Disguise and Game playing Jen Avery and Vicky Holding.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Poser des questions Asking questions.
Advertisements

Les pronoms disjoints.
Délit D’Amel Bent.
Chapitres XXII, XXIII, et XXIV Dr. Colleen Lizzy Mcgeehan Jr. Jessica BetC Cadorette in training Ryan Huge-O Altus.
À quelle heure il se lève?
Bien Dit Level 1 Chapitre 1 Vocabulaire 2.
It means “what” when it is not a question word.
1 2 y en II I me le te la nous les lui vous leur l’
STRESS PRONOUNS AND POSSESSIVES. WHAT IS A PRONOUN IN ENGLISH? A pronoun A subject pronoun Ex Replaces a noun Replaces a subject I I You He/She We Yall.
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Doubling and Disguise Ruy Blas, Victor Hugo. Disguise Don César disguised as Zafari Ruy Blas disguised as Don César Don Salluste disguised as Ruy Blas.
Le Corbeau et le Renard par Jean de la Fontaine
Monsieur verbe auxilliaire
Objectif: comprendre et repondre a la question:-
Les Expressions Négatives
Quelques erreurs communes à cause de v. parce que avant et après.
He walks in the night, looking for the light, For someone to show the star, That will take him to a place, That seems so far.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Irregular verbs Irregular verbs are verbs (doing words) that don’t follow the normal rules. Because of this, we have to learn them by heart. Thankfully,
Objectifs: Breaking news & showing interest Telling a story using passé composé & imparfait Allez, Viens 2 Chapitre 9.2.
Passé composé with être (a “D”, “R”, and “P” are missing. They stand for devenir, revenir and passer.
ASTRID BREUER Le passé compose avec le verbe être.
Les Pronoms Objet: indirect et direct Rachel Mojdehbakhsh AP French - 2.
Qui, que, où, dont Ce qui, ce que, ce dont Relative Pronouns.
Le conditionnel: exercice pratique en groupes Vous parlez à votre ami(e) ou vos parents de vos problèmes. Votre partenaire va suggérer une solution en.
Les nÉgations.
Quelle force que celle de s’accepter comme on est !
Song 3 Spring Term Module 3 2 Au clair de la lune Au clair de la lune, Mon ami Pierrot, Prête-moi ta plume Pour écrire un mot. Ma chandelle est morte,
 The compound past tense (past indefinite), more commonly known as the passé composé, refers to an action or event completed in the past.  The word “compound”
La revue de la leçon 6 Le test est jeudi. Étudie bien! C’est un test pour 100 points!!!
Let’s go back to the verb endings. What are our 3 infinitive endings? ER IR RE What is an infinitive? An unconjugated verb In other words, a verb in the.
Les pronoms objets indirects.  Peux-tu identifier les règles des ‘pronoms objets indirects’ en regardant les exemples suivants?
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Les pronoms relatifs Relative pronouns join relative clauses to main clauses. Main clause: The book is boring. The book that you gave me is boring. Relative.
2 L’impératif 1.You use the imperative to give commands and make suggestions. The forms are usually the same as the tu, vous, and nous forms. Note that.
Warm up What type of public and private buildings and type of roads you might expect to see while traveling around a big city in France? How those structures.
Tu aimes quelle sorte de musique?
Pile-Face 1. Parlez en français! (Full sentences) 2. One person should not dominate the conversation 3. Speak the entire time The goal: Practice! Get better.
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
Year 10. Bon appetit unit. Introducing ‘en’. ‘en’ – ‘some of it’ or ‘some of them’ ‘En’ is a small but important word in French that is commonly used.
FLASH! Power Point Sample. Use FLASH! with any level I put a variety of topics in here so you can see how to make a FLASH! with different levels of learners.
Je peux traduire le français au l’anglais!
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Pps Automatique "Amy's dragon" L’ami Dragon Texte de Dallas P. Bush Traduit par Papesquall.
Negatives ‘I ‘I don’t know’ ‘Je ‘Je ne sais pas’.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
1 of 27 © Boardworks Ltd 2006 Common irregular verbs in the present tense This icon indicates the slide contains activities created in Flash. These activities.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Français 2, 27 octobre 2014 Ouvrez vos livres á la page 43. Use these sentences to describe your floor plan. What do you get if you cross an alley cat.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Direct object pronouns : me, te, le, la, nous, vous, les.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Les Expressions Négatives WALT:Formez des phrases négatives.
Français II H Leçon 3A - Structures Prepositions with the infinitive Reciprocal reflexives.
The Passé Composé Objective: to talk about things we have done on a visit to explain what events happened to speak and write about events in the past.
Les Vacances La compréhension auditive. Compréhension 1.6 Sébastien 1.Where does Sébastien sometimes go in the Summer? 2.At what time of the year does.
(She’s from elsewhere...)
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
 L’impératif FSF3U. L’impératif L’impératif is almost the same as the présent but, there are only three forms of l’impératif; Tu, Nous, Vous  We use.
Negative sentences Questions
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT. WHAT IS A SUBJECT? In a sentence, the person or thing that performs the action of the verb is called the SUBJECT.
Un petit peu de grammaire… Le passé composé. On récapitule…le verbe “être” Jesuis Tu es Il est Elle est Nous sommes Vous êtes Ils sont Elles sont.
Les pronoms compléments d’objet Object pronouns. Direct Object Pronouns A direct object receives the action of the verb, -- who? Or What? –I see the ball/je.
Unhealthy lifestyles Objectif: to be able to express views on smoking, drugs, alcohol.
Qu’est-ce que tu aimes regarder à la télé? Pourquoi? Qu’est-ce que tu n’ aimes pas regarder à la télé? Pourquoi La télé est une bonne chose? Oui ou non?
Le Verbe Avoir L’Objectif: to learn the verb avoir in the present tense and to be able to use it in context By: B. Antoniazzi DDE French 1 U1 L2C AVOIR.
Les Pronoms Objets Directs avec le Passé Composé Français II A/B M. Jackson GHS.
L’IMPÉRATIF. IMPERATIVE is another word for COMMAND. Imperatives tell people to do or not to do things. The imperative starts with the verb. This is similar.
Human Sentences! J’ adore les chats Notes to teachers Print out slides 13 – 18 on card cut them into two and distribute them to children. This gives.
Révision – Phrases Importantes
Transcription de la présentation:

Disguise and Game playing Jen Avery and Vicky Holding

Remarquons, toutefois, que les deux comédies de BEAUMARCAHIS pourraient avoir pour sous-titre, Les Trompeurs trompés

Acte II Scène xiv ROSINE: Monsieur le Soldat, ne vous emportez point, de grace COUNT: Moi poli, et vous jolie…enfin suffit BARTHOLO __ Doucement, doucement, Seigneur Soldat, je n'aime point qu'on regarde ma femme de si près. LE COMTE __ Elle est votre femme ? BARTHOLO __ Eh ! quoi donc ? LE COMTE __ Je vous ai pris pour son bisaïeul paternel, maternel, sempiternel ; il y a au moins trois générations entre elle et vous.

Letter Games Letter 1 – Rosine out of the window [I, iii] - ROSINE, le papier lui échappe et tombe dans la rue Letter 2 – Count to Rosine via Figaro in singing in the street Letter 3 – Rosine to the Count via Figaro -ROSINE lui donne la lettre quelle vient décrire -Inky hands! Letter 4 – Count to Rosine -LE COMTE: Prenez cette lettre no stage direction for the passing of this letter -Later in scene this letter gets shown to Rosine again by the Count -Count tells Rosine to take out her handkerchief so it seems that she has dropped at letter – then managed to pick his to her up -Bartholo sees this, and Rosine switches this letter with one her cousin has written to her Letter 5, billeting letter: Count to Bartholo -Le comte cache la lettre et lui donne un autre papier The letter given to the Count by Rosine in Act II he then gives over to Bartholo to win his confidence and gain access to Rosine.

Bartholo Beaumarchais suggests that because Bartholo is less of a fool than dupes in comedy usually are, he requires more resource to outwit him and so provokes movement within the plot. ROSINE, à part. __ Il n'en a pas manqué une seule. [II, xi] BARTHOLO __ Quand une chose est vraie ! Si je ne veux pas qu'elle soit vraie, je prétends bien qu'elle ne soit pas vraie. [II, xii] BARTHOLO, à Figaro. __ Eh mais ! il semble que vous le fassiez exprès de vous approcher, et de vous mettre devant moi, pour m'empêcher de voir... [III, xii]

Rosines Games Letter switching Pretending to be asleep when Bartholo reads the dummy letter Has an argument with Bartholo at Lindors behest Takes part in getting rid of Bazile from the room

Acte III Scène xi – Devil FIGARO: Cest le diable! -BAZILE: Qui diable est-ce donc quon trompe ici? Tout le monde est dans le secret -BAZILE à part: Diable emporte si jy comprends rien! et sans cette bourse… BARTHOLO, seul, les poursuit __ Je suis fou ! Infâmes suborneurs ! émissaires du Diable, dont vous faites ici l'office, et qui puisse vous emporter tous ! [III, xiv]

Acte III Scène xi – Use of legal tropes BARTHOLO, haut. __ Eh bien, Bazile, votre homme de Loi ?... FIGARO __ Vous avez toute la soirée pour parler de l'homme de Loi. BARTHOLO, à Bazile. __ Un mot ; dites-moi seulement si vous êtes content de l'homme de Loi ? BAZILE, effaré. __ De l'homme de Loi ? LE COMTE, souriant. __ Vous ne l'avez pas vu, l'homme de Loi ? BAZILE, impatient. __ Eh ! non, je ne l'ai pas vu, l'homme de Loi.

Acte III Scène xi – lexical field of somnia LE COMTE __ Allez vous coucher, mon cher Bazile : vous n'êtes pas bien, et vous nous faites mourir de frayeur. Allez vous coucher. FIGARO __ Il a la physionomie toute renversée. Allez vous coucher. BARTHOLO __ D'honneur, il sent la fièvre d'une lieue. Allez vous coucher. ROSINE __ Pourquoi donc êtes-vous sorti ? On dit que cela se gagne. Allez vous coucher. BAZILE, au dernier étonnement. __ Que j'aille me coucher ! TOUS LES ACTEURS ENSEMBLE __ Eh ! sans doute.

The many faces of Count Almaviva

Count Almavivas Games Alma / Viva – Nourishing / Life Disguise – a way of distancing himself from his true identity Deliberately misleading Bartholo, and Rosine to a point Testing Rosines love Adopting different personas to tie in with his characters Joins in with the letter giving The convincing of Bazile

Nothing the characters do has any effect. The characters attempt to deceive, but the events around them are far better at the game than they are.