Improving Your Written Work Objectives: To know what to include in a good detailed piece of writing in French. To create a piece of writing about daily routine including some/ all of these tips.
Practise! 1. I get up – Je me _ _ _ _ 2. I wake up – Je _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 3. I wash – Je _ _ _ _ _ _ 4. I shower – Je _ _ _ _ _ _ _ _ 5. I get dressed - Je m’_ _ _ _ _ _ _ 6.I have breakfast.- Je prends le _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 7. I go to school - Je v_ _ _ au _ _ _ _ _ _ _ 8. I go to bed – Je me _ _ _ _ _ _
Practise! 1. I get up – Je me l _ _ _ 2. I wake up – Je _ _ r _ _ _ _ _ _ _ 3. I wash – Je _ _ l_ _ _ 4. I shower – Je _ _ d _ _ _ _ _ 5. I get dressed - Je m’h _ _ _ _ _ _ 6.I have breakfast.- Je prends le p _ _ _ _ d _ _ _ _ _ _ _ 7. I go to school - Je v_ _ _ au c _ _ _ _ _ _ 8. I go to bed – Je me c _ _ _ _ _
Match up/ work out the connectives et mais ou parce que puis Extra: What about Time Phrases? après ensuite normalement and but or because then Use: but, then, because, or, and after next then normally Use: normally, then, next, after
How are you doing? Emerging Words, a few phrases Developing Sentences, using accurate vocabulary and simple opinions Meeting Paragraph including simple connectives, basic times, time phases and opinions Mastering Paragraphs including more complex time phrases, a variety of connectives, times and a variety of time phrases.
An example of a MASTERING piece of writing Ma journée Le matin, le réveil sonne à sept heures et je me réveille. Je me lève dix minutes plus tard, à sept heures dix. D’abord je me douche dans la salle de bains et après je me brosse les dents. Je m’habille dans ma chambre à sept heures et demie et j’écoute la radio. J’adore la musique. C’est super! Ensuite je prends le petit déjeuner dans la cuisine avec ma famille. Normalement, je mange des céréales. Je vais au collège avec mon frère à huit heures. J’aime le collège parce que c’est amusant!
Starter: find the phrases! In the text on your desk underline all the daily routine activities you can find. Remember be neat! Use a blue pen and a ruler! How many activities are mentioned? 9 activities
What are the features of a ‘meeting’ piece of writing? Connectives et and mais but ou or Time Phrases normalement normally après afterwards le matin in the morning Basic opinions C’est super/ nul! It’s great/ rubbish! J’aime le collège. I like school. Je déteste le petit déjeuner I hate breakfast!
What are the features of a ‘mastering’ piece of writing? Connectives et, mais, ou and, but, or parce que because Time Phrases après afterwards ensuite next puis then normalement normally souvent often Opinions C’est super/ fantastique! It’s great! J’aime le collège. I like school. Additional details – places and people dans ma chambre in my room avec ma famille with my family
Now it’s your turn! Use connectives, time phrases, opinions and additional details to transform this piece of writing! Ma journée Je me réveille à sept heures. Je me lève. Je me lave. Je me brosse les dents. Je prends le petit déjeuner à sept heures et demie. Je mange des céréales. Je bois du jus d’orange. Je vais au collège.
Give some advice to this pupil. Ma journée Je me réveille à sept heures. Je me lève. Je me lave. Je me brosse les dents. Je prends le petit déjeuner à sept heures et demie. Je mange des céréales. Je bois du jus d’orange. Je vais au collège. . You have used the present tense accurately. However, you need to include connectives in your writing. Try joining the sentences with et, mais, aussi and ensuite. Also include some opinions.
Plenary: Read through your work again. Make a comment. What did you include that is impressive? Now swap with you partner. Do you agree with them? What could you do to improve?
Chantez! Normalement je me lève et je me douche dans la salle de bains. Ensuite je m’habille et puis je vais dans la cuisine. Je mange mon petit-déjeuner, puis à huit heures moins dix je vais au collège avec mes amis. Tune for this: My darling clementine