La Clochette 1. 2 MINUTES: Discuss the meaning with a partner (don’t write anything!) 2. Once you are finished discussing all 3 bullets, write 3 new.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Nous allons …….. Décrire les phrases longues
Advertisements

Je/j tu il elle nous vous ils elles I you he she we you they Les sujets (je, tu etc…)
Comment ils sappellent?. Jaime / je déteste habiter dans ma région Le but: In this lesson you will learn how to say why you like / dislike living.
Les Expressions Négatives
J S R D U H E F J S P E A A M F J N D L M P I F C _________________
What you are going to do What you are doing right now What you have just done.
Je me présente L’objectifs: Describe yourself and others Jeudi le 11 octobre Page 32 and page 33.
I can tell time in French!
Nous allons .. préparer un texte (pour écrire ou décrire)
I can use longer and more complex sentences by understanding and using comparisons.
Dimanche 26 avril 2015 Objective: -Saying where you are going Je vais au collège.
La pyramide je Je déteste Je déteste faire
PC. 1. Lisez ce texte. 1. Lisez ce texte. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous. 2. Faites un deuxième exemplaire du texte en dessous.
Le monstre qui mangeait des oeufs
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Les aventures de Clément l’Aplati à Paris
CAT 2 Unité 6. Formons des paragraphes et phrases complexes.
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
Write complete sentences. Use imparfait and the passé composé in each sentence. Link the sentences with QUAND. Bonne Chance! 1. Nous/ faire la vaisselle/Pierre/téléphoner.
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Les numéros à 1000 LEARNING TO COUNT TO Do you know from 1-20? The basis for counting to 1000 is knowing the numbers from 1-20 unneufdix-sept deuxdixdix-huit.
Les jours de la semaine.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Cette été, je vais au b _ _ _ de la _ _ r avec ma f_ m_ _ _e. On va _ _ _ _ _ du camping et du s _ _ _. Ça va être f_ _ _ _ _ _ _ _ _ _.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Titre: Révision lundi, le 17 octobre 2016
Unité 4 – Revue Suumative assessment
Boucle d’Or et les trois ours
La Clochette Perspective change: rewrite with ‘je’
Reflexive verbs and morning routine FR2
Passé Composé with être
Le Passé Composé d’ALLER
La Clochette 1. Discutez avec un(e) ami(e) 2
LA CLOCHETTE 23 JOURS AVANT LA FIN DE L’ANNéE SCOLAIRE
Unité 4 – Revue Suumative assessment
::MARCHE ET COURT:: Copyright © 2013 Martina Bex ● ● The Comprehensible Classroom Image CC-BY 2010 JD Hancock flickr.com.
Il est interdit – it is forbidden
Y10 exam: French writing 1 Picture task
Michel avait un projet à faire pour son cours d’histoire, mais il n’avait pas de feutres. Il a dit, « si j’avais de feutres, je pourrais finir mon projet. »
LA CLOCHETTE 18 JOURS AVANT LA FIN DE L’ANNéE SCOLAIRE
WALT: UNDERSTAND MORE COMPLEX TEXT ABOUT WEATHER.
The icon top left triggers countdown music if you want to use it
This one or that one? jeudi le21 mai
mardi, le douze septembre
He stayed in bed, thinking about the situation. He was a little angry.
French is spoken by approximately 120 million people in Africa.
Djibouti is the only francophone country on the eastern coast of Africa. The capital of Djibouti is Djibouti.
En Classe (in the classroom)
He stayed in bed, thinking about the situation. He was a little angry.
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
La Clochette 1. Discutez avec un(e) ami(e) 2
mardi, le douze septembre
The Passé Composé (or The Perfect Tense)
Pour un bonbon! Devine (guess) à quelle heure je me suis réveillé ce matin! Je me suis réveillé(e) – I woke up Tu t’es réveillé(e) – you woke up (informal)
Associe le français avec l’anglais:
Improving Your Written Work
Quel temps fait-il?.
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
The Great debate Day 2: In which we intone, persuade (again) and we begin developing vocabulary for debate and argumentation.
Vendredi le 2 Mars Districts
reflexive verbs… Date:
Les jours de la semaine.
IOP/DOP/Y/ EN Adding in the last part.
Lesson 3.
Pato et Elly font du sport aussi.
Dans ma Salle de classe
5.1.4 I can give directions..
Unité 5 – Le collège Les règles.
Transcription de la présentation:

La Clochette 1. 2 MINUTES: Discuss the meaning with a partner (don’t write anything!) 2. Once you are finished discussing all 3 bullets, write 3 new sentences to extend this story. Try to use key phrases from the side board. Victoria et son fils, Tyler, sont allés en Martinique pour une conférence. Le premier jour de la conférence, Victoria s’est levée tôt parce qu’elle voulait courir sur la plage, mais elle ne pouvait pas trouver ses chaussures. Alors, elle a mis ses sandales et elle est allé au restaurant. Elle y est allée seule.