Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Advertisements

Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
Aller* + infinitif. Jaime regarder la télé après les cours. Ma mère déteste préparer le dîner. Mon père naime pas laisser de pourboire. In French, when.
Français 2, 24 Janvier 2011 Ouvrez vos livres à page 117. Faites #6. What is Draculas favorite snack? Lémission – program, show. Ces émissions pour les.
Saying what you have been doing
Français 9 th May 2007 Learning objectives  To make reference to what WAS happening  Remember how to say “It was”  To make reference to the imperfect.
Français 2, 21 Janvier 2013 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
The Imperfect Tense.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
L’imparfait Uses and formation. A. In French and in English, people use different tenses to talk about the past.  The most common past tense is the PASSE.
L’imparfait Français II H – Unité Préliminaire A Structures.
QUEL CADEAU! YOU HAVE BEEN OF GREAT SERVICE TO FRANCE. PRESIDENT HOLLANDE IS VERY GRATEFUL TO YOU! KNOWING OF YOUR INTEREST IN EGYPTOLOGY, THE DIRECTOR.
Remember the Imperfect? (that thing we did before half term) Can you remember the 3 uses? Saying what something WAS like Saying that you USED TO do something.
On va rechercher de bonnes vacances!
Français 2, 26 Septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 274. Faites le 16. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Vocabulaire électronique
Unite 3 Pour maintenir une vie équilibrée
Topic: Qu’est-ce tu porterais?
(= for (how long) / since (when?)
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
What constitues a good childhood?
Djibouti is the only francophone country on the eastern coast of Africa. The capital of Djibouti is Djibouti.
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
The nation now known as The Democratic Republic of Congo was at one time the personal property of the King of Belgium.
Notes le 20 avril FAIRE (to make, to do) je fais nous faisons
Lesson I can compare my childhood to someone else’s childhood.
Les adjectifs possessifs exercice
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
The formerly French countries of Tunisia, Algeria, Morocco, and Mauretania are amongst the countries known as The Maghreb.
Conjuguez avec avoir ou être à l’imparfait.
Qu’est-ce qu’on mange au...
Chapitre 8 – Deuxième Étape Adjectifs à la carte
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
Tomber en Panne Transcription.
What constitues a good childhood?
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Français 9/25/17 Ouvrez vos livres á la page 26. Faites le 18 Ecoutons. Where can you find an ocean but no water? Plein – plenty. Ragarde, j’en ai plein.
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Lundi 6 Novembre Français II
Allez, Viens 1 Chapitre 9.1 Passé Composé.
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
Daily Routine and Times.
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Les actions réciproques au passé
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
Respond to bullet points – 90 words [16 marks]
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Le Passé Composé.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
LO = ? 6RIVodQqW5RJ4J380lyU2.
Oral presentation - IRA
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Point de départ You’ve learned how the passé composé can express past actions. Now you’ll learn another past tense, the imparfait (imperfect). © 2015.
Plus que parfait du Subjonctif
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Français 2, 24Septembre 2018 Ouvrez vos livres à la page 219. Faites le 6. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
What makes an effective health and safety committee Les composantes d’un comité de santé et de sécurité efficace Andrea Peart National Health and Safety.
Réflexifs.
Travail de cloche Translate into French: When I wait for the start of class, I hear music in the hallway (le couloir)
Aller Chapitre 5.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs) Question Essentielle: Qu’est-ce qui constitue une bonne enfance? (What constitutes a good childhood?)

Dans cette unite, vous allez apprendre… Important customs and events in your childhood What constitutes a good childhood Childhood events, customs, and practices of children in francophone countries How childhood experiences influence an adolescent Differences and similarities of childhood songs in my cultures and francophone cultures What are the Rights of Children (UNICEF) What organizations support the Rights of Children How to make recommendations to improve opportunities for all children

La grammaire dans cette unite… Past Tense (I went/…) Imperfect Tense (When I was young…) Adverb of time (ago) Infinitive (It is necessary to + infinitive)

L’enfance

Quand j’étais enfant, j’étais… Sage/ un petit ange bavard(e) aimable curieux/curieuse

Comment étais-tu quand tu étais enfant? J’étais…. capricieux/ capricieuse aventureux/aventureuse solitaire

Comment étais-tu quand tu étais enfant? J’étais…. rigolo méchant(e) un petit diable

Adjectifs supplementaire généreux/généreuse

calme

Gâté(e)/pénible

égoïste

Impatient(e)

espiègle

Obéissant(e)

Patient(e)

Comment est-ce que tu étais quand tu étais petit?

BLUE NOTEBOOK Contexte: Vous faites du babysitting pour une compagnie et on vous demande de remplir un questonnaire pour savoir quel genre d’enfant vous voulez garder Tâche: Remplir un questionnaire pour décrire les qualités que vous cherchez chez un enfant Audience: la Compagnie

BLUE NOTEBOOK Procedure: choisir des adjectifs qui décrivent comment un enfant devrait être. Ecrivez une liste et comparez avec un partenaire

Un enfant devrait être: