Welcome to France.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1.Say quarter past and quarter to the hour.
Advertisements

Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
What is the time Mr. Wolf?.
What is the time Mr. Wolf? LObjectif At the end of the lesson, you will be able to: 1. Ask someone the time in French. 2.Say the time in French: the.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Talking about yourself
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Les pronoms relatifs Objective: Learn to use more interesting and more complex sentences in French.
Le petit déjeuner.
Ce diaporama est minuté automatiquement avec la chanson. Ne cliquez pas, laissez-le jouer. Branchez vos haut-parleurs! Branchez vos haut-parleurs! Version.
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
Exercice #10 Name 2 French-speaking countries in Africa: -
Et chez les médecins sans frontières
What expectations do you have of yourself? What expectations do you have of each other? What expectations do I have of you?
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
Jour 2 mercredi, 14 août MOT DE PASSE: « Comment ça s’écrit
+ Français 2 SAY WHAT??. + Dans une question…? To express the question « what » in French, we use qu’est-ce qui or qu’est-ce que. Quelle est la différence?
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Souvenez-vous AVOIR? What else is it good for? Les expressions!
Asking questions Learning objective: To understand different questions To be able to ask questions ? ? ?
Let’s enjoy making Session 2. Let’s enjoy making: Session 2 Les déménageurs sont arrivés !
Français 2/3/14 Ouvrez vos livres á la page 100. Faites #1,2,3. What has four legs, is big, green, fuzzy, and if it fell out of a tree would kill you.
Salut, les copains! French 1, Chapter 1-1.
© 2015 AQA. Created by Teachit for AQA How to explain which subjects you have to study and which subjects you can choose to study. Mes études: les.
We all ready know two French verbs. What are they?
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Le collège mardi le deux mars HL/ Fr1. Lesson objectives To revise basic principles of past tense in French To look at how to use the future tense.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Français 2, 30 Janvier 2017 Faites Ecoute suplémentaire 3-1,3-2.
Les devoirs - homework Instructions:
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Boucle d’Or et les trois ours
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Unité 1 : Coucou ! L’article indéfini dans la salle de classe.
1+2 French Second Level Classroom Language Pack
À la mode: Un magazine des vêtements
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Qu’est-ce qu’il vous apporte ?
LA CLOCHETTE Répondez en français
Vendredi le 13 octobre.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Associe le français avec l’anglais:
De rien, jamais, je n'ai manqué Car Dieu m'a rassasié (bis)
Objectifs: To revise telling the time in French
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Quelle est la date aujourd’hui?
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
Révision de l’alphabet
Version française selon Louis Segond
JANUARY 14 REVIEWING ORDERING FOOD.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
MDP JOUR 31 Qu’est-ce que tu fais? Je regarde la télé.
Puis-je aller aux toilettes, s’il vous plait?
LO = ? 6RIVodQqW5RJ4J380lyU2.
Questions Synthesis.
Lesson 3.
Paul Eluard Dans Paris.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
L’echauffement Warm-up: What is the French word for these places? 1.
Dans ma chambre To learn 5 prepositions to be able to describe where things are in our room.
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Starter.
Savoir et Connaître La norme: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Français 2, 30 Mai 2017 Qu’est-ce que on peut faire à Quebec? Qu’est-ce que on peut voir à Quebec? What does a one legged ballerina wear? Drôle – funny.
Transcription de la présentation:

Welcome to France

Do We Really Know Each Other? Why Our Two Cultures Often Butt Heads Classic Areas of Friction Surface Similarities and HIDDEN DIFFERENCES Myths and Perceptions

Assignment for Friday Read Chapter two, “Au contraire!” Google French Icons, find significance of Marianne Astérix The Rooster Of the 11 French Cultural Elements listed, be able to name and discuss 6

Psaume 23 L’Eternel est mon berger, je ne manquerai de rien Il me fait reposer dans de vert pâturages, Il me dirige près des eaux paisibles. Il restaure mon âme, Il me conduit dans les sentiers de la justice, A cause de son nom. Quand je marche dans la vallée de l'ombre de la mort, Je ne crains aucun mal, car tu es avec moi: Ta houlette et ton bâton me rassurent.

Tu dresses devant moi une table, En face de mes adversaires; Tu oins d'huile ma tête, Et ma coupe déborde. Oui, le bonheur et la grâce m'accompagneront Tous les jours de ma vie, Et j'habiterai dans la maison de l'Éternel Jusqu'à la fin de mes jours.

How to Learn a Language in 6 months https://www.youtube.com/watch?v=d0yGdNEWdn0 What is this? Qu’est-ce que c’est? How do you say…? Comment dit-on…? I don’t understand. Je ne comprends pas.