Ours Brun, Ours Brun.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Advertisements

Moon Wall (1957) Miró Il y a une lune blue et une étoile noire. Il y a trois cercles noirs et des lignes noires. Il y a un mur fait de carrés et de rectangles.
Before you start: Open PowerPoint Click Tools Click Options
Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Talking about yourself
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Les Adjectifs Possessifs
Direct and Indirect Object Pronouns in French
Unité 3 Au café. What can you say instead ofÇa va? Comment vas-tu? Comment vas-tu? This is INFORMAL. This is INFORMAL. Use Comment allez-vous? if you.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
1.Est-ce que tu as un portable? __________________________________________________________ 2. Est-ce que tu as une voiture? __________________________________________________________.
Exercice #3: Warmup 1.How old are you? 2.Im 11 years old. 3.I dont understand. 4.I dont know. 5.More slowly, please. Les devoirs: HW Practice spelling.
Starter- whats the English? Go through the corrections in your books and re-write where necessary. Answer the comment using in order to achieve my target,
WALT: REVISE HOW TO SAY YOU ARE ILL.
Reading an analog clock
À quelle heure il se lève?
Leçon 9-Bleu. Kim Kardashian Lil Wayne Lady Gaga Justin Bieber.
Francais de base Halloween La maison hantee
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
Can you label these colours in French?
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Boucle d’Or et les Trois Ours
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
Leçon 11-Blanc.
Year 6 French Transition Unit Personal Information Lesson 3 Salut!
Quest-ce que tu fais à lécole? Buts: Using regular verbs to say what we do at school.
Français 4/7/14 Ouvrez vos livres á la page 148. Faites #9. Why is the number ten afraid of seven? Dangereux/euse – dangerous. Cette centrale nucléaire.
Thank you, thank you For being here Thank you, thank you…
Talking about yourself
Mardi 20 Novembre 2012 Recap I can
Talking about the things you do
I can describe objects with adjectives.. Cest un pomme. The apple is red and a little yellow. It comes from a tree in my garden. I think that if I eat.
Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.
GRAMMAIRE Révision des verbes réflexives Les verbes et grammaire Fill in the phrases with the missing words: 1.Bonjour, comment vous sentez-_______?
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Lundi onze novembre on va réviser pour une évaluation ( )
Les Tâches Ménagères Learning Objectives:
Quelle est ta matière préférée?
Cest mercredi le neuf octobre Le plan! 1.Révisions 2.Vocabulaire 3.Jouer 4.Ecouter 5.Parler Il fait beau! Le but! Les couleurs!
Aujourd’hui c’est mardi vingt-huit janvier
Un chat deux chats deux chiens Un chien deux chevaux Un cheval
Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.
Chez moi! In this unit you will learn:
P5 Killermont French Lesson
Français 1/6/14 Ecrivez douze phrases: Trois choses que vous aimez; trois choses que vous n’aimez pas; trois choses ques vous avez; trois choses que vous.
C’est mardi, le 20 août 2013 Quelle couleur (en français) souvenez-vous? Vert/verte=green Rouge=red Blanc/blanche=white Violet/violette=purple Bleu/bleue=blue.
Rules All groups answer every question on their grid. Question-picking goes in order, regardless of who answers the question correctly. Keep track of.
Les histoires mardi huit mars, 2011
Spot the odd one out! L’histoire J’aime le dessin La technologie
Dans la chambre il y a une fille brune. Elle est petite et jeune. C’est une élève. Elle étudie. Il y a aussi une guitare jaune, un vélo rouge, une fenêtre.
French with Mademoiselle Cyndi AND J.J. & Robbie !!!
BONJOUR! C’est le temps pour apprendre les numeros et les couleurs! HELLO! It’s time to learn numbers and colors!
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
FRANCAIS DE BASE LES COULEURS. Before we start French Checking out the blog Giving back all the work from health Handing in work that you wanted to do.
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
X. Students look for the colored affiches which are the pictures below. They are distributed somewhere in the classroom, taped to a wall, etc. At each.
Landscape with Shapes and Colors My Name. Directions On the following slide you will see a landscape created with only the basic shapes and colors in.
 Will be able to correctly give names of pets with some colours ( level 2)  Will be able to extend sentences by adding additional information such as.
Les mots du mur Première année. L’anneau de mots In this presentation you will find 104 high frequency words that your child should be able to read by.
LES NOMBRES L3 FRENCH PRIMARY 5.
Introducing the words for the numbers
Nous allons apprendre…
Les animaux domestiques – Pets
Nombre 1 Un 2 Deux 3 Trois.
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Chassez l’intrus. 1- A- blanc B- violets C- bleue 2- A- marron B- rouges C- jaunes 3- A- mon frère B- son père C- mes soeurs 4- A- ils s’appellent B- il.
Quelle est la date aujourd’hui?
Les animaux domestiques – Pets
Transcription de la présentation:

