Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le verbe être Person Verb Translation Je suis Tu You are Il/Elle est
Advertisements

Le verbe être Person Pronoun Verb Je Tu Il/Elle/on Nous Vous Ils/Elles
Avoir or Etre (present tense) + Past participle Nous form present tense Minus ONS + AIS,AIS,AIT,IONS,IEZ,AIENT Have verbed, verbed, did verb Specific action,what.
Année 10 GCSE French 3a L`imparfait The imperfect tense.
Français 2, 24 Janvier 2011 Ouvrez vos livres à page 117. Faites #6. What is Draculas favorite snack? Lémission – program, show. Ces émissions pour les.
Saying what you have been doing
Français 9 th May 2007 Learning objectives  To make reference to what WAS happening  Remember how to say “It was”  To make reference to the imperfect.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Français 2, 21 Janvier 2013 MLK Jr. day. What is Dracula’s favorite snack? L’émission – program, show. Ces émissions pour les enfants sont idiotes. These.
L’imparfait des verbes avoir et être Chapitre 6 Madame Brown.
The Imperfect Tense.
Pays Francophone: _____ - add background and photos -Change fonts, colours, fill slides with pictures. -Delete instructions in brackets. -Copy and paste.
L’imparfait Uses and formation. A. In French and in English, people use different tenses to talk about the past.  The most common past tense is the PASSE.
Remember the Imperfect? (that thing we did before half term) Can you remember the 3 uses? Saying what something WAS like Saying that you USED TO do something.
On va rechercher de bonnes vacances!
Français 2, 26 Septembre 2016 Ouvrez vos livres à la page 274. Faites le 16. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Unite 3 Pour maintenir une vie équilibrée
Topic: Qu’est-ce tu porterais?
(= for (how long) / since (when?)
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
What constitues a good childhood?
Djibouti is the only francophone country on the eastern coast of Africa. The capital of Djibouti is Djibouti.
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
Bell Ringer Match up the following to complete the sentence correctly.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
The nation now known as The Democratic Republic of Congo was at one time the personal property of the King of Belgium.
CONNAÎTRE ET SAVOIR les notes.
Les adjectifs possessifs exercice
Objective: To be able to reminisce about your childhood using the imperfect tense!
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
The formerly French countries of Tunisia, Algeria, Morocco, and Mauretania are amongst the countries known as The Maghreb.
L’imparfait/imperfect:
Qu’est-ce qu’on mange au...
Why is it important to plan ahead for the future?
Chapitre 8 – Deuxième Étape Adjectifs à la carte
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
Unité 3 – On fait les courses
Passé Composé vs Imparfait
What constitues a good childhood?
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Français 9/25/17 Ouvrez vos livres á la page 26. Faites le 18 Ecoutons. Where can you find an ocean but no water? Plein – plenty. Ragarde, j’en ai plein.
Present Perfect Simple X Present Perfect Continuous.
Allez, Viens 1 Chapitre 9.1 Passé Composé.
Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs)
Daily Routine and Times.
Making Sentences Negative in French
F RIENDS AND FRIENDSHIP Project by: POPA BIANCA IONELA.
Etre en train de.
Unité 6 _ En voyage le Passé Composé
Passe Composé vs Imparfait
Les actions réciproques au passé
The Passé Composé In the previous lesson we looked at the formation of the passé composé (perfect tense) with Avoir verbs. In this lesson we will further.
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Le Passé Composé.
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE?
J’aime ma culture francophone, j’aime notre façon d’être, notre joie de vivre, nos traditions, nos manies. Je veux que mes enfants vivent ça et qu’ils.
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Qu’est-ce que c’est?. Qu’est-ce que c’est? It’s a compound tense that we use in French to talk about things that happened in the past!
LO = ? 6RIVodQqW5RJ4J380lyU2.
Plus que parfait du Subjonctif
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Français 2, 24Septembre 2018 Ouvrez vos livres à la page 219. Faites le 6. Why is it important to be on-time for work if you're a computer security specialist?
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
What makes an effective health and safety committee Les composantes d’un comité de santé et de sécurité efficace Andrea Peart National Health and Safety.
Réflexifs.
Français 2, 13 février 2017 Ouvrez vos livres à la page 116. Faites le 1. How do crazy people find their way in the forest? Ennuyeux/ennuyeuse – annoying.
IMPROVING PF’s M&E APPROACH AND LEARNING STRATEGY Sylvain N’CHO M&E Manager IPA-Cote d’Ivoire.
Transcription de la présentation:

Unité 1: Les Coutumes de l’Enfance (Childhood Customs) Question Essentielle: Qu’est-ce qui constitue une bonne enfance? (What constitutes a good childhood?)

Dans cette unite, vous allez apprendre… Important customs and events in your childhood What constitutes a good childhood Childhood events, customs, and practices of children in francophone countries How childhood experiences influence an adolescent Differences and similarities of childhood songs in my cultures and francophone cultures What are the Rights of Children (UNICEF) What organizations support the Rights of Children How to make recommendations to improve opportunities for all children

La grammaire dans cette unite… Past Tense (I went/…) Imperfect Tense (When I was young…) Adverb of time (ago) Infinitive (It is necessary to + infinitive)

L’enfance

Quand j’étais petit, j’étais… Sage/ un petit ange rigolo aimable

Quand j’étais jeune, j’étais… bavard(e) curieux/curieuse

Comment étais-tu quand tu étais enfant? J’étais…. solitaire aventureux/aventureuse

Comment étais-tu quand tu avais 3 ans ? J’étais…. capricieux/capricieuse Temperamental méchant(e) un petit diable

Adjectifs supplementaire généreux/généreuse

timide calme

Gâté(e) : to be spoiled Pénible: to be annoying

égoïste

Impatient(e) Patient(e)

espiègle Obéissant(e)

Comment est-ce que tu étais quand tu étais petit?

BLUE NOTEBOOK Contexte: Vous faites du babysitting pour une compagnie et on vous demande de remplir un questonnaire pour savoir quel genre d’enfant vous voulez garder Tâche: Remplir un questionnaire pour décrire les qualités que vous cherchez chez un enfant Audience: la Compagnie

BLUE NOTEBOOK Procedure: choisir des adjectifs qui décrivent comment un enfant doit être. Ecrivez une liste et comparez avec un partenaire

Un enfant doit être: