Improving Your Written Work

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Ma journée.
Advertisements

À quelle heure il se lève?
Une journée In this unit you will learn:
Une journée typique WALT: be able to talk about your daily routine
I can tell time in French!
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Ma routine LO: Giving details about your daily routine
Just to get you going… une minute, s’il vous plaît!
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Objectifs: Can I talk about what I do every morning? Mercredi quatorze octobre Ma routine journalière (my daily routine) All must Most should Some could.
Le Matin Year 8 Summer 1 REFLEXIVE VERBS IN THE 1 ST PERSON / PRESENT TENSE.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Model writing about food Au petit déjeuner, en général je mange des céréales et du pain grillé et je.
12:15 10:10 02:00 05:50 08:45 12:30 07:55 12:40 10:45 03:20 04:05 07:30 05:25 04:35 à douze heures et quart du matin à cinq heures moins vingt-cinq de.
Les Questions.
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Ma journée Restitution.
Jeopardie Chapitre 5.
Reflexive verbs and morning routine FR2
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Dans ma maison il y a… In my house there is…
Ma Routine.
Speaking Exam Preparation
Les matières scolaires
Challenge Translation: Ma journée
L.O. To be able to talk about a film in target language.
avant et après Day 3 – Montrez-moi vos notes
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Les numéro Quelle heure est- il? La Routine
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Bonne cuisine bonne mine!
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Theme One Speaking Questions
L_ s _ l l _ _ _ a n _ e r dining room
Objectifs: To revise telling the time in French
Daily Routine and Times.
HOME LIFE In your speaking exam you will have to do:
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Quelle est la date aujourd’hui?
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
CAN YOU MATCH THEM UP? Je lève Je me lave Je me douche Je vais au collège Je m’habille Je me réveille Je prends mon.
Pour commencer…Corrige les erreurs
Quelle est la date aujourd’hui?
COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE?
Reflexive Verbs in French
À la maison : The following vocabulary will be useful for parents/carers who wish to practise their French and use some phrases with their children.
Que fais-tu tous les jours?
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
La routine quotidienne
Quelle est la date aujourd’hui?
WRITING A PROS AND CONS ESSAY. Instructions 1. Begin your essay by introducing your topic Explaining that you are exploring the advantages and disadvantages.
Instructions Yr8/9 French. Can be used to introduce or consolidate vocab & good as a prediction activity with class guessing at what time you do things,
What’s the weather like?
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
Je regarde quelquefois la télévision.
Negatives © 2006 Jupiterimages Corporation
Leçon 2A-La Routine Quotidienne
Further pronunciation / spelling rules
Read the times and write them as a digital time (24 hrs) into the box.
My favourite subject is
Reflexive Verbs in the perfect tense – e.g. se laver
Transcription de la présentation:

Improving Your Written Work Objectives: To know what to include in a good detailed piece of writing in French. To create a piece of writing about daily routine including some/ all of these tips.

Practise! 1. I get up – Je me _ _ _ _ 2. I wake up – Je _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 3. I wash – Je _ _ _ _ _ _ 4. I shower – Je _ _ _ _ _ _ _ _ 5. I get dressed - Je m’_ _ _ _ _ _ _ 6.I have breakfast.- Je prends le _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 7. I go to school - Je v_ _ _ au _ _ _ _ _ _ _ 8. I go to bed – Je me _ _ _ _ _ _

Practise! 1. I get up – Je me l _ _ _ 2. I wake up – Je _ _ r _ _ _ _ _ _ _ 3. I wash – Je _ _ l_ _ _ 4. I shower – Je _ _ d _ _ _ _ _ 5. I get dressed - Je m’h _ _ _ _ _ _ 6.I have breakfast.- Je prends le p _ _ _ _ d _ _ _ _ _ _ _ 7. I go to school - Je v_ _ _ au c _ _ _ _ _ _ 8. I go to bed – Je me c _ _ _ _ _

Match up/ work out the connectives et mais ou parce que puis Extra: What about Time Phrases? après ensuite normalement and but or because then Use: but, then, because, or, and after next then normally Use: normally, then, next, after

How are you doing? Emerging Words, a few phrases Developing Sentences, using accurate vocabulary and simple opinions Meeting Paragraph including simple connectives, basic times, time phases and opinions Mastering Paragraphs including more complex time phrases, a variety of connectives, times and a variety of time phrases.

An example of a MASTERING piece of writing Ma journée Le matin, le réveil sonne à sept heures et je me réveille. Je me lève dix minutes plus tard, à sept heures dix. D’abord je me douche dans la salle de bains et après je me brosse les dents. Je m’habille dans ma chambre à sept heures et demie et j’écoute la radio. J’adore la musique. C’est super! Ensuite je prends le petit déjeuner dans la cuisine avec ma famille. Normalement, je mange des céréales. Je vais au collège avec mon frère à huit heures. J’aime le collège parce que c’est amusant!

Starter: find the phrases! In the text on your desk underline all the daily routine activities you can find. Remember be neat! Use a blue pen and a ruler! How many activities are mentioned? 9 activities

What are the features of a ‘meeting’ piece of writing? Connectives et and mais but ou or Time Phrases normalement normally après afterwards le matin in the morning Basic opinions C’est super/ nul! It’s great/ rubbish! J’aime le collège. I like school. Je déteste le petit déjeuner I hate breakfast!

What are the features of a ‘mastering’ piece of writing? Connectives et, mais, ou and, but, or parce que because Time Phrases après afterwards ensuite next puis then normalement normally souvent often Opinions C’est super/ fantastique! It’s great! J’aime le collège. I like school. Additional details – places and people dans ma chambre in my room avec ma famille with my family

Now it’s your turn! Use connectives, time phrases, opinions and additional details to transform this piece of writing! Ma journée Je me réveille à sept heures. Je me lève. Je me lave. Je me brosse les dents. Je prends le petit déjeuner à sept heures et demie. Je mange des céréales. Je bois du jus d’orange. Je vais au collège.

Give some advice to this pupil. Ma journée Je me réveille à sept heures. Je me lève. Je me lave. Je me brosse les dents. Je prends le petit déjeuner à sept heures et demie. Je mange des céréales. Je bois du jus d’orange. Je vais au collège. . You have used the present tense accurately. However, you need to include connectives in your writing. Try joining the sentences with et, mais, aussi and ensuite. Also include some opinions.

Plenary: Read through your work again. Make a comment. What did you include that is impressive? Now swap with you partner. Do you agree with them? What could you do to improve?

Chantez! Normalement je me lève et je me douche dans la salle de bains. Ensuite je m’habille et puis je vais dans la cuisine. Je mange mon petit-déjeuner, puis à huit heures moins dix je vais au collège avec mes amis. Tune for this: My darling clementine