Ours Brun, Ours Brun

Cognates –French animaux bison éléphant gorille zèbre rat taureau kangourou tigre lion serpent insecte crocodile girafe chameau artiste attractif(-ive) bébé classifié collection différent(e) directeur élégant(e) énorme spécial(e) famille incroyable intelligent(e) intéressant(e) couleur

Language Learning Objectives Decorate a picture by correctly interpreting French instructions Compute basic mathematical addition and subtraction problems in French List a minimum of 5 animal names in French Read and correctly organize a basic story (Ours Brun) given in French

Personal Goals: Language I will maintain a personal dictionary of new vocabulary that I learn I will recognize and correctly pronounce all color words 1 2 3

L’Ours Brun a très faim Il va-------------------- Il veut-------------- Il mange (manger)---- Il a très faim---- Il lit------------------ Il est écrit------- Il s’assied---------- Partner Simon Says (Interpretive Mode)

McDonald's

Frayer Model (Frayer, frederick, Klausmeier, 1969) Definition (in own words) Large mammal with brown fur Characteristics: long, thick brown to reddish brown fur sleeps in caves eats plants , roots, and berries Examples (from own life) Stole our food while we were camping in Yellowstone I have a brown bear honey jar. Non-examples: I have never gone on a brown bear hunt. I have never seen a white brown bear. l’Ours Brun the brown bear

Students draw a picture and pass to next student.

DEUX is two Stomp my shoe! UN is one Great big sun! DEUX is two Stomp my shoe! TROIS is three, Yip-yip-ee! QUATRE is four Let’s all soar! CINQ is five Take a dive!

SEPT is seven Point to heaven! SIX is six, Tic-toc-tic! SEPT is seven Point to heaven! HUIT is eight, Clean your plate! NEUF is nine, Please be mine! DIX is ten, Let’s do it again!

Les Chiffres un deux trois quatre cinq six sept huit neuf dix 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Bill Martin Jr. & Eric Carle Adapted from Ours brun, dis-moi ce que tu vois? by Bill Martin Jr. & Eric Carle Images used with permission from DLTK’s Book Breaks http://www.dltk-teach.com/books/brownbear/index.htm

Storytelling With Visuals TPR Tu vois– YOU SEE Qui me regarde – WHO LOOKS AT ME Storytelling With Visuals Special thank you to DLTK’s Book Breaks for giving permission to use their images: http://www.dltk-teach.com/books/brownbear/index.htm

Semantic Feature Analysis Types of Animals Type Domestic Wild Size Small Medium Large Characteristics 2 legs 4 legs Ours brun Oiseau rouge Chien blanc

Matching and Sequencing Match the picture with the correct corresponding word in French. Sequence the cards in the order they appear in the story. Ours brun Oiseau rouge

Couleurs ROUGE JAUNE BLEU VERT VIOLET BLANC MARRON NOIR ORANGE

Couleurs Color Hunt Touch Blue Not On You Color the Picture

DEUX is two Stomp my shoe! UN is one Great big sun! DEUX is two Stomp my shoe! TROIS is three, Yip-yip-ee! QUATRE is four Let’s all soar! CINQ if five Take a dive!

