How adventurous are you ? Let's recap !

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Poser des questions Asking questions.
Advertisements

By: Reshiga and Pavitra
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
The Near Future (one of two future tenses in french)
Irregular Verbs. Être (to be) Je suis Tu es Il/Elle/On est Nous sommes Vous êtes Ils/Elles sont.
Les Impératifs (pour être le patron!)
The participe présent is used to signify when we are doing multiple actions at once. It is used to translate while While going – en allant While walking.
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
Tu as un animal? Objectif: to learn eleven animals in French.
Le Futur You have five minutes to revise before the test.
Mes vacances To be able to talk about your holidays using 2 tenses (past and future)
Faire+sport Refer to page 274. In English, when we are talking about doing a sport we say: I jog I hike I horseback ride Etc… In French, when we are talking.
We have already learnt how to say what is in your town!
Commands. How do we use commands in english? Brainstorm a few.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
Song 5 Summer Term Module 5  Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
Les Animaux Domestiques
Past Tense 01/11/2011 Mademoiselle Morgan 1 Lesson Objectives To recap how to form the past tense: using verbs which take ‘avoir’. using verbs which take.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
WALT: practising sentences in the future and adding details to them to improve them WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D) To add.
DES EXPRESSIONS AVEC LE FUTUR SIMPLE. I. PRESENT TENSE Si = if To tell what will happen if something else happens, use: Si + present tense, future tense.
Forming questions in French
To express an action in the future: conjugate aller + infinitive le futur proche Demain, je vais visiter ma grand-mère.
Bienvenue au parc d’attractions! Welcome to the theme park!
Demander les questions en Français
LES QUESTIONS Etre ou ne pas être... Telle est la question.
U3U4U5U6U How do you say ‘tea’in French?
Starter; Make up a sentence on where you go, who you go with, how you get there and how long you stay. START WITH D’HABITUDE-USUALLY Time allowed: 60 seconds.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
L'impératif sert à commander. Il est formé à partir de la base verbale (=l'infinitif du verbe sans'to')
Le renard et le corbeau Mini-conte 1 Il / elle a faimhe/she is hungry Le corbeauthe crow Il / elle se cachehe/she hides Derrière le cactus behind the.
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
Le partitif et l’article défini
Clothes Let’s recap !.
jeudi, le huit septembre
New Year's resolutions Let's recap !
2018/4/12 La nourriture Let’s recap!.
6A Workbook - Activity 7A Do you eat at school?
Apprends le français avec Dylan
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
As-tu la forme? Are you fit?
Les activités Let's recap !
Tu as un animal?.
Vocabulary : Let's recap !
Les oiseaux.
Breakfast time : Let's recap !
Vocabulary : Let's recap !
Classroom objects Let’s recap !.
Les hiboux et les chouettes
CONJUGATING FRENCH –ER VERBS!!!!!!!!!
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Vocabulary : Let's recap !
Combien coûte? Ça fait combien?
1. Comment t’appelles-tu?
Etre en train de.
Year 9 Revision Term 2.
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Qu’est-ce que vous aimez manger?
Quelle est la date aujourd’hui?
Sous la mer, il y a ... Activities.
Vouloir, Pouvoir, Être.
COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE?
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
How to use the knowledge organiser?
Vouloir, Pouvoir, Être.
The Perfect Tense with ‘avoir’
As-tu un animal? Objectif: to be able to say what
Transcription de la présentation:

How adventurous are you ? Let's recap !

Translate into English

Manger

Manger To eat

Du poisson cru

Du poisson cru Raw fish

Des escargots

Des escargots snails

Des sauterelles grillées

Des sauterelles grillées Barbecued grasshoppers

Conduire

Conduire To drive

Une auto tamponneuse

Une auto tamponneuse A bumper car

Une mobylette

Une mobylette A moped

Un tracteur

Un tracteur A tractor

Faire de la plongée

Faire de la plongée To go scuba-diving

Grimper aux arbres

Grimper aux arbres To go tree climbing

Faire du saut à l'élastique

Faire du saut à l'élastique To go bungee-jumping

Toucher

Toucher To touch

Un ver

Un ver A worm

Une araignée

Un ver A worm

Un serpent

Un serpent A snake