many tasks for which it’s impossible at the moment to make exact statements about performance.

Comment modéliser cette tâche?

FlowMenus (Guimbretière et al., 2000)