Lesson Starters Amélie.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Amélie. A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards could be used to introduce a competitive.
Advertisements

Au Revoir Les Enfants. A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards could be used to.
Amélie. A-Z Y myfyrwyr yn gorfod meddwl am air syn gysylltiedig âr ffilm yn dechrau gyda llythyren arbennig. Gellid defnyddio byrddau gwyn bach i gael.
Amélie Les Choristes. Amélie Les Choristes A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards.
Les Mots Interrogatifs
Let’s enjoy making Session 3 Let’s enjoy making: Session 3 Que pensez-vous ?
1. Est-ce que Est-ce que, literally translated "is it that," can be placed at the beginning of any affirmative sentence to turn it into a question: Je.
Les Questions.
Vocabulaire électