L.O. Talking about jobs Giving opinions

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
A Le verbe être et les pronoms sujets p. 84
Advertisements

Interrogatifs + Relatifs
Les loisirs/Les passe-temps
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
• What expectations do you have of yourself? • What expectations do you have of each other? • What expectations do I have of you?
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
Start with verb ? in the ? tense Start with verb ? in the ? tense Change the ? of my participe passé with ? Change the ? of my participe.
L’Heure To ask what time it is in French, say: – Quelle heure est-il? To respond, say: – Il est... heure(s). – Ex: 02h00 Il est deux heures. 04h00 Il est.
GCSE Speaking Assessment Presentation Based Discussion In your first GCSE Speaking Assessment, you are being interviewed by your French friend for their.
Les pronoms sujets Singular subject pronouns. Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.2  Les questions essentielles:  What is a subject pronoun?
Interrogative expressions with qui = who? À qui? =to whom? De qui?= of, from, about whom? Avec qui?= with whom? Pour qui?= for whom? Esti elle presentati.
Objectifs: To say what you would like to do and why. To do this we will: refer accurately to the present and future extend sentences by giving reasons.
Français 2, 26 janvier 2015 Additional Listening 3-4 What is Dracula’s favorite snack? Vivre – to live. Il faut la vivre pleinement. We must live it fully.
How is it conjugated in the present tense?
Vendredi trente mars Titre: Les critiques de films Objectifs: -On écoute des critiques de films -On prépare une critique sur un film Retrouve le film dans.
Extra Practice with lequel, auquel and duquel. Lequel de ces livres voulez-vous? This means “Which one of these books do you want.” Use lequel because.
Objectives: to be able to say what you can do in my town. Grammar – using ON PEUT + the infinitive.
Lundi 21 septembre Au Boulot! la première activité: faites correspondre les paires! WALT: je vais parler des emplois 1.menuisier 2.comptable 3.secrétaire.
Les Professions.
O WHY IS IT IMPORTANT TO PLAN AHEAD FOR THE FUTURE?
Dimanche 11 octobre 2015  Jobs  Le hit-parade des métiers  Objectives  understand people talking about jobs and explaining why they want to do a particular.
Ma journée. Reflexive verbs: Verbs which need ‘me’ between the ‘je’ and the rest of the verb are called reflexive verbs. Je me lève Je me lave Je me douche.
Les Métiers. Un pompier = a firefighter.
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE A : le verbe VOULOIR.
Year 11 French Homework Devoirs… 2017 – 18 Autumn T1
Le monde est un village L.O. Using modal verbs.
LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Le transport.
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Devoirs… Learning HOW:
Objectif: To be able to say what your parents do as a living
Exam 1 Review Game er Verbs Time Colors Conjugate!!
Verbe (Etre) au présent
The Passé Composé Tense
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Quelle musique écoutes-tu? – What music do you listen to?
Year 4 French Revision Pack
Être au pluriel Verbes: page 46.
Page 108: Composition Notebook
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Why is it important to plan ahead for the future?
Tomber en Panne Transcription.
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
By the end of today’s lesson you will be able to:
The Passé Composé Tense
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
The Passé Composé Tense
Lundi dix-neuf février
L’objectif: To talk about where we go at weekends
Vouloir, Pouvoir, Être.
Le chameau a le hoquet Mini-conte B.
Comment es-tu comme personne?
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Wednesday December 13th, 2017 Module 2/Lesson 5 Parents and Education.
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Questions Synthesis.
le verbe Être au singulier
The Passé Composé Tense
Les adjectifs au pluriel
LO – Watch the video and create the LO for today’s lesson!
Le Passé Composé (Perfect Tense)
mardi, le 20 septembre 2011 Au boulot
Mes Preferences Outcomes:
Vouloir, Pouvoir, Être.
Je me présente Je suis petit quite Je suis petite I am tall (f)
6B Vocab. Anglais Masc. Fem.
Travail de cloche Write a single sentence which uses qui and que.
Unité 5 – Le collège Les matières.
Transcription de la présentation:

L.O. Talking about jobs Giving opinions Les métiers L.O. Talking about jobs Giving opinions

Vocab test 1-lawyer 2-singer 3-accountant 4-nurse 5-doctor 1-professeur 2-chauffeur de camion 3-je veux être 4-plus tard 5-le métier

Find the job 1-a…………….. 2-What is the feminine of directeur? 3-Je travaille dans un hôpital: je suis ……….. 4- 5-Plus tard je veux être……………

Giving opinions -C’est mon rêve! -Pas vraiment ce serait ennuyeux -Pourquoi pas ce serait bien -Pas vraiment ce serait ennuyeux -Tu rigoles, cela ne m’interesse pas du tout

Tu aimerais être footballeur?

Tu aimerais être docteur?

Tu aimerais être styliste?

Tu aimerais être banquier/banquière?

Tu aimerais être soldat ?

Writing about yourself 1-Job you want to do Je veux être….(I want to be…) Je veux travailler avec…(I want to work with…) 2-Reasons J’ aime/J’ adore/Je suis intéréssé(e) par…(I like/I love/I am interested in…) 3-Job you do not want to do Je ne veux pas être…(I do not want to be…) 4-Reasons Je ne suis pas intéréssé(e) par…(I am not interested in…) C’est ennuyeux/salissant…(It is boring/dirty…)