Le corps humain.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les parties du corps!.
Advertisements

Objective: to be able to name parts of the body Starter: Label the head Cest quelle partie du visage? 1.Les cheveux 2. Les yeux 3. Loeil 4. La bouche 5.
Les Parties du Corps Vocabulaire:
_______________________________
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Le corps Lundi onze janvier 2010 Objectifs: Can I name at least
Le corps.
Le Corps. Le bras Le dos le ventre La tête La jambe Le corps.
Quel est l’intrus?.
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Sonneur 2/12 Comment dit-on… 1. the face 2. the back 3. the toes
Les Parties du Corps.
Les Parties du Corps.
L’objectif: Apprendre les parties du corps
Name parts of the body Teach children "les parties du corps" with fun French music. Say where it hurts! OBJECTIFSOBJECTIFS.
Put the words back in order: ulel’éap uonegel ernlfot sodel sssseeelf l’épaule le genou le front le dos les fesses.
1 Le Corps May le pied 3 le bras 4 le nez.
 Pour la leçon d’aujourd’hui, nous allons apprendre les parties du corps humain. (For today's lesson we will learn the parts of the human body) LES.
Le Corps The Body.
Vocabulaire Chapitre 8 partie 1
Unité 2 – Bien dans sa peau
Feelings, numbers, colours
Howdenburn Primary 1+2 French Resources
Centre d’Excellence Académique
Broomlands Primary 1+2 French Resources
Les couleurs Y3 Autumn 2 Vocab bleu blue blanc white rouge red orange
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Key language Block 4.
Games and instructions
Le Corps.
Games and instructions
Games and instructions
The PowerLanguage Platform
The PowerLanguage Platform
Les oiseaux.
La santé et le bien-être
Les animaux domestiques
KEY LANGUAGE P4 / YEAR 2 / BLOCK 3.
Les hiboux et les chouettes
YEAR 6 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1
YEAR 2 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 3
KEY LANGUAGE P5 / YEAR 2 / BLOCK 3.
KEY LANGUAGE P6 / YEAR 2 / BLOCK 3.
Les animaux de la ferme.
L’Italie.
Dans la salle de classe.
YEAR 4 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 1
3~LE CORPS HUMAIN… Kathleen Pepin.
KEY LANGUAGE P2 / PLS2 / BLOCK 3.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Quelle est la date aujourd’hui?
Introductory slide to see what pupils remember.
La météo.
Tête, épaules et genoux, pieds youtube. com/watch
les parties du corps = parts of the body la tête = head
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
1. Comment t’appelles-tu?
Name parts of the body Say where it hurts!
Las partes del cuerpo Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 =
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui nous allons…
1. Comment t’appelles-tu?
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Le corps  La fille Le garçon.
Le corps WALT: Name parts of the body.
L’objectif: Les parties du corps
Transcription de la présentation:

Le corps humain

Le corps humain This PowerPoint contains: Slide 3: a recap of all main sections, with hyperlinks. Slide 4: a presentation of various body parts, with sound files. Slides 5 to 6: the main organs, with sound files. Slides 7 to 8: the skeleton and bones, with sound files. Slides 9 to 13: a reading activity (which can be used as a listening activity) to practise the body parts vocabulary. It includes sound files for the letters of the alphabet. Slides 14 to 15: a listening activity, with sound files. Slides 16 to 22: playing Jacques a dit (Simon says …) as well as a  Qu’est-ce que c’est ? game to practise using the vocabulary for parts of the body. It includes a list of French first names, with sound files, to complete a rhyming activity. Slides 23 to 28: a recap of the vocabulary, with sound files and a translation of all previous slides.

Presentation of main body parts Presentation of main organs Presentation of main bones Activities Reading/Listening activity – parts of the body Alphabet: revision Game: listening activity Game: Jacques a dit (Simon says) Game: qu’est-ce que c’est ? (what is it?) Game: parts of the body and rhyming names Boys and Girls French names Translation

Voici … home la tête les cheveux un œil les yeux le nez une oreille la bouche le cou le dos le bras le coude le ventre les fesses les doigts le genou la main la jambe les orteils le pied home

Les organes principaux home

le cerveau un poumon le coeur le foie l’estomac un rein le côlon la vessie l’intestin grêle la peau home

Le squelette et les os home

Le squelette et les os le crâne une vertèbre l’humérus la clavicule le cubitus une côte la colonne vertébrale le radius le bassin les phalanges le fémur la rotule le tibia le péroné home

Le corps humain Activités home

Le corps humain Observation … Regardez l’illustration et notez la lettre correspondant à chaque partie du corps. home

