Les conversations Parlons. . . Let’s talk.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les verbes –ER Et Le partitif
Advertisements

French I Chapter 6-2 Extending invitations. I cant. Allons…! Lets go…!.
Révision.
Bien Dit 1 chapitre 6.1 vocab Exprimons-nous conversation.
PARTIE A: PREFERENCES.
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
I am hungry J’ai faim What can I have to drink? Qu’est-ce que je peux boire? What can I have to eat? Qu’est-ce que je peux manger? I have… J’ai… What is.
Two prepositions’ usages and grammar. à = to/at/with de = from/of/some If you get these mixed up or do not know them, it will be very hard to communicate.
UNITÉ 9 : LEÇON 34 – PARTIE A : le verbe VOULOIR.
FSL9 – Unité 3 LES EXPRESSIONS AVEC AVOIR.  In French, there are a lot of expressions that use Avoir; however, if they were to be translated into English,
Mini-book WALT: prepare a reference book for next year WILF: key categories (connectives, opinions, justifications, verbs etc) + key topics.
©NicoleRichelle article some masculinefeminine plural.
Journal – vendredi, le 9 septembre – 9/9/16 Regardez et écrivez: Qu’est-ce qu’il y a dans la salle de classe ou sur ta table? Ecrivez 5 choses. 1. Il y.
Les verbes en -ER Français I.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
LE PASSÉ COMPOSÉ J’ai aimé ce leçon!
Jeopardy Final Jeopardy Verbs Adverbs Grammar Culture Review $100 $100
Theme Three Speaking Questions
Notes le 10 mai POUVOIR (to be able, can) je peux nous pouvons
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
Français I – mercredi le 16 novembre horaire quotidien
Français III Chpt 1 Vocab 1
I can talk about food I eat and food I ate.
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Vocabulaire electronique
A Les verbes en -er: le singulier p. 94 The basic form of a verb is called the infinitive. Many French infinitives end in -er. Most of these verbs are.
Q: Est-ce que tu aimes faire…du sport?
Bonjour, tout le monde! Moi, j’ai faim et soif!
Vocabulaire électronique
Essential French Phrases
Aimer = to like (It’s a normal ER verb)
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Great Things to Say.
Journal – 1/11/16 - FAIRE Quels temps ___________ - il aujourd’hui ?
Food and drink Objectives
La personne spéciale Comment tu t’appelles? (Je m’appelle…)
THIS IS Jeopardy. THIS IS Jeopardy With Your Host... Madame Togbe.
Allez viens Leçon 1.
KEY LANGUAGE Y6 / PLS1 / BLOCK 4.
L’infinitif Qu’est-ce qu’un infinitif?
KEY LANGUAGE GRADE 6 / YEAR 1 / TERM 4.
Les trois petits cochons
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
Vocabulaire 3.2 Français II.
Les expressions du restaurant
Leçon 3A Français I.
Jeudi 25 Janvier Français II
Lesson 13 What people do What people like to do What you want to do
Vocabulaire d’Unité 3, leçon 5 Activities
Les expressions avec avoir
? ? ? jeudi 11 avril Asking questions Learning objective:
Les expressions impersonnelles
REVISION UNITÉ 2.
Madame Nigey Greenwich Catholic School
aimer J’aime le français!=I like french
Grammar Flash Cards La révision.
KEY LANGUAGE P4 / PLS1 / BLOCK 4.
À la maison : The following vocabulary will be useful for parents/carers who wish to practise their French and use some phrases with their children.
I. mardi – le 15 novembre 1) Identifiez ces infinitifs!
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Vendredi 26 Janvier Français II
Lundi 29 Janvier Français PreAP-AP
Bon appétit! (Unité 2, leçon 3A)
? ? ? lundi 21 juin Asking questions Learning objective:
How to use the knowledge organiser?
Vouloir, Pouvoir, Être.
L’echauffement Warm-up:
Lundi 11 février Français II
Article some masculine feminine plural ©NicoleRichelle.
Transcription de la présentation:

Les conversations Parlons. . . Let’s talk

Allons Let’s go

Mangeons! Let’s eat!

Tu veux? Do you want?

Je veux I want

J’ai besoin de I need

Il me faut I need

J’ai un problème I have a problem.

J’aime/J’adore I like/I love

Tu aimes/Tu adores You like/love

Rester après l’école avec moi To stay after school with me

J’ai peur I’m scared.

J’ai faim. I’m hungry

Je suis triste. I am sad.

Je suis content(e) I am happy.

Il aime jouer au foot. He likes to play soccer.

Je voudrais I would like

Tu voudrais You would like

De l’eau water

Le pain bread

La glace Ice cream

Le boeuf beef

Je préfère I prefer

Je déteste I dislike

Je n’aime pas I don’t like/love

C’est super It’s super.

C’est une bonne idée. It’s a good idea.

Je ne peux pas I cannot

C’est dommage. That’s too bad.

Aide-moi/Aidez-moi Help me