Pile/Face Est-ce que tu es timide? Est-ce que tu es intelligent?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Une Amie Un Ami Français I.
Advertisements

Chapitre 1 Structure.
Starter Can you remember the phonics you have already practised in Le petit chaperon rouge? We practised the sounds.
Français I. Une fille française Gabrielle est française. Elle est blonde. Elle est belle. Elle est de Paris.
Welcome to French Live Lessons! 3.01 & 3.02.
Essential Question ● How do you express and give your opinion in French?
Chapitre 1 Une amie et un ami. Objectifs In this chapter, students will communicate in spoken and written French to: 1. Identify and describe themselves.
 I can give someone’s age.  I can write a description of myself and of someone else.
He or she? I can say and understand the words for ‘he and ‘she’ in French.
Les adjectifs Personnalité. Sympa(thique)/Aimable.
Pile/Face Tu as quel âge? Quel est le date?
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
Pile/Face élève. Comment ça s’ecrit? (How is that spelled?)
Pile/Face Comment tu t’appelles? Comment ça va?
Français 12/14/15 Ouvrez vos livres á la page 112. Ecrivez six phrases de sports et activités. What is worse than “raining cats and dogs?” Important(e)
C’est mercredi, le 30 octobre 2013 Les Objectifs: NS 1.1 Students engage in conversations, provide & obtain info. Express feelings & emotions, and exchange.
Leçon 11, Unité 4 Les adjectifs. Vidéo (page 162)
Les Questions.
Vocabulaire électronique
I can describe myself and others
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
jeudi, le quatorze septembre
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
How to form questions in French
Pile/Face Tu as quel âge? Quel est le date?
Les Adjectifs Grammaire: pg. 23.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
mardi, le douze septembre
Les matières scolaires
I can describe myself and others
Copiez l’objectif et répondez aux questions suivantes.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les Adjectifs Qualificatifs Irreguliers
Pronouns Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns .
LES QUESTIONS en français.
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Objectifs: To revise telling the time in French
1. Comment t’appelles-tu?
Making Sentences Negative in French
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
in French and in English
Print hair and eyes worksheet
Bienvenue Au monde des Pronoms.
put vos devoirs in the basket rouge
Comparisons in French are formed by placing the words plus (more), moins (less), or aussi (as) before adjectives and adverbs, and the word que (than, as)
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Classroom Expressions
FRANÇAIS 1 CHAPITRE 1 Une amie et un ami
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Lesson 3.
Le conditionnel « Would ».
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Lundi 5 novembre Français II
Information Questions
Les Mots Intérrogatifs
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Pile/Face: Est-ce que l’école est utile?
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Les couleurs.
Direct and Indirect Object Pronouns in French
S1 French – bonjour!! Objective: to describe yourself and other people
D’Accord 1 Leçon 3A.1 Descriptive adjectives (irregular adjectives, adjective placement-BAGS, and physical description.)
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

Pile/Face Est-ce que tu es timide? Est-ce que tu es intelligent? Est-ce que tu es sociable? Est-ce que tu es poli? Est-ce que tu es impatient? Est-ce que tu es sincère? Est-ce que tu es égoïste? Est-ce que tu es optimiste? Est-ce que tu es amusant? Est-ce que tu es sympa? Est-ce que tu es indépendant? Est-ce que tu es élégant?

Présentations French 1 Objective: SWBAT understand the gist of a conversation, discuss personality traits

Rapunzel Maximus Flynn Ryder

Le Bete Belle

Snape McGonnagal Harry Fred & George Hermione Ron Dumbledore

The Hulk Captain America Thor Iron Man Black Widow Hawkeye

INFO-GAP You and your partner have different papers. Tell each other about each person in order to figure out what each pair has in common. Ex) Franc est sympa. Julie est sympa Write: Franc et Julie sont sympas PARLEZ VOTRE LANGUE! DO NOT LOOK AT YOUR PARTNER’S PAPER!

ADJECTIFS French adjectives are usually placed after the noun they modify when they don’t directly follow a form of être.

Pratiquons Elle adore la littérature (français). Elle adore la littérature française Ce sont des actrices (suisse). Il y a des universités (important). Nous sommes des élèves (occupé) M. Morin est un prof (patient) Mme Morin est un prof (patient) Je suis une personne (amusant) Julie et Francine sont des amis (sincère) Le français est une classe (important) Vous êtes des élèves (brillant) Elles sont des actrices (intéressant)

Le film: www.vhlcentral.com, p.20-21 Listen for: The gist of what is going on (Overall, what is happening?) the words that you understand (write them down) How people talk about themselves and others (can you pick up on how to say I, you, he, she, we, they, etc)