P J L M Q A B G O E C K F N I R home D H Les yeux La jambe Le nez Le bras La bouche Le pied Les cheveux Une oreille Les doigts Le cou Le ventre Le coude La main Le genou Les orteils Le dos La tête Les fesses P J L M Q A B G O E C K F N I R home D H

L P J I A O L M G Q A B D G J O M E F B C E K C N K F H N I Q R P R Les yeux La jambe Le nez Le bras La bouche Le pied Les cheveux Une oreille Les doigts Le cou Le ventre Le coude La main Le genou Les orteils Le dos La tête Les fesses L P J I A O L M G Q A B D G J O M E F B C E K C N K F H N I Q R P R home D H

L’alphabet A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z home

Le corps humain 2. Écoutez et montrez … Levez-vous, écoutez et montrez la partie du corps mentionnée. home

Le corps humain 2. Écoutez et montrez … Levez-vous, écoutez et montrez la partie du corps mentionnée. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. home

Le corps humain - réponses 2. Écoutez et montrez … Levez-vous, écoutez et montrez la partie du corps mentionnée. Réponses 1. Le ventre 2. La main 3. Le nez 4. Le pied 5. Les yeux 6. La bouche 7. Le dos 8. La jambe 9. La tête 10. Le bras home

Le corps humain 3. Jacques a dit … Faites un jeu de « Jacques a dit .. » Exemple : Si vous entendez : « Jacques a dit : touchez la tête », oui, touchez la tête ! Si vous entendez « touchez la tête », non, ne bougez pas .. ! home

Le corps humain 4. À vous … Testez un ou une camarade : 1. Montrez une partie du corps et demandez : qu’est-ce que c’est ? Votre camarade répond : c’est … 2. Mentionnez une partie du corps et demandez : le … la … c’est où ? Votre camarade répond : voici … home

5. Les parties du corps, les organes, les os Le corps humain 5. Les parties du corps, les organes, les os et les prénoms. Avec un ou une camarade, associez une partie du corps à un prénom français, et faites des rimes. Par exemple : C’est le cou de Lilou. À vous …. home

Les prénoms français : filles et garçons home

Les garçons Nathan Jules Lucas Hugo Léo Gabriel Raphaël Martin Benoît Baptiste Théo Arthur Louis Mathis Timéo Clément Enzo Sylvestre

Les filles Camille Romane Manon Emma Clara Marie Chloé Louise Mireille Lola Inès Alice Julie Zoé Jade Lucie Lilou 

Traduction (1) Slide 1: the human body Slide 4: here is …. SEE SLIDES 24/ 25 FOR A TRANSLATION OF THE VOCABULARY Slide 5: the main organs Slide 6: SEE SLIDE 26 FOR A TRANSLATION OF THE VOCABULARY Slide 7: the skeleton and bones Slide 8: SEE SLIDE 27 FOR A TRANSLATION OF THE VOCABULARY Slide 9: the human body. Activities - Slide 10: observation … Look at the illustration and note the letter corresponding to each body part. - Slide 13: the alphabet - Slide 14: listen and show …Stand up, listen and show the correct parts of the body which are mentioned. - Slide 16: 1. belly 2. hand 3. nose 4. foot 5. eyes 6. mouth 7. back 8. leg 9. head 10. arm home

Vocabulaire (1) Le corps humain La tête Les cheveux Un œil Les yeux Le nez La bouche Une oreille Le cou Le bras Le coude La main Les doigts Le ventre Le dos La jambe Le genou Le pied Les orteils Les fesses The human body The head The hair An eye Eyes The nose The mouth An ear The neck The arm The elbow The hand Fingers The belly The back The leg The knee The foot The toes The bottom

Vocabulaire (2) Qu’est-ce que c’est ? C’est … Ce sont … Voici C’est où ? Si vous entendez … Touchez … Ne bougez pas What is it? It is .. These are … Here is/ here are Where is it? If you hear (group of pupils) Touch (group of pupils) Don’t move (group of pupils)

SKIN

the cranium a vertebra the humerus the clavicle the ulna a rib the spine the radius the pelvis the phalanges the femur the patella the tibia the fibula

Traduction (2) Slide 17: the human body 3. Simon says …Play a game of « Simon says…. » Example: If you hear: « Simon says, touch the head », yes, touch the head! If you hear: « Touch the head », no, don’t move! - Slide 18: 4. Now, your turn … Test a friend 1. Show a body part and ask: what is it? You friend will answer: it’s … 2. Mention a body part and ask: where is the …? Your friend will answer: here is … (showing which part) - Slide 19: Body parts and first names. With a friend, associate a body part to a French name and make them rhyme. For example: C’est le cou de lilou (it’s Lilou’s neck) Now your turn … - Slide 20: French first names – girls and boys - Slide 21: Boys - Slide 22: Girls