Journal – 28/09/17 Ils vendaient I sell Elle vendrait You (pl) sold

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Talking about your House How to say where things are, what they are like, and to whom they belong.
Advertisements

Exercice #20 1. Quelle est la date aujourd’hui?
À quelle heure il se lève?
Je peux demander a quelqu’un d’où il ou elle vient
JOURNAL 29/09/14 Vous avez un nouvel appartement. Qu’est-ce que vous avez besoin pour la cuisine? (You are moving in to your new apartment. Name five things.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Français 2, 5 Novembre 2014 Read blog comments. Reply to one of them in French. What has three teeth and sixty feet? Tant – so much. Attends! Je ne t’en.
Où est-ce que tu vas? tu vas? (Where are you going?)
Qui est présent? Écoutons Les préférences Vocabulaire: les activités Panorama Culturel.
Evil sponduli adjectives:
Les activités quotidiens On the slides to follow are activities we do each day. Write them down! We will then discuss conjugating and create some sentences.
Français 1441 Chapître 3 Révision d’Examen.  Someone tells you where things on campus are located. You listen and fill in the blank with the missing.
WALT: Recognise and use phrases in the past tense with opinions of leisure activities. WILF: To be able to use opinions in the past tense. You must be.
Journal – le 4 février IV 1.I ran 2.He will run 3.They used to run 4.Let’s run! 5.We would run 6.You are running III Qu'est-ce que tu mets dans ta valise.
J OURNAL LE VINGT OCTOBRE You are planning a lunch for a friend. Make a shopping list and note where you are going to buy each item. (BE SURE TO TURN IN.
Bienvenue and Welcome to Our French II Live Lesson! We will begin shortly!
Journal, le 16 décembre IV I believe He will believe They used to believe She believed We would believe Let’s believe! III Journal = ex. 3, p. 209 Show.
Replace the subject with its correct pronoun. Madame aime le chocolat. Brian et Emily jouent au basket. You parlez toujours. We écoutons la musique. I.
Journal – le 28 janvier Dans le cahier – ex. 5, pg. 5.
JOURNAL MARDI, LE 2 DÉC En anglais, make a list of the things you like to do in your free time.
ALLER HOW DO WE CONJUGATE THE VERB ALLER? Click on the fleur de lys to advance to next slide.
Journal – le 8 octobre. Donnez-moi le français Fr. AP 1.He went 2.I will go 3.Let’s go! 4.She used to go 5.They are going, go 6.We would go Fr. III 1.
JOURNAL 18/9/14 – Déssine Draw and label a meal. At least 6 things. (you can use your vocab sheet)
Aujourd’hui, c’est mardi le 5 avril Objectif: describe how your family sets the table; interpret a check from a French café DO NOW: Name in French one.
Journal – jeudi, le vingt-trois oct. Montrez-moi les 8 phrases au négatif.
Français AP & IIIA Mardi, le 17 novembre. AP 1.I held 2.Tu tenais 3.Elle tiendrais 4.We are holding 5.You all will hold 6.Hold on! III Journal – write.
Mardi, le 13 octobre FR. IIIA _._._._._ Journal – ex. 14 dans le cahier Au passé composé/ imparfait AP _._._._._ 1.I made 2.He makes 3.They were making.
Les jours de la semaine.
Journal – mardi, le 6 janvier IV 1.I will come 2.They would come 3.She came 4.You used to come 5.We come 6.I just ate III En 4 phrases complètes, dites-moi.
Les emplois! Jobs possibilities: Relier les noms français et les noms anglais.
With a partner, try to name all these things without looking at your vocab list!!
Français III et AP Mercredi, le 13 janvier. AP Verb fun 1.Il faut que tu (être) 2.Elle veut que nous (avoir) 3.Ma mère aime mieux que je (finir) 4.Ils.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
Les Questions.
THE IMPERATIVE Commands Row! Row! Row! Estielle presentations.
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
Les Pronoms possessifs
Great Things to Say.
Mercredi le 13 septembre 13/09/17.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Français 2, 31 août 2016 Ecrivez des phrases; dites-moi: âge, nom, activités que vous aimez, choses que vous aimez. “Doctor, there is an invisible man.
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
En Classe (in the classroom)
Day 3 I can talk about the clothing that I prefer.
Possessive Adjectives
Mardi, le 13 octobre FR. IIIA Journal – ex. 14 dans le cahier
Associe le français avec l’anglais:
Pile/Face Est-ce que tu es timide? Est-ce que tu es intelligent?
Title Layout Subtitle.
Jeudi, le 7 décembre Subtitle. Jeudi, le 7 décembre Subtitle.
Vendredi 1 Décembre Français II
Mercredi le 13 septembre 13/09/17.
Making Sentences Negative in French
THE IMPERATIVE Commands Row! Row! Row! Estielle presentations.
Les couleurs.
Les Couleurs.
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
The last grammatical concept
Preceding Adjectives and my!!!.
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Lesson 3.
Aujourd’hui nous allons…
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les Verbes Réfléchis What you do to yourself.
Français 2, 1 octobre 2018 Ouvrez vos livres à la page 9. Faites le 5, Ecoutons. Ask me to tell the Ole goes fishing joke. Rassurer – to reassure or put.
Lequel The Last Part.
L’echauffement Warm-up:
POSSESSIVE ADJECTIVES
Moi Tituba, sorcière, written by Maryse Condé of Guadaloupe, is a novel imagining the life of a slave who was executed as a witch in Salem in 1692.
Transcription de la présentation:

Journal – 28/09/17 Ils vendaient I sell Elle vendrait You (pl) sold AP III Ils vendaient I sell Elle vendrait You (pl) sold Let’s sell! Qu’il vende Parlez: Tell someone near you three things that you did yesterday Ecrivez: Now, write down – in French – the things your partner told you.

Aujourd’hui Journal Lisez pg. 20, 21 et 27 AP III Journal Lisez pg. 20, 21 et 27 Faites des exercices écrites Corrigez des ex. écrites cahier Discutez l’histoire Regardez les 2 PowerPoints in Classroom Do webquest for our next incredible novel we are going to read.

Les adjectifs C’est une situation (idéal) C’est une maison (grand/beau) C’est une maison (vieux) C’est une maison (blanc, énorme) C’est une chambre (spacieux, ensoleillé) C’est une ferme (charmant) Ce sont les gens (raisonnable, beau) C’est le pain (frais, délicieux) Ce sont les filles (sportif, petit)

Introduce comparitife Do activity together Repechage pg. 23-24