The cyberattack on 12th of May 2017 and after….

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Assessment and the new secondary curriculum S. Barfoot.
Advertisements

Observations from the International Drug Policy Consortium JAMIE BRIDGE SENIOR POLICY AND OPERATIONS MANAGER AU CONFERENCE OF MINISTERS OF DRUG CONTROL.
Core Module 10 Advocacy: Engaging the Public Association des conseils scolaires des écoles publiques de l’Ontario (ACÉPO) Association franco-ontarienne.
Negative sentences Questions
TITLE Business PowerPoint Templates PowerPoint note pad template.
SECURITY OF SUPPLY Georges Bouchard GDF SUEZ European Gas Forum 2010 – Madrid, 19th February 2010.
Let us call back the facts After has a civil war which began 5 Mars 2011 in Syria, lot of citizens have of to avoid the war. Among them, the media retained.
STAGE DE SECONDE DATES (A VENIR).
Theme Three Speaking Questions
Lisez avec ton partenaire – Faites un resumé sur les mini ardoises
Quel est le pays le plus heureux ?
What about discrete point skills?
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
LES MODULES PLAN DE DEVELOPPEMENT PERSONNEL LEADERSHIP ART ORATOIRE.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
Speaking Exam Preparation
Titre de la présentation
L’exposé 3- 4 mins long - 4 minutes is a maximum, not a target.
Imparfait v. Passé Composé
l y a which we have already learned means “there is/are l y a which we have already learned means “there is/are.” When we put a measure of time.
Être au pluriel Verbes: page 46.
Titre de la présentation
Titre de la présentation
Illegal Immigration By: Barbara Choe Derek Montgomery.
Draft Treasury Board of Canada Secretariat
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
—Je doute que tu te sois dépêché de rentrer…
Why is it important to plan ahead for the future?
Tomber en Panne Transcription.
Quantum Computer A New Era of Future Computing Ahmed WAFDI ??????
Phuong Nguyen French-1Honor Mr. Georges Due date: April 9th 2012
Conditional Clauses By Mª Mercedes Sánchez Year
There are so many types of sports. For example-: Basketball,volleyball, cricket, badminton, table tennis, football, lawn tennis etc.
The School in England Marie & Romain.
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Quel type de compétences peut-on apprendre en participant à des activités de robotique? Recherche et raisonnement déductif.
1 ISO/TC 176/SC 2/N1219 ISO 9001:2015 Revision overview - General users July 2014.
Introduction to Computational Journalism: Thinking Computationally JOUR479V/779V – Computational Journalism University of Maryland, College Park Nick Diakopoulos,
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
Starter: Des mots qui commencent avec ‘E’… (how many do you know??)
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Imparfait v. Passé Composé
Imparfait v. Passé Composé
Français Révision.
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Vous vous intéressez aux animaux?
Shop Stewards Pour parler correctement des Délégués de Service au sein du Syndicat du BIT, il faut d’abord se pencher sur le texte de définition dans les.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
First Name : Last Name : First Name : Rihab Last Name : Timoumi Class : Class : 3 license applied in accounting "group 2" Title of Subject : « Idea of.
POWERPOINT PRESENTATION FOR INTRODUCTION TO THE USE OF SPSS SOFTWARE FOR STATISTICAL ANALISYS BY AMINOU Faozyath UIL/PG2018/1866 JANUARY 2019.
© by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved.4A.1-1 Point de départ In Leçon 1A, you saw a form of the verb aller (to go) in the expression ça.
Presented by :  Hanane abou El hourouf  Fatima bouloudinat  Hanane Ezzaghmouti  Safaa legnaoui Under guidance:  Mr.Bouhandi.
A future Espace des Arts Space in Cornwall
GBSN 2018 Annual Conference Contingency Factors of Corporate Entrepreneurship in Traditional and Modern Sectors: The Case of Morocco Brahim Allali, PhD.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Lundi 11 février Français II
Ferdinand de Saussure Father of Linguistics A Presentation by BOULMELF And MAZOUZ © 2018 « All rights reserved »
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Unité 5 – Le collège Les règles.
WE EMPOWER A Programme by UN WOMEN, the European Union and the International Labour Organization Un programme de l’ONU Femmes, l’Union Européenne et l’Organisation.
Les Jours de la Semaine ©  Copyright Kapow! 2017.
Transcription de la présentation:

The cyberattack on 12th of May 2017 and after…. A nice demonstration of NON Human Digital Rights and Responsibilities (HDRR)

Human Rights and Responsibilities in the Digital World (HRRD) The relentless advance of science, for better or for worse HRRD is interested in a vital societal theme : The Rights and Responsibilities of Humans in the Digital World Our thinking are part of the 17 Global Goals

Human Rights and Responsibilities in the Digital World (HRRD) Thinking to date Thinking formed by a MindMap Illustrates the different themes The themes are: all related to each other crossways quite wide MindMap Description : in the form of roots open to develop a tree Among all the themes, we have selected 5: Education Digital Equity Security Economy Transhumanism Nos réflexions ont été cristallisées par un MindMup pour illustrer les différentes thématiques abordées. Les sujets énoncés nous semblent être tous reliés les uns aux autres, de manière transversale et de plus très amples. Pour facilité la lecture, nous avons représenté le MindMup sous forme de racines, ouvert à développer un arbre.   Parmi tous les thèmes abordés, nous en avons sélectionné cinq : Education Digital Equity Sécurité Economie Transhumanisme

Human Rights and Responsibilities in the Digital World (HRRD) A class of Geneva college students takes part Elaboration of different types of texts (tale, human rights chart, fiction, caricatural dialog, arguments) A drawing – representation of the human being by new technologies They also bring other questions Nos réflexions représentent un début de discussion pour ne pas répéter l’histoire, pour une nouvelle humanité, capable d’anticiper. Plutôt mesurer les conséquences de tous ces aspects sur les sociétés avant qu’il ne soit trop tard. Il ne s’agit pas d’interdire l’IA ou les robots mais bel et bien d’être conscient de l’ampleur des impacts que le monde numérique ainsi que la robotisation engendrent pour nos enfants, pour les enfants en devenir, pour l’Espèce humaine.

Human Rights and Responsibilities in the Digital World (HRRD) Our thoughts Our studies are the beginning of a discussion in order to: Not repeat history A new humanity To be able to anticipate Rather, measure the consequences of all these aspects on societies BEFORE it is too late It's not about banning AI or robots, however: Be aware of the impact’s magnitude that the digital world as well as the robotization create For our children For our future generation For the Human Race Nos réflexions représentent un début de discussion pour ne pas répéter l’histoire, pour une nouvelle humanité, capable d’anticiper. Plutôt mesurer les conséquences de tous ces aspects sur les sociétés avant qu’il ne soit trop tard. Il ne s’agit pas d’interdire l’IA ou les robots mais bel et bien d’être conscient de l’ampleur des impacts que le monde numérique ainsi que la robotisation engendrent pour nos enfants, pour les enfants en devenir, pour l’Espèce humaine.

Human Rights and Responsibilities in the Digital World (HRRD) Our recommendations Define the position of a Human being in a digital world - Robotized Human beings - Humanized robots’ networks In this context, the role of education is essential in order to result in genuine Information and knowledge Societies For the multiple players the Information and knowledge Societies (Governments, Companies, Communities, Individuals, International Organizations) Distinctive Statements taking into account the many diversities must imperatively be taken at different levels (UN General Assembly, Private sector, etc…) This at all levels: locally and internationally Point positif : Avoir inclus des jeunes dans nos réflexions, ce sont les jeunes qui vont vivre cette époque   Difficultés : Aucune synchronicité entre différentes urgences majeures pour la survie de l’Espèce Humaine, comme par exemple : le réchauffement de la planète vs la capitulation de l’homme devant les réseaux de robots et les algorithmes 3. Pour les différents acteurs les Sociétés de l’Information et de la connaissance (Gouvernements, Entreprises, Communautés, Individus, organisations Internationales), des prises de décisions nuancées et tenant compte des nombreuses diversités doivent impérativement être prisent sur les différents niveaux (Assemblée Générale de l’ONU, Secteur privés, etc…) et ceci à tous les niveaux localement et internationalement Transhumasnisme : Fusion avec la machine – Immortalité (Fusion d’un monde analytique dans un monde Numérique) Philosophie humaniste – Travail d’inclusion Remarques : Ne pas donner les identités – Rôle régalien

Thank you! Point positif : Avoir inclus des jeunes dans nos réflexions, ce sont les jeunes qui vont vivre cette époque   Difficultés : Aucune synchronicité entre différentes urgences majeures pour la survie de l’Espèce Humaine, comme par exemple : le réchauffement de la planète vs la capitulation de l’homme devant les réseaux de robots et les algorithmes 3. Pour les différents acteurs les Sociétés de l’Information et de la connaissance (Gouvernements, Entreprises, Communautés, Individus, organisations Internationales), des prises de décisions nuancées et tenant compte des nombreuses diversités doivent impérativement être prisent sur les différents niveaux (Assemblée Générale de l’ONU, Secteur privés, etc…) et ceci à tous les niveaux localement et internationalement Transhumasnisme : Fusion avec la machine – Immortalité (Fusion d’un monde analytique dans un monde Numérique) Philosophie humaniste – Travail d’inclusion Remarques : Ne pas donner les identités – Rôle régalien