La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

La présentation est en train de télécharger. S'il vous plaît, attendez

Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.

Présentations similaires


Présentation au sujet: "Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes."— Transcription de la présentation:

1

2 Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes.

3 2 Finger Rhyme 6 Provide regular opportunities for children to learn and practise a finger rhyme You model each segment of language and its matching action You pause to invite the children to speak in chorus, echoing your words and copying your action Children gradually learn to perform it by heart

4 3 La Tour Eiffel a trois cents mètres. Du haut en bas on voit la Seine. Pour y monter il faut payer. Point to the top and bottom of the tower, then look downwards and point to the river. Fingers climb the stairs. Tous les millions qu'elle a coûté. Show the tall tower with your arms and hands. Rub index fingers and thumb together to indicate money. 1 sou, 2 sous, 3 sous, 4 sous, 5 sous, 6 sous, 7 sous, 8 sous, 9 sous, 10 sous. Count out coins from one hand to the other, counting up to ten.

5 4 La Tour Eiffel a trois cents mètres. Du haut en bas on voit la Seine. Pour y monter il faut payer. From the top you can see the River Seine. To go up it, you have to pay… Tous les millions qu'elle a coûté. The Eiffel Tower is 300 metres high. …all the millions that it cost to build it. 1 sou, 2 sous, 3 sous, 4 sous, 5 sous, 6 sous, 7 sous, 8 sous, 9 sous, 10 sous. Count coins from one to ten.

6 5 Finger Rhyme 6 La Tour Eiffel a trois cents mètres. Du haut en bas on voit la Seine. Pour y monter il faut payer tous les millions qu'elle a coûté. 1 sou, 2 sous, 3 sous, 4 sous, 5 sous, 6 sous, 7 sous, 8 sous, 9 sous, 10 sous.

7 6 Skipping Rhyme This is also a skipping rhyme. All children chant the rhyme. Two children can turn the rope for others. A child jumps into the rope and starts skipping at the point where the money is being counted. The children count up to dix sous, and the child then jumps out of the rope. If the child trips up before dix sous, he or she is out. The rhyme is chanted again, and another child jumps in when the money is to be counted. Alternatively, children could have their own skipping rope and try to skip up to dix sous. N.B. Un sou is an old coin of very low value


Télécharger ppt "Finger Rhyme 6 Summer Term Module 6 Culturethèque-ifru2013 May not be copied for commercial purposes."

Présentations similaires


Annonces Google