Est-ce que tu gardes la forme? L/O: to talk about your fitness and understand other peoples opinions about healthy living STARTER: Rearrange the following.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
(ou es-tu un mollasson?)
Advertisements

6 Le partitif au négatif Les normes: –Communications 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding language through.
Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Chapitre 5 un, une (a) le, la, l, les (th) du, de la, de l, des (some) Les expressions de quantité
Les groupes des aliments
Learning Target: I can say what food items are in my fridge and in my basket. I can say which foods are healthy or not How? I will use the food vocabulary.
Year 11 French Monday 30 th September and Tuesday 1 st October.
To talk about Breakfast foods and drinks, to give opinions and to understand the use of du/de la/des. Le petit déjeuner.
UN QUESTIONNAIRE SUR LA NOURRITURE
Les Questions dInformation. Information Questions Information questions are open-ended. They request new information and cannot be answered with a simple.
Pour commencer: Match these traditional meals to their country.
Talking about what you are going to do in the future tense! 
LA POSITION DES ADVERBES.
En Bonne Forme Avez-vous la pêche?.
Nous allons…….. apprendre des verbes nouveaux manipuler les verbes
X X X Dix conseils Protégez-vous quand vous faites du sport
Mardi sept février 2012 Starter: Trouvez quelquun qui …. Find someone who …. Est ce que tu …..? (Do you ….?)
What sport do you like? Vendredi trois février 2012 Objectif: quest ce que tu aimes comme sport? Find the 10 reasons for staying healthy: boirefruitssportmangerlégumeseau.
Mardi vingt huit février 2012 Objective: Start preparing for Speaking exam 1.Elle va boire du café 2.Elle a bu du café 3.Elle boit du café 4.Boire un café.
To learn the different parts of the body and saying where it hurts Use of au, à la, à l, aux 1 Vendredi seize mars 2012 Objective: Ça ne va pas!
1 Vendredi vingt trois mars 2012 Objective:es-tu en forme?Are you fit? 1.Jai un rhume 2.Jai vomi 3.Jai de la fièvre 4.Je tousse 5.Jai une gastrite 6.Jai.
Objective: to prepare for a speaking exam
Are you for or against tobacco? Mardi trente et un janvier 2012 Objectif: es-tu pour ou contre le tabac?
1 Mardi vingt-sept mars 2012 Objective:discuter de ma mode de vie Put these numbers in order, smallest to largest: Quarante Quatorze Quatre-vingts Trente-six.
Ma famille est… L/O: to use the comparative to talk about what your family is like Qui est…? La mère de ma mère est ma… Le frère de mon père est mon… La.
Aujourd’hui, c’est mercredi, le 2 mai Objectifs: use aller + infinitive to tell what you are going to do in the near future; use the prepositions to/in/at.
1 Learn how to talk about where you are from as well as other people Learn how to ask about other people Definite and Indefinite articles Questions? Module.
Notes le 29 février –le premier mars MANGER (to eat) je mange nous mangeons tu manges vous mangez il/elle/on mangeils/elles mangent Qu’est-ce que tu manges?
French Subject Pronouns Let’s start with a lesson on English.
Bon pour la santé Mauvais pour la santé Je mange beaucoup de fruits.
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: –Communication 1.2: Understanding the written and spoken language –Comparisons 4.1: Understanding.
Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
11 Les mots négatifs Les normes: Communication 1.2 Comparisions 4.1 Les questions: What are 5 French negations? Where are they placed in a sentence?
Referring to people with Stress Pronouns Emphasizing and Clarifying about whom you are talking.
Forming questions in French
Unite 3 – Pourquoi Moi?. Les choix VOCAB Ang-Fr VOCAB Fr-Ang Pronoms directs Passe Compose w/ Etre Passe Compose: Avoir or Etre?
Objectif: to be able to discuss whether you keep fit or not
WEST GREENE FRENCHIES! Français I mardi, le 02 septembre 2014 Write out the conjugation for Avoir – to have:
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise preprositions.
PREPOSITIONS Objectives : To explain and practise prepositions.
Starter Je bois trop d’alcool Je fume Je ne mange jamais les fruits et légumes Je vais souvent à la gym Je ne fais pas assez d’exercise
Les Questions d’Information (Information questions)
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
Fais correspondre! Faire du VTT Faire du camping Faire du canoë
Subject Pronouns Objectives : To explain and practise the pronouns.
Qu’est-ce que? Estiel le presentat ions Interrogative expressions À quelle heure? = At what time? Où? = Where? Quand? = When? Comment? = How? Pourquoi?
Qu’est-ce que tu manges et qu’est-ce que tu bois
How is it conjugated in the present tense?
Révision: faites des phrases à l’oral Je mange Je prends Je bois Avez-vous..? Il y a C’est Ce sont When to use du, de la, de l’, des or just de and when.
Lesson Objective : To be able to say what fruit and vegetables you like Success Criteria You must recognise new words for fruit and vegetables in French.
WILF: To be able to produce sentences in the future (Grade D)
Au Collège Starter Activities.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Les Bonnes Résolutions
3 Les Verbes -ER Talking about people’s activities Les normes: Communication 1.2: Comparisons 4.1:
Bell Ringer: Qu’est-ce que tu manges? What do you eat? Write what you eat for lunch using the images & your memory/notes/packet: Pour le déjeuner je mange……
Lundi 23 février Objective: Say if you have a healthy living or not.
   (des fruits et des légumes)         
Bon ou mauvais pour la santé? Think about some of the things you’ve eaten today. Were they healthy or unhealthy?
Les repas = Meals Resources: EN 1 page 80 Objectives:  Understand written and spoken information about meals and mealtimes, and about the favourite dish.
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
La Santé Aim: To give somebody advice, and use the imperative correctly.
Jeudi, vingt mai 2010 Today’s objectives: All of you will be able to use the imperative tense (you plural only). You will be able to give advice on.
La négation.  … deux mots  … ne Avant le verbe  … pas APRÉS le verbe La négation se compose de.
Les groupes des aliments
Pour garder la forme......
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
Que veux dire être en forme ou avoir la forme?
Pour garder la forme......
Transcription de la présentation:

Est-ce que tu gardes la forme? L/O: to talk about your fitness and understand other peoples opinions about healthy living STARTER: Rearrange the following words to form sentences about healthy lifestyles. 1.Beaucoup il boire deau faut 2.Faut ne fumer pas 3.De bonne faut se coucher il heure 4.Plus il sport faire de faut 5.Il drogue faut prendre pas de ne 6.Cinqcinq il jours fruits manger ou légumes par faut Il faut boire beaucoup deau Il ne faut pas fumer Il faut se coucher de bonne heure Il faut faire plus de sport Il ne faut pas prendre de drogue Il faut manger cinq fruits ou cinq légumes par jour.

Ecouter Expo p142 ex 3 Listen to the 9 young French people talking about healthy living. Complete the table. NameAdviceFollowed? Valentin Candice Lucas Michel Clemence Adrian

Ecouter Expo p143 ex 5 Listen to the 2 young French people talking about what they do to keep fit. Fill in the gaps according to what you hear. (+ complete the sentence starters with an appropriate word or phrase) 1.1. Jérôme aime manger de ____________ Il mange sainement ____________ Il bois de leau________________ Il pratique le sport __________________ Jérôme na ______________ fumé Il se couche tôt _______________________ Sarah mange sainement parce quelle prends beaucoup de ______________________________ Elle boit de leau __________________. 3. Elle fait du _____________________________ quelquefois Elle na jamais ______________. 2.Elle se couche de bonne heure _______________.