LA CLOCHETTE choose the correct version of each sentence, then tell someone what they mean in ENGLISH Je [voulait / voulais / voulaient] aller à la plage.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Le passé composé With « avoir ».
Les verbes comme acheter
Ma journée.
WALT: SAY WHAT YOU CAN DO IN TOWN WILF: A PARAGRAPH OF DESCRIPTION USING THE PHRASE “ON PEUT” FOR LEVEL 3. OPINIONS WITH JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4. Translate.
WILF: Activities you did in the past (grade D-) Activities and opinions in the past (grade D) Add frequency words and intensifiers (grade D+) Include activities.
Les questions, avoir, être, avoir ou être, les pronoms.
Les matières ALL: will recognise up to 12 school subjects MOST:will be able to name up to 12 school subjects SOME:will be able to form complete sentences.
We all ready know two French verbs. What are they?
Décidez si la phrase est logique ou pas logique:
Je me suis réveillé(e) – I woke up Tu t’es réveillé(e) – you woke up (informal) Il/elle s’est réveillé(e) – he/she woke up Vous vous êtes réveillé(e)(s)
Put these phrases into 4 categories, and decide on a title for each category. There may be more than one possible answer! boire de l’eau manger des fruits.
 L’imparfait FSF1D Unité 3. L’imparfait  Le passé  Les habitudes  Une émotion au passé.
Français 1: Chapitre 3: Tout pour la rentrée. CHAPTER 3: TOUT POUR LA RENTREE  In this chapter, you will learn to: Make and respond to requests Ask others.
CLOCHETTE Determine if the correct translation of “plus” would be “more” or “most” in each of the following sentences. Write more or most for your answer.
Conjugaison : Imparfait verbes fréquents
PRATIQUE Les Clauses de SI.
Final Exam Study Guide Review
Vocabulaire électronique
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Chien et Chat – page 3 ***All work completed for this book should be kept in a journal or kept together in your binder. A) Avant de lire, traduisez ces.
La Clochette Perspective change: rewrite with ‘je’
Notes le 10 mai POUVOIR (to be able, can) je peux nous pouvons
Le conditionnel “Would”.
LA CLOCHETTE Répondez en français
boire beaucoup d’alcool faire du sport dormir suffisament
L’infinitif passe.
What about discrete point skills?
AP Examen Pratique commentaires
Point de départ The verb avoir (to have) is used frequently. You will have to memorize each of its present tense forms because they are irregular.
LA CLOCHETTE choose the correct version of each sentence, then tell someone what they mean in ENGLISH Je [est / suis / sont] un bon étudiant. Ils ne [peut.
Je [vais / va / vont] travailler ce week-end.
Michel avait un projet à faire pour son cours d’histoire, mais il n’avait pas de feutres. Il a dit, « si j’avais de feutres, je pourrais finir mon projet. »
Le subjonctif C’est un mode du verbe [il y a quatre modes: l’indicatif, l’mperatif,
L’imparfait FSF1D Unité 3.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
He stayed in bed, thinking about the situation. He was a little angry.
LA CLOCHETTE Répondez en français
Les Adjectifs Possessifs:
À la fin de la classe, finissez les activités 1, 2, et 3
He stayed in bed, thinking about the situation. He was a little angry.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Table des matières: C’est loin? En route Grammar Note
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
By the end of today’s lesson you will be able to:
Leçon A J’aimerais m’acheter un nouveau smartphone
Pour un bonbon! Devine (guess) à quelle heure je me suis réveillé ce matin! Je me suis réveillé(e) – I woke up Tu t’es réveillé(e) – you woke up (informal)
Point de départ The verb avoir (to have) is used frequently. You will have to memorize each of its present tense forms because they are irregular.
Le parcours citoyen de Marguerite Abouet
Jeudi 12 octobre Français II
Etre verb and adjective agreement
How to get to double verb sentences!!
Mon Album de Photos de France
Unité 4: Le plus-que-parfait
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
The interrogative adjective quel
Français II H – Unité Préliminaire A Structures
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
L’ élève sera capable de:
Mon pays préféré Standard:
Lesson 3.
Le weekend To be able to talk about where you go
Subjects and verbs In French, as in English, a sentence will contain a subject and a verb. The subject of the sentence can be a noun or a pronoun. The.
Nous allons… apprendre des informations sur 6 fêtes en France
Les Mots Intérrogatifs
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Français II – mardi 31 janvier horaire quotidien
Starter activity Can you remember all the colours in French?
Transcription de la présentation:

LA CLOCHETTE choose the correct version of each sentence, then tell someone what they mean in ENGLISH Je [voulait / voulais / voulaient] aller à la plage. Ils ne [pouvait / pouvais/ pouvaient] pas aller à la plage avec moi. Alors, on [est / suis / sont] allés au cinema. On [ai / a / ont] vu un bon film. Je [ se sentait / me sentais / se sentaient] contente.

DISCUSSION Si Madame Berndt donnait beaucoup de devoirs, je serais… Si Madame Berndt était absente, je serais… Si Madame Berndt me donnait des macarons, je serais… Si Hillary Clinton était présidente, je serais… Si Donald Trumps allait chez moi, je serais…

Ecrire: Create your own “If….I would be” en français! Après que tu finis, donne-moi ton papier, merci!