Les Fruits :
Instructions: For each slide ask for the name of the fruit in English and then in French. Then ask for the colour. Show the sentence and make them repeat every information of the slide and the sentence. Optional: Explain Masculine / Feminine through the difference between “Un” and “Une”. Explain that in French there are three words for “The” (“Le” (Masculine) ; “La” (Feminine) and “Les” (Plural)). Explain the adjective is more often after the noun in French. So the colour is after the name of the fruit. Make them write each new fruits, colours and then sentences to practise French writing.
Les Fruits : La / Une banane jaune C’est une banane jaune. C’est = This is / It’s Pronunciation rules : Not any ‘e’ ending words must be pronounce. Example : Banane Pronunciation : Banan (The last sound is a ‘n’) Pomme Pronunciation : Pomm (The last sound is a ‘m’) The ‘e’ that ends words makes the penultimate letter pronounced. Example : “Vert” (green in masculine form) is pronounced “Ver” but in “Verte” (green in feminine form) is pronounced “Vert” Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) une banan jaun” La / Une banane C’est une banane jaune.
Les Fruits : Une pomme rouge C’est une pomme rouge. Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) une pomm roug” Une pomme C’est une pomme rouge.
Les Fruits : Une poire verte C’est une poire verte. Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) une poir vert” Une poire C’est une poire verte.
Les Fruits : Du raisin rouge C’est du raisin rouge. Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) du rais-un roug” Du = Some Here we use Du because we have an undetermined number of “raisin”. So some grape, or a bunch of grape. Du raisin C’est du raisin rouge.
Les Fruits : Un kiwi vert C’est un kiwi vert. Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) un kiwi ver” Un kiwi C’est un kiwi vert.
Les Fruits : Une clémentine Une orange orange Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) une orang é une clémentin orang” C’est une orange et une clémentine orange.
Les Fruits : Une fraise rouge C’est une fraise rouge. Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) une fraiz roug” Une fraise C’est une fraise rouge.
C’est un ananas orange et jaune. Les Fruits : orange et jaune Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) un anana-(s optional) orang é jaun) Un ananas C’est un ananas orange et jaune.
Les Fruits : Une cerise noire C’est une cerise noire. Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) une ceris noir” Une cerise C’est une cerise noire.
C’est une pêche orange et jaune. Les Fruits : orange et jaune Idea of pronunciation for the sentence of this slide : “C’est (≈say without the long “I” at the end) une pêch orang et jaun” Une pêche C’est une pêche orange et jaune.
How to play to Le jeu des goûts : (following slide) Desactivate full screen mode to be able to select items from the PowerPoint. One at a time a pupil has to come to the board and choose one fruit to move either on “J’aime” (I like) or on “Je n’aime pas” (I don’t like). Once the fruit has been placed near the appropriate side he/she has to say the result sentence. Example : “ J’aime la pêche” or “Je n’aime pas l’ananas”.
Les Fruits : Le jeu des goûts : J’aime Je n’aime pas
Les Fruits : Chanson / Song : "J'aime les fruits"