MAN-GEAR INTERFACE INTRODUCTION TO ERGONOMY « CONNECTED GLOVES » MEWEN LE BAIL- L3 STAPS IEAP1.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Jalane is coming to Windsor You will interview her, in French, for the school paper. Page 127 # 5 You will interview her, in French, for the school paper.
Advertisements

ContractionsContractions How the French get around.
Tout All you need to know. Weve learned possessive adjectives My in french is __________? Your in french is ___________? His/her/its in french is ________?
Have you always wondered how to tell people what to do in French? Do you have a bossy streak? Would you like to know how to give instructions in French?
À quelle heure as-tu le français?
Negation… I go… I do not go. = Je vais… Je ne vais pas.
Melun, France Melun is the capital of a region of France (Seine et Marne) of France (Seine et Marne)
Le futur Objectif: to learn to recognise and use the future tense in French.
French 2 Passé Composé.
Le Tour de France -Interview. TOUR DE FRANCE – CLASSEMENTS Qui est le plus vite? CoureurÉquipeTemps 1 Astana91h 58' 48" 2 Team Saxo Bank91h 59’ 27” 3.
Nous avons une grande famille.
U3U4U5U6U How do you say ‘tea’in French?
Présentation réalisée dans le cadre du cours « Questions approfondies de méthodes didactiques et pédagogiques dans l'enseignement supérieur » par L. Mullens.
Thanksgiving is around the corner. Using your smart phone find French names of food you are expecting to share with your family.
Français 16 fevrier 2016 Cinq minutes preparer á l’orale 4-1. What do you get when you cross a dyslexic agnostic with an insomniac? Jamais – never. Elle.
Technology in everyday life Lesson plan slides. Learning objectives To introduce vocabulary related to technology. To use pour + infinitive. To use pour.
It is necessary to do something Il faut + un verbe à l’infinitif.
Les verbes en –er au présent The basic form of a verb is called the infinitive (l’infinitif)
Controlled Assessment Help 1)Picture Analysis 2)Using Questioning to formulate a response 3)Writing Blocks/Mix up 4)Filters & Interjections 5)Don’t hesitate.
AP et IB Les examens. Le tronc et les options Le tronc Questions mondiales Communication et média Relations sociales 1-Science et technologie 2-Diversité.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
Mon projet: J’adore les monuments de Paris!
Vendredi 10 mars Français I
Point de départ You are familiar with the class of French verbs whose infinitives end in -er. The infinitives of a second class of French verbs end.
Objectif: Aujourd’hui nous allons élargir nos connaissances culturelles All will have learnt about French cultural habits at this time of the year and.
Notes le 24 mars Les verbes prendre et boire.
Les devoirs - homework Instructions:
Les mois.
L’exposé 3- 4 mins long - 4 minutes is a maximum, not a target.
Les pronoms COI C’était l’idée du chat. Je te le jure.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Données massives, nouvelles méthodes pour l'historien.ne?
Asking about Days , Months, years, and dates
Listening with the Linguabugs
Mardi, le 12 janvier Par: M. Vo.
Nom du participant- École Name of participant- School
Les Verbes en –re au Présent
I can describe singular and plural objects.
POPULATION GROWTH IN AFRICA EXHIBITOR: Papa Abdoulaye Diouf.
HASSE Robin - LE BAIL Mewen - L3 STAPS IEAP Highline practice: challenge and culture Faith Dickey: a « wild woman »
SPORT EVOLUTION BIRTH, DEVELOPMENT AND PROSPECT. MENU – CHOOSE YOUR TEAM 1) The development of traditional sports 2) Evolution and modern activities 3)
IHE MONTAGNE: L’HYPOXIE D’ALTITUDE ET LE MAM QUELLES SOLUTIONS D’URGENCE EN CAS DE MAM? QUELLES MOYENS DE PRÉVENTION POUR ÉVITER SON APPARITION? Vincent.
Economie du surf Du monopole américain/australien vers une redistribution de la concurrence du niveau mondial au secteur régional JACOB Thomas - LATHENE.
Français I – Leçon 6A Vocabulaire
Talking about people’s activities
Bienvenue Au monde des Pronoms.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
to recap the school subjects in French
Lundi 9 octobre Français I
Les formes et les couleurs
Nous allons apprendre les fruits!
Point de départ You are familiar with the class of French verbs whose infinitives end in -er. The infinitives of a second class of French verbs end.
Le pluriel des articles, noms et adjectifs
4.1.5 Je peux parler de mon avenir
Forming Questions.
Bienvenue Au monde des Pronoms.
Le verbe « être » au pluriel
Les verbes – RE another “family” of verbs
DEPUIS: SINCE, FOR Les normes: Les questions essentielles:
Topic : lack of discipline in tunisien school education.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Les formes et les couleurs
Nous allons apprendre des fruits!
Poser des questions? U4 A p
Français 12 fevrier 2018 Ouvrez vos livres á la page 119. Lisez “Tu te rapelles?” Faites le 4 à la page 129. What do you get when you cross a dyslexic.
Starter.
French : Board: AQA Exam: GCSE Course: Studio
Les pronoms objets Les normes: Communication 1.2 Comparisons 4.1
Jour 21 MOT DE PASSE: Déranger - to disturb, bother
My favourite subject is
Transcription de la présentation:

MAN-GEAR INTERFACE INTRODUCTION TO ERGONOMY « CONNECTED GLOVES » MEWEN LE BAIL- L3 STAPS IEAP1

CONTEXT Several activities Winter sports = 9% of French population + Recurring problem for 47%: communication and lost objects + Democratization of connected stuff = => An identified need and an idea to answer it! MEWEN LE BAIL- L3 STAPS IEAP 2

FONCTIONAL ANALYSIS MEWEN LE BAIL- L3 STAPS IEAP 3

INNOVATION MEWEN LE BAIL- L3 STAPS IEAP 4

SOURCES MEWEN LE BAIL- L3 STAPS IEAP 5 ontracks.co/wp-content/uploads/2017/07/Braclets-onTracks-Update.png ontracks.co/wp-content/uploads/2017/07/Braclets-onTracks-Update.png