Présentation des données

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Touchez un crayon which has instructions to either touch or show 8 classroom.
Advertisements

QCA Unit 16 – Scène de Plage Jo Rhys-Jones - Kingswear Primary School 2008 Warm – up revision of colours.
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
Vocabulaire Où? Unité 3 Leçon 6.
Les liaisons. You have learnt that in French we tend not pronounce the final consonant of a word, such as s, n or t. However, there are times when you.
Avoir - Has / haveEtre - Am / is / are Il y a - There is / There are The bedroom has…The bedroom is… In the bedroom, there is / are… The bed has a blue.
Finger Rhyme 2 Autumn Term Module 2.
Quel couleur?.
Étape 0 - Les feux sont rouges pour la route N° 2 - Les feux sont rouges pour la route N° 2 Pendant 1 seconde Étape suivante.
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
Un livre vert Une trousse verte Un cahier bleu Une fleur bleue.
1 seconde feux rouges sur route N° 1 et N° 2 0 feux verts sur route N° 1 feux rouges sur route N° secondes feux oranges sur route N° 1 feux rouges.
undeuxtroisquatrecinq six l b r r b b sept huit neuf dix onze l l r b b douze treize quatorze quinze r l l b seize dix-sept dix-huit dix-neuf b l r b.
Les couleurs.
LES COULEURS.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
The PowerLanguage Platform © PowerLanguage™ Ltd L’arc-en-ciel Rouge et orange et jaune et vert Bleu, indigo et violet. Voilà l’arc-en-ciel, Qui brille.
Faites-le maintenant le 16 janvier Écrivez la couleur. 1.La pomme 2.Les haricots 3.L’orange 4.Le citron 5.Les marrons 6.La neige 7.La lavande rouge vert.
The Present Tense of “avoir” (to have) Learn the Present Tense of Avoir and then test yourself J’aiNous avons Tu asVous avez Il aIls ont Elle aElles.
About Mali My Presentation By Chelsie Dickson. This is the Mali flag. The Mali Flag A Map of mail.
Concrete as a construction material. What Is Concrete Used For? Construction Material Art Work.
Les Couleurs.
Doc 1. Le découpage de la France en départements.
Read the description of Coco above.
Theme Two Speaking Questions
Point de départ In Leçon 2A, you learned the pattern of -er verbs. Verbs that end in –ir follow a different pattern. © and ® 2011 Vista Higher Learning,
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Les Devoirs Leçon 13.
Être au pluriel Verbes: page 46.
Chaperons bleus gris Chaperons verts Chaperons rouges jaunes CHAPERONS
Le passé composé avec être
Indirect Object Pronouns
Les Couleurs.
Theme Two Speaking Questions
LES COULEURS L3 FRENCH PRIMARY 5.
La Pratique Orale! Ask and asnwer the following questions with a partner Qu’est-ce que tu as chez toi ? J’ai… Qu’est-ce que tu as en classe? Qu’est-ce.
1. What color is the pencil? 2. It is green and blue.
1.Warm-up packet vert ex: C, D, & E
The consequences of the.
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
L’arc-en-ciel Rouge et orange et jaune et vert Bleu, indigo et violet.
Nous allons apprendre…
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 12 septembre!
Vendredi 15 Décembre Français II
Comment sont les cheveux ?
Voyons la vie en rose La couleur est un élément représentatif de la perception visuelle.La nature de la couleur est physique: notre environement n'est.
Draw the following monsters.
Est-ce que je peux m’asseoir?
Les formes et les couleurs
Tu as les cheveux comment ?
Las partes del cuerpo Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 =
Chansons pour les petits (songs for the little ones)
BUSINESS TEMPLATE ADD YOUR TITLE HERE Catalog Part 01 /YOUR TITLE Part 02 /YOUR TITLE Part 04 /YOUR TITLE Part 03 /YOUR TITLE.
Les couleurs.
Jeu.
Point de départ In Leçon 19, you learned that reflexive verbs indicate that the subject of a sentence does the action to itself. Reciprocal reflexives,
 were generally much smaller in size than the 2nd and 1st generation computers. This is because these newer computers made us of integrated circuits.
Les Couleurs mardi, le 2 octobre 2018
Les formes et les couleurs
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
Route N°1 Route N°2 Étape 0 - Les feux sont rouges pour la route N° 2
les formes et les couleurs
Chassez l’intrus et dites pourquoi. Find the odd one out and say why.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Les couleurs.
Les couleurs.
S1 descriptions You are going to create a comic in French with others in your class. Today – to revise he has/ she has he is / she is to learn how to give.
Les couleurs
OF YOUR PRESENTATION HERE Espace – Matière et Vivant - Temps
Le passé composé avec être
Transcription de la présentation:

Présentation des données disponibles

Une géodatabase sur le Tchad, Une géodatabase régionale

Sur le Tchad, nous avons: Les limites administrative Localités Les routes Les cours d’eau et fleuve Les parcs et réserves Les données humanitaires Les données physiques Les points d’intérêts Les données sur l’éducation Les données de santé

Credit: UN Photo/Sophia Paris Trois niveaux de limites disponibles Niveau 1: Pays en rouge Niveau 2: Région en gris Niveau 3: Département en vert Niveau 4: Sous préfecture qui n’existe que pour la Région du Lac Character size and other settings strongly influences readability. Here is a graphic visualisation of some of the properties you need/can set up in InDesign.

Credit: UN Photo/Sophia Paris Localités Les chefs lieux des Régions, département, sous-préfecture Les localités issues de plusieurs sources Character size and other settings strongly influences readability. Here is a graphic visualisation of some of the properties you need/can set up in InDesign.

Credit: UN Photo/Sophia Paris Character size and other settings strongly influences readability. Here is a graphic visualisation of some of the properties you need/can set up in InDesign. Données INSEED Données OCHA

Credit: UN Photo/Sophia Paris Les données humanitaires Camps de réfugiés en bleu Sites des déplacés en rouge Sites de retournés en vert Violet village d’accueil Character size and other settings strongly influences readability. Here is a graphic visualisation of some of the properties you need/can set up in InDesign.

Credit: UN Photo/Sophia Paris Routes Les données OSM en rouge Les données des services étatiques en vert Les aéroports Character size and other settings strongly influences readability. Here is a graphic visualisation of some of the properties you need/can set up in InDesign.

Credit: UN Photo/Sophia Paris Cours Cours d’eau et fleuve Zones inondables Character size and other settings strongly influences readability. Here is a graphic visualisation of some of the properties you need/can set up in InDesign.

Credit: UN Photo/Sophia Paris Parcs et réserves Character size and other settings strongly influences readability. Here is a graphic visualisation of some of the properties you need/can set up in InDesign.

Credit: UN Photo/Sophia Paris Education disponible seulement pour le Lac Character size and other settings strongly influences readability. Here is a graphic visualisation of some of the properties you need/can set up in InDesign.

Credit: UN Photo/Sophia Paris Structures de Santé Character size and other settings strongly influences readability. Here is a graphic visualisation of some of the properties you need/can set up in InDesign.