SEPT is seven Point to heaven! SIX is six, Tic-toc-tic! SEPT is seven Point to heaven! HUIT is eight, Clean your plate! NEUF is nine, Please be mine! DIX is ten, Let’s do it again!

Chiffres Memory Chant Show Me More/Less Number Problems

Animaux Guess the Animal Jeopardy Animal Match Retell the Story Create Own Animal Story

TPR Mots Allons -------------- J’ai peur ----------- Je vois ------------- Regarde ------------ monter ------------- nager --------------- Je touche ---------- Il a -------------------

Une Chasse à l’Ours Allons à une chasse à l’ours. Je n’ai pas peur. J’ai un bon ami à mon côté. Oh, Oh! Qu’est-ce que je vois? Oh, Regarde! Les hautes herbes . Je ne peux pas aller au-dessus de ça. Je ne peux pas aller au-dessous de ça. Je ne peux pas aller autour de ça. Je dois aller au travers de ça.

Allons à une chasse à l’ours. Je n’ai pas peur. J’ai un bon ami à mon côté. Oh, Oh! Qu’est-ce que je vois? Oh, Regarde! C’est un très grand arbre. Je ne peux pas aller au-dessus de ça. Je ne peux pas aller au-dessous de ça. Je ne peux pas aller au travers de ça. Je dois le monter.

Allons à une chasse à l’ours. Je n’ai pas peur. J’ai un bon ami à mon côté. Oh, Oh! Qu’est-ce que je vois? Oh, Regarde! C’est une grande rivière. Je ne peux pas aller au-dessus de ça. Je ne peux pas aller au-dessous de ça. Je ne peux pas aller au travers de ça. Je dois nager pour le traverser.

Je dois aller dedans. Allons à une chasse à l’ours. Je n’ai pas peur. J’ai un bon ami à mon côté. Oh, Oh! Qu’est-ce que je vois? Oh, Regarde! C’est une caverne noire, profonde. Je ne peux pas aller au-dessus de ça. Je ne peux pas aller au-dessous de ça. Je ne peux pas aller au travers de ça. Je dois aller dedans.

Oh, Oh! C’est noir dedans. Je touche quelque chose. Il a beaucoup de poils. Il a les dents pointues. C’est un ours!

Alphabet Words

Extension Activities Math Science Language Arts KWL Fun Activity Estimate how many teddy grahams in a jar Science Complete a KWL chart Language Arts Dramatize the story Fun Activity Have a Brown Bear Tasting Party KWL

Brown Bear Through Art Thanks to the following artists and galleries for giving permission to include their images in the Power Point presentation for educational purposes: Wild Apple Graphics, Suzann Riggsbee White, Johanna Kriesel, Shorewood Fine Arts Reproductions, and Bentley House.

Suzann Riggsbee White – Adirondack Bear

John James Audubon – Summer Red Bird

Konrad Wothe –Maki Frog

Johanna Kriesel – Holiday by Rail

Walter Firle – The Fairy Tale

To view other fine art pictures that go with “Brown Bear” go to the website for Global Gallery and type in the following: Renee Vincent – Aubon Marche Gerrit Greve – Purple Cat with Faces Claude Monet – Yorkshire Terrier from Eugenie Graff Blanche Fisher Wright – Baa Baa Black Sheep Henri Matisse – Goldfish Bowl Leonardo Da Vinci – Head of a Woman www.globalgallery.com/ Thanks to the following artists and galleries for giving permission to include their images in the Power Point presentation for educational purposes: Wild Apple Graphics, Suzann Riggsbee White, Johanna Kriesel, Shorewood Fine Arts Reproductions, and Bentley House.