LA CLOCHETTE 23 JOURS AVANT LA FIN DE L’ANNéE SCOLAIRE

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Advertisements

Jeudi, dix-huit novembre Le rechauffement de la terre.
1. Quel âge a ta sœur? __________________
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Comment est-ce qu’on pose une question en français
LES TYPES D’ANGLES Mini-leçon.
WALT: UNDERSTAND QUANTITIES AND AMOUNTS IN FRENCH WILF: USING HIGHER NUMBERS AND WORDS FOR DIFFERENT PACKETS AND CONTAINERS FOR LEVEL 3A.
Livre page 48. There are 4 different ways to form questions. Félicitations!! You already know 2 of the ways ☻ We have not “officially” studied this concept.
Directions: 9 slides with daily routine reflexive verbs in the present, near future and past 1 slide with a non reflexive verb 1 slide must entirely be.
Ch. 13, L3 & révision.  Question: « I want to learn a language but its so hard. What should I do? ?>>
Français Décrire un endroit. C’est it is Il /elle a it has Il y a there is / there are.
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Une Conversation: Clara et Pete Good Copy La Bonne Copie.
Vendredi 7 novembre Français III-IV Citations : « Je sais que je devrais être raisonnable, mais quand on raisonne en amour c’est comme si on le pesait,
How many colours can you remember?. Les vêtements I will learn about clothing and be able to use my knowledge of the colours to describe my clothing.
Les sports Year 7.
Les passe-temps Put your name here Instructions: Use to find out what each of the hobbies means on the following slides.
Journal – le 24 novembre Décrivez la salle de classe. List as many classroom vocab words as you can remember. (Put all written activities in your journal.
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
Goal: to be able to say what you can do Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
French 1 Chapter 2 Grammar 2
Un, deux trois. Look at the number of things on each slide. Then click on the button with the right number. If you’re right, it will say ‘Vrai’. If you’re.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Negative sentences Questions
As-tu un animal? Mettez les dessins dans le bon ordre alphabetique.Écrivez les mots français avec ‘un’ ou ‘une’. Put the pictures below in alphabetical.
C’est lundi!! Le dernier lundi! Pour être prêt: 1. On the rubric for the board game, please put your group names 2. Sortez: le guide d’étude 3. Qu’est-ce.
Diamond ranking speaking activity - environment 1.First 3 slides printed on different colour card and cut into diamond shapes. Each student has a set of.
Que veut dire…. 1.Un crayon 2.Une étagère 3.Un pupitre 4.Une fenêtre 5.Une porte 6.Des chaises 7.Des feutres 8.Des élèves un unedes Why do some words have.
Français 2, 19 septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 26. Faites le # 7. What does Mr. Buffalo say to Buffalo Jr. as he leaves for work? Flou/e – hazy,
DISCUSSION Qu’est-ce que tu bois le plus régulièrement?
Nous allons… Parler, écouter, mémoriser, réfléchir.
Unite 3 Pour maintenir une vie équilibrée
La Clochette Perspective change: rewrite with ‘je’
LA CLOCHETTE Répondez en français
LA CLOCHETTE choose the correct version of each sentence, then tell someone what they mean in ENGLISH Je [est / suis / sont] un bon étudiant. Ils ne [peut.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
LA CLOCHETTE 18 JOURS AVANT LA FIN DE L’ANNéE SCOLAIRE
Les matières scolaires
Venir de.
Le conditionnel.
LA CLOCHETTE Répondez en français
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
La Clochette 1. Discutez avec un(e) ami(e) 2
La Clochette 1. 2 MINUTES: Discuss the meaning with a partner (don’t write anything!) 2. Once you are finished discussing all 3 bullets, write 3 new.
mardi, le douze septembre
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Acarajé, peeled black-eyed peas formed into a ball and then deep-fried, is a traditional dish in the francophone nation Benin.
Bienvenue! Français 3. Madagascar est un membre de l’Organisation Internationale de la Francophonie.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Les pronoms Y et EN.
Making Sentences Negative in French
Find an image that corresponds to each sentence in this presentation
I can describe singular and plural objects.
in French and in English
Bonjour! Je m’appelle Bob
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Français Révision.
Ma Vie en Photos Français II.
Dans ma Salle de classe
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’élève sera capable de:
PARCE QUE: Because PARCE QU’ : Because. PARCE QUE: Because PARCE QU’ : Because.
5.1.4 I can give directions..
Les vêtements.
COMMENT DIT-ON How do you say?
J’écris à mon correspondent
Record a Presentation Use the Camtasia Add-in to reguivovcugkh ghjghkghkghkhcord your presentations. Start by going to the Add-ins tab.
Transcription de la présentation:

LA CLOCHETTE 23 JOURS AVANT LA FIN DE L’ANNéE SCOLAIRE LA CLOCHETTE 23 JOURS AVANT LA FIN DE L’ANNéE SCOLAIRE! Discuss each with a partner, then Choose 4 to copy and Illustrate; if it’s the same as something you put in your picture dictionary, don’t use it! Thomas Pesquet est un astroanute français qui habite dans la station spatiale internationale. Il prend beaucoup de photos de planète. Dans ses photos, thomas voit les effets du réchauffement climatique. La planète est en danger à cause du réchauffement climatique. Thomas met ses photos sur twitter. Thomas voit que le climat du delta au sénégal change à cause du réchauffement climatique. Sénégal est un pays francophone en afrique.