Slick Art Fair : Thibault Brunet

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

LESSON OBJECTIVES By the end of this lesson, I will be able to:
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
This powerpoint has some useful passages that you can read and adapt when thinking of your own answers about your plans for the future, whether it be.
Les invitations. Invitations
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using oclock half past quarter past quarter to.
Au petit-déjeuner, je mange
La Maison: Les Pièces et
Il est quelle heure?.
Present Perfect Simple. Present Perfect Continuous
Antoine Wiertz : La belle Rosine (1847)
Match-up the numbers to the letters
Les Expressions Négatives
VOTED THE BEST OF THIS YEAR (élu meilleur de 2007)
Laisser un mot… HL – Soit une carte postale soit un message
Tree Shaping Arbres façonnés.
By the end of this lesson, I will be able to: 1.Ask someone what the time is 2.Tell the time, in French, using Whole hours Half Hours Quarter Hours.
Direct and Indirect Object Pronouns
© Boardworks Ltd of 17 L’éducation Part 2 KS4 French.
L’inversion --another way to make a question.. What are some ways to form a question? Est-ce que... N’est-ce pas? Voice inflection.
Bonjour!! Pour être prêt: Répondez aux questions:
UEO 3: Langue des affaires Semestre 6 Mme. Mountain.
Notes for teachers: Olympics 2012 Project – parts of body Instructions for using these slides & attaching soundfiles if desired are in the notes pages.
Les questions? Je m’appelle Sam J’ai douze ans
Cliquez pour débuter The 12 wishes at midnight… Mes voeux pour les douze nouveaux mois à venir ! My wishes for the next12 months! Mon premier coup...
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense mercredi cinq mai 2010 en classe.
ACTIVITIES. Indiquez si les pronoms soulignés sont directs ou indirects dans les phrases suivantes. 1.Ton petit frère te derange toujours. 2.C’est ma.
WALT: To talk about the internet in French.
Mes Vacances : Révision
Chapitre 5 Lesson 2 Essential Question: How do you to tell how often you do things?
Objectif: Comment employer un exposant?. Objective: How to use an exponent?
Forming questions in French
Groupe Développement Durable Réalisation et exposition d’un CLOM Blanc.
Le Titanic Le Titanic était construit en Irlande du Nord, à Belfast. C’était le plus grand navire de l’époque (269 m L x 28 m l x 56 m H pour tonnes).
This was painted by one of our excellent art students.
Out and About Welcome to England ! Bonjour et Bienvenue en Angleterre! For the next 5 days you will be staying at The Grosvenor Hotel, Stockbridge. Pour.
Passé Composé vs. Imperfect When to use which past tense.
Sortez vos carnets et traduisez en français… I went to the movies yesterday. –Je suis allé(e) au cinéma hier. She was cleaning –Elle nettoyait. It was.
Warm up * Fromage, salade, entrée, fruits, and plat principal. Write courses in proper order and add an appropriate food item for each.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit. Thème et Objectifs Everyday life in France In this unit, you will learn how to get along in France. You will.
Irregular Adjectives Not all adjectives are made the same.
Les verbes réfléchis.
Solar rotational stereoscopy The four anaglyphics views in this presentation have been obtained on october 200, 6 and 7, from SoHO EIT 304 A images, at.
Let’s enjoy making Session 5. Let’s enjoy making: Session 5 The Great British Make Off.
Warm up Think of something funny that can be put on screen. This is my story: long time ago when I came to the USA, a policeman gave me driving ticket.
Pps Automatique "Amy's dragon" L’ami Dragon Texte de Dallas P. Bush Traduit par Papesquall.
F4 Stations Tablettes Un peu de tout!. Donner un conseil Je me sens très nase aujourd’hui. Tu devrais... + infinitif Tu n’as qu’à... + infinitif Tu ferais.
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Répétez! Bonjour!. Je m’appelle ________. Et toi ? Tu t’appelles comment? Répétez!
WE’RE ALMOST DONE – CONGRATULATIONS! LE PRONOM « Y »
In France, until 1564 the first of April used to be New Year’s Day. Then, the King Charles IX decided to change the calendar and put the beginning of.
Le Participe Présent Using the Present Participle in French!
Il y a = There is Il n’y a pas = There isn’t RECAP:
Français 1 Le verbe faire
Unité 6 Leçon B. Forming yes/no questions  To form a yes/no question in French in the simplest way, add a question mark at the end of the sentence, and.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Liu Bolin of Shandong, China, has chosen quite an unique way to transform himself. He was able to blend in with the environment, no matter how impossible.
Leçon 4A: L’heure Telling time Vidéo-scène cSg.
Notes le premier mars L’imparfait et le passé composé ensemble We can use the passé composé and the imparfait (imperfect) together to talk about the past.
VOULOIR (to want). VOULOIR O Je veux O Tu veux O Il/Elle/On veut O Nous voulons O Vous voulez O Ils/Elles veulent.
Mes préférences At the end of this lesson; you will be able to:
Je vais aller à Paris L’objectif: 1.To identify a verb in its infinitive form 2.To know how to form the near future tense Play the presentation & complete.
Tout à propos de moi!. Partie 1 Mon nom est Jennifer Bastarache. J‘ai 25 ans. Je mesure 5 pieds et 7 pouces. J’ai les cheveux blonds. J’ai les yeux bleus.
OBJECT PRONOUNS WITH THE PASSÉ COMPOSÉ Page 122. Placement  With all object pronouns, placement is the same. DirectIndirectPlaces De+ nouns or ideas.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Double Vision the art of seeing more than one thing
Transcription de la présentation:

Slick Art Fair : Thibault Brunet

John F. Simon : Every Icon (1997) – édition limitée « I'm the 63rd person to buy the artwork. Simon compiled the purchase date into the applet, so mine displays how far the class has gotten since it was created on May 15, 2000. I enjoy the piece for its glimpse of the infinite. I love the idea that a Java class could run for my lifetime and beyond, displaying a unique image each moment it is viewed that represents the passage of time since it began, iterating towards the end of a loop it will never reach. At some point, I'd like to move this class to a solar-powered PDA, tablet PC, or another self-sustaining device so it can run forever and be inflicted on my heirs. »

MONA, Tasmanie

David Walsh, MONA, vs Christian Boltanski

Wim Delvoye : cochon Vuitton

Wim Delvoye : Cloaca Original, 2000 … alimentée au MONA par une œuvre de Jannis Kounellis, Untilted (1998) : carcasses de bœufs en décomposition.

Jannis Kounelis : Untitled (12 horses), 1969

Wim Delvoye : Cloaca Improved, 2001

Wim Delvoye : Cloaca NYC, 2002

Wim Delvoye : Cloaca site

Christian Boltanski, Personnes, 2010

Christian Boltanski, Personnes, 2010

Christian Boltanski, Les registres du Grand-Hornu

Christian Boltanski

Christian Boltanski : Storage Memory (2012)

Christian Boltanski : Chance (2010)

Christian Boltanski : Chance (2011) - video A lʼentrée du Pavillon, le visiteur est invité à sʼassoir sur une série de chaises en bois. Une voix lui murmure quelque chose, chaque chaise lui « parle » dans une langue différente: « Est-ce la dernière fois? ». Message dʼespoir? Annonce inquiétante?… Lʼintérieur du Pavillon est parcouru par un tapis roulant qui se faufile à grande vitesse et sur lequel des centaines de photos de visages dʼenfants sont imprimées. Le tapis sʼarrête de manière aléatoire, et lʼun des visages sʼillumine sur une sonnerie stridente. Le hasard a désigné un enfant. Le système se remet en mouvement, les visages défilent jusquʼà un autre arrêt, une nouvelle sonnerie, un prochain choix du hasard. Dans chacune des deux salles latérales se trouve un compteur dont les chiffres lumineux défilent. Le panneau de gauche compte en temps réel les naissances dans le monde, alors que celui de droite, les décès. Chaque soir à minuit, ils livrent le bilan de la journée. Cʼest toujours le compteur des naissances qui indique le nombre le plus élevé! Telle une victoire, chaque jour renouvelée, de la vie sur la mort. Dans la troisième salle se trouve une grande oeuvre murale constituée dʼun écran vidéo monumental sur lequel défilent des images de fragments de visages coupés. Le visiteur peut intervenir avec un bouton permettant de faire une pause. Les visages constitués de trois morceaux différents composent alors des individus étranges, baroques ou monstrueux, tels les fruits dʼune imagination débridée. Si la chance est avec lui et que les trois parties de lʼimage correspondent au même visage, il gagne lʼoeuvre exposé! Pendant toute la durée de la Biennale, une version de cette oeuvre sera accessible sur www.boltanski-chance.com, on pourra également tenter sa chance pour gagner une surprise qui sera envoyée par lʼartiste lui-même.

Christian Boltanski : Chance en ligne (2010)

David CLAERBOUT, Bordeaux Piece, 2004 David CLAERBOUT, Bordeaux Piece, 2004. Installation, 16 x 9, couleur, son stéréo 2 pistes, disque dur 250GO, 13h 43 mn. Courtesy David Claerbout & Coll. Centre Pompidou, Nouveaux Médias.

David Claerbout : Present (2011)

Dans l’histoire de l’art, la thématique du temps est liée à celle de la vanité. Markus Kison : Vanity Ring, 2007 L’art et le temps : Vanitas

Axe 5 : une vie Google