Il est comment? Unscramble the sentences. Noisette les yeux Il a

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Le présent Present tense The present tense describes what is happening now.
Advertisements

Smoking a regular verb cigar: the –er version The keys to putting together what you want to say!
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
Bell Ringer Write a journal entry (minimum 300 words) explaining what your favorite sports and hobbies are, and why Give as much detail as possible Say.
SOME EXAMPLES:  Danser – to danceAimer- to like or love  Chanter – to singAdorer- to adore  Manger – to eatDétester- to hate  Jouer – to play  Parler.
Le verbe avoir J’ai Tu as Il a Nous avons Vous avez Ils ont.
Vocabulaire électronique
Learning Objectives To describe what colour eyes you have.
Starter Donne-moi une réponse a cette question!
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Fall Final Exam Flip Chart
CONJUGAISON.
How to form questions in French
Infinitive There are 3 groups of REGULAR verbs in French: verbs ending with -ER = 1st group verbs ending with -IR = 2nd group verbs ending with -RE = 3rd.
Describing Yourself (avoir & être)
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
Use the model letter below to help write your own
Le Passé Composé Part One. with AVOIR Regular Verbs.
-er verbs French I.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Allez viens Leçon 1.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Possessive Adjectives
Le verbe aller au présent
S1 FRENCH HOMEWORK Marr College
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
CONJUGATING FRENCH –ER VERBS!!!!!!!!!
Mercredi le 13 Septembre 2017 Échauffement
in French and in English
Print hair and eyes worksheet
QU’EST-CE QUE TU FAIS À LA MAISON?
Day 4 Do you guys like your family?
Français - couleurs - pays - drapeaux
Activité Intro 1. Je (aller) __________________________
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Talking about people’s activities
LES VERBS Present tense
La famille ER conjugaison
Activité Intro 1. Je (aller) __________________________
Objectifs: Describing eye colour & hair colour and style
Les Couleurs.
Describing yourself and others Understanding adjective agreement
Qu’est-ce que tu aimes comme animaux? 1
Grammar Flash Cards La révision.
Year 7 French Homework Mme Janickyj Autumn term 2
IL EST HYPERCOOL!.
French Family and Friends Year One
les verbes un verbe = un mot d’action exemple: jouer = to play
Les yeux et les cheveux Year 7
Expressing likes and dislikes use a conjugation of the infinitive verb AIMER add an infinitive of an action you like to do. J’aime danser. J’aime nager.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Dans ma Salle de classe
2 brothers: Bobby/ Sam J’ai deux frères qui s’appellent Bobby et Sam
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Vouloir, Pouvoir, Être.
VERB CONJUGATIONS PRESENT TENSE.
How do you say I like and I don’t like in French???
Starter activity Can you remember all the colours in French?
Describe my personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 - descriptions To be able to describe yourself in French
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 descriptions You are going to create a comic in French with others in your class. Today – to revise he has/ she has he is / she is to learn how to give.
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Starter– Les disputes familiales
Transcription de la présentation:

Il est comment? Unscramble the sentences. Noisette les yeux Il a Avoir = to have J’ai = I have Tu as = you have Il a = he has Elle a = she has Nous avons = we have Vous avez = you all have Ils ont = they have Elles ont = they have Unscramble the sentences. Noisette les yeux Il a Yeux a les Elle noirs Je modeste suis Je pas suis cool ne Il cheveux roux a les les yeux et Elle a les cheveux marron gris mère et polie est Ma grande Challenge: translate 1-8

Tu as les cheveux de quelle couleur? Tu as les yeux de quelle couleur? Les cheveux Les yeux

Qui est-ce? A: C’est un garçon? B: Oui/Non A: Il/Elle a les cheveux courts? A: Il/Elle a les yeux bleus? A: C’est…….?

mon ma mes ton ta tes The words for ‘my’ and ‘your’ are different depending on whether the noun is masculine, feminine or plural.   masculine feminine plural my mon ma mes your ton ta tes

your brothers and sisters Find the meaning of the following phrases:   masculine feminine plural my mon père mon oncle ma mère ma tante mes parents mes cousins your ton frère ton grand-père ta sœur ta grand-mère tes frères et sœurs tes grand-parents my dad my mum my parents my uncle my aunt my cousins your brother your sister your brothers and sisters You can do this exercise together as a class or divide the table up into sections and allocate to groups before feeding back – there are hand-outs with English on and with gaps your grandfather your grandmother your grandparents

Nous allons lire! Running reading! Find the text in the room. Answer the questions. Only on person from each group allowed up at a time! Answer in French!

Antonin a les cheveux de quelle couleur? Antonin a les yeux de quelle couleur? Il est comment? Léa a les cheveux de quelle couleur? Léa a les yeux de quelle couleur? Elle est comment? Son père a les cheveux de quelle couleur? Son père a les yeux de quelle couleur? Il n’est pas comment?

Nous allons lire!

New lesson

Ils ont = they have (masculine) Elles ont = they have (feminine) Avoir = to have J’ai = I have Tu as = you have Il a = he has Elle a = she has On a = we have Nous avons = we have Vous avez – you all have Ils ont = they have (masculine) Elles ont = they have (feminine) Wink Murder!

Back to back translation! Ton père a les yeux de quelle couleur? Comment s’appelle ta mère? Je suis aussi très généreux Comment s’appelle ton père? J’ai Ton père a les cheveux de quelle couleur? Je n’ai pas de Je suis assez polie Tu aimes les reptiles? Pourquoi? J’aime Mon frère est très grand Je ne suis pas modeste Finalement, je suis marrant À mon avis je suis gentil Elle a les cheveux roux Il est chauve Back to back translation! Challenge: Ask and answer the questions on the sheet out loud. B What colour are your dad’s eyes? What’s your mum called? I’m also very generous What’s your dad’s name? I have What colour is your dad’s hair? I don’t have… I’m quite polite Do you like reptiles? Why? I like My brother is very tall I’m not modest Finally I’m funny In my opinion I’m nice She has red hair He is bald

Parlez! Préparez vos réponses en tandem! Parlez, mais n’écrivez pas! Comment s’appelle ta mère? Comment s’appelle ton père? Ton père a les yeux de quelle couleur? Ton père a les cheveux de quelle couleur? Tu aimes les reptiles? Pourquoi? Challenge: Tu aimes les spaghettis mais tu n’aimes pas les gâteaux? https://www.youtube.com/watch?v=K5KAc5CoCuk&safe=active

Nous allons écrire! Challenge: can you describe youself? Choisis un membre de ta famille et écris sa description. Choose a member of your family and write his/her description. Challenge: can you describe youself?

Parlez! Préparez vos réponses en tandem! Parlez, mais n’écrivez pas! Comment s’appelle ta mère? Comment s’appelle ton père? Ton père a les yeux de quelle couleur? Ton père a les cheveux de quelle couleur? Tu aimes les reptiles? Pourquoi? Challenge: Tu aimes les spaghettis mais tu n’aimes pas les gâteaux? https://www.youtube.com/watch?v=K5KAc5CoCuk&safe=active

Translation task Challenge:

Écrivez ! Comment s’appelle ta mère? Comment s’appelle ton père? Ton père a les yeux de quelle couleur? Ton père a les cheveux de quelle couleur? Tu aimes les reptiles? Pourquoi? Challenge: Tu aimes les spaghettis mais tu n’aimes pas les gâteaux? https://www.youtube.com/watch?v=K5KAc5CoCuk&safe=active

IL EST HYPERCOOL!

Objectives Today we will learn how to describe a musician. We will also use the present tense. You will be able to describe your favourite singer.

Elle s’appelle Indila Elle chante Elle aime le RnB et la pop Elle a les cheveux bruns et les yeux marron Elle est belle

Il s’appelle Adrien Gallo. Il chante He sings Il joue He plays de la guitare the guitar Il aime la musique He likes music https://www.youtube.com/watch?v=DArxXiYovos&safe=active

Tu aimes cette chanson? Tu aimes la guitarre? Chante-il bien?

Elle s’appelle La Grande Sophie. Elle chante She sings Elle joue She plays de la guitare the guitar Elle aime le rock She likes rock music https://www.youtube.com/watch?v=kqqxcXb4DOU&safe=active

Tu aimes cette chanson? Aimes-tu le rock? Aimes-tu les chanteuses françaises?

Il s’appelle Fabien Dubos Il joue He plays de la batterie drums Il a beaucoup de talent He’s got a lot of talent

Il s’appelle Black M Il chante Il aime le rap Il a les cheveux noirs et les yeux marron Il est cool

Match the French with the English Il a Elle joue Il chante Il est cool Elle a beaucoup de talent De la batterie Elle est belle Il aime De la guitare Il est beau He is handsome Drums He is cool She plays He likes He sings She’s got (a lot of) talent He has She is beautiful Guitar

Écoutez!

15 minutes https://www.youtube.com/watch?v=-TkrMyXYbik&safe=active

Module 1 Unité 1 - Grammaire -ER verbs

Revision of –ER verbs We are going to conjugate a verb in the PRESENT TENSE What does CONJUGATE mean?

je tu il/elle/on nous vous ils/elles First, we need SUBJECT PRONOUNS Do you remember what they are? je tu il/elle/on nous vous ils/elles

jou er Then, we change the VERB to match the SUBJECT PRONOUN With –ER verbs, you take off the –ER and add the endings: jou er

jouer Je jou Tu jou il/elle/on jou nous jou vous jou ils/elles jou e es e ons ez ent

Je joue Tu joues il/elle/on joue nous jouons vous jouez ils/elles jouent

Je joue Tu joues il/elle/on joue nous jouons vous jouez ils/elles jouent

Je joue Tu joues il/elle/on joue nous jouons vous jouez ils/elles jouent

Je joue Tu joues il/elle/on joue nous jouons vous jouez ils/elles jouent

Je … Tu … il/elle/on … nous … vous … ils/elles …

Regarder Aimer Adorer Rater Chanter Now try doing the same for the following verbs: Regarder Aimer Adorer Rater Chanter