Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Object Pronouns in Passé Composé
Advertisements

Le Partitif et larticle défini Français I, Ch. 6.
The passé composé of –er verbs with avoir
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1 : Understanding the language through making comparisons.
Expressions which use the verb avoir. Avoir in the present tense j ai (I have) tu as tu as (you have) SG. il a (he has) elle a (she has) nous avons (we.
How to say 'the' Definite article:. In English, you only have one definite article, and it is THE Le Musée de la Musique La Place de la Bastille.
Les Pronoms Sujets et Le Verb “Etre”
Le Futur OBJECTIVES Saying what you are going to do
les fournitures scolaires masculin! féminin! un crayon un stylo
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84 Être (to be) is the most frequently used verb in French. Note the forms of être in the chart below. être to.
Mercredi le 28 novembre. Warm-up Ask in 3 different ways the following statements: John et Sophie sont à lécole.
EN. Use EN to : -Replace DE + a thing Par exemple: Je parle souvent (de mon ecole.) JEN parle souvent.
Sortez les devoirs-we will go over tomorrow!!!
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Le livre de français – pg 107 David: Jen ai marre! Jai une heure de chimie le lundi, deux heures de physique le mardi et deux heures de biologie le samedi.
Unité 4 Leçon B Express emotions, describe daily routines, agree and disagree, ask for information and give information.
How to use the verb avoir Revise subject pronouns
_______________________________
Vive l’école! agree and disagree ask for and give information
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Les infinitifs Grammaire A. Les infinitifs (Infinitives) An infinitive is… the name of a verb. It is the verb in its most basic form. It is the form.
Reading an analog clock
Les loisirs/Les passe-temps
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
By John de Graft-Johnson. Quest-ce que est depuis? Depuis peut être utilisé pour représenter depuis ou pour. Translation: Depuis can be used to represent.
Les négatifs et linterrogation Grammaire A. Lélision/La liaison When a verb begins with a vowel or a silent h, je is shortened to j. This is known as.
Role-play C On the first page, you will see a sample of the preparation material you will be given 10 minutes before your exam. On the second page, you.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Rules Each group answers every question. A student will be selected at random to answer the question. If that team misses, a 2 nd name is drawn, and they.
Unité 5: Leçon 15 Pages
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
2 Tu et Vous: Two ways to say « you » La norme: Comparisons 4.1 –Understanding the nature of language through making comparisons Les questions essentielles:
Chapitre 1 Structure.
Français 3 Chapitre 1 Grammaire 1. To conjugate –er, -ir and –re verbs in the present tense (to say that something is happening or happens), drop the.
Le verbe « avoir » The verb avoir means to have. It has irregular forms. jai tu as il a elle a on a nous avons vous avez ils ont elles ont I have you have.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Leçon 6: Une invitation Les pronoms sujets je nous tu vous il/elle
EXT: can you translate them too?
La Salle de Classe Ms. De Arcos. Faire Maintenant 1. paper 2. a sheet of paper 3. notebook 4.binder 5. desk 6. chair 7. school disk 8. clock 9.poster.
Le octobre. Qui est présent? Résumons Le verbe avoir.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Chapitre 4 Mon année scholaire Learning targets * to ask about classes * to ask for and give opinions.
Quelle est la date? Quel est le plan? 1. Écouter 2. Répéter 3. Enseigner 4. Apprendre Quel temps fait-il? Quel est le but? Le verbe - Etre.
Chez moi! In this unit you will learn:
Cest vendredi, le 15 novembre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Hello / Goodbye.
Definite and Indefinite Articles. The Writing the in French is more complicated than in English. You must determine a few things about the noun you are.
T HE VERB FAIRE A very versatile irregular verb You can DO the right thing by MAKING the conjugations of this verb fit the subject!
Les verbes linfinitif = no time no body un verbe = un mot daction exemple: jouer = to play cette forme = linfinitif we know what the action is but not.
A.Français b.Histoire-géo c.Sciences et Vie de la Terre d.Physique-chimie e.Technologie f.Anglais g.Arts plastiques h.Mathématiques i.Musique j.EPS 2 1.
Avoir vocab. J’aiNous avons Tu asVous avez Il/Elle/On aIls/Elles ont Avoir- to have.
Subjects Verb Avoir to have. Subjects Singular 1.Je/J’ I 2.Tu You (singular informal) 3.Il He/It Elle She/It On We/You/ People/One/They Marc Marie La.
Leçon 25.
Les matières Grade 4 Click on the arrow to go onto the next page.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Essential Question: How can you tell someone in French that you do something everyday or just on a certain day? Lesson 5.
Unité 1: Faisons Connaissance Leçon 2 Famille et copains
2 Le verbe « être » au pluriel Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1 Les questions essentielles: - What are the plural subject pronouns in French?
4 Avoir Les normes: –Communication 1.2 : –Comparisons 4.1 :
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
Le verbe avoir Lesson objective: To learn the verb ‘avoir’ (to have) and use it in questions and sentences about ‘ma famille.’
Les objectifs: - to learn pronouns - To learn the verb ‘avoir’ (to have)
les Opinions Comment tu trouves?...
Les matières scolaires
Transcription de la présentation:

Asking and telling what classes you have To ask what classes a friend or family member has Tu as quels cours…? Tu as quels cours aujourdhui? Tu as quoi…? Tu as quoi maintenant? To ask more than one person Vous avez quels cours…? Vous avez quoi…? To answer Jai ___________. Jai sport, maths, et français. (no definite article this time) Nous avons _______.

Asking and telling what classes you have---PracticeWarm-up 1.Tu as quels cours le matin? 2.Tu as quoi laprès- midi? 3.Jiliane et toi, vous avez quels cours le mardi? ______________

Asking and telling what classes you have---Practice 1.Tu as quels cours le matin? 2.Tu as quoi laprès- midi? 3.Jiliane et toi, vous avez quels cours le mardi? 1. Jai informatique, français, et anglais. 2.Jai algèbre, sciences, et histoire. 3.Nous avons chimie, allemand, anglais, géographie, géométrie, et sport.

Using the verb avoir to ask and tell what people have Singular 1. Jai 2. Tu as 3. il a Elle On Marc Marie La fille Plural 1. Nous avons 2. Vous avez 3. ils ont Elles Marc et Marie Les parents

Using the verb avoir to ask and tell what people have Write the correct form of avoir for each: 1.Tu ______ quels cours? 2.Nous ______ DPS, géométrie, et anglais le matin. 3.Je/J _______ algèbre, chimie, et chorale aujourdhui. 4.Marguerite et Monique _______ arts plastiques et espagnol laprès-midi. 5.Elle _______ quoi demain? 6.Vous ________ musique ou histoire maintenant?

Using the verb avoir to ask and tell what people have Key Write the correct form of avoir for each: 1.Tu as quels cours? 2.Nous avons DPS, géométrie, et anglais le matin. 3.Jai algèbre, chimie, et chorale aujourdhui. 4.Marguerite et Monique ont arts plastiques et espagnol laprès-midi. 5.Elle a quoi demain? 6.Vous avez musique ou histoire maintenant?

Using the verb avoir to ask and tell what people have Extra Practice Write the correct form of avoir for each: 1.Pierre ________ quels cours? 2.Vous _________quoi le matin? 3.Je/J _______ algèbre et informatique le mardi et le jeudi. 4.Janet et Liliane __________ latin et géographie maintenant. 5.Nous _________ sciences demain. 6.Il __________ déjeuner à midi? Write the correct form of avoir for each: (Key) 1.Pierre a quels cours? 2.Vous avez quoi le matin? 3.J ai algèbre et informatique le mardi et le jeudi. 4.Janet et Liliane ont latin et géographie maintenant. 5.Nous avons sciences demain. 6.Il a déjeuner à midi?

Conversation Write a script for a conversation with one or two friends about your classes. Ask friends what classes they have on various days and/or at various times of day and respond. Ask and tell about what classes you and your friends like or dislike and include expressions to describe your feelings. Include a variety of expressions. Practice saying your conversation when you finish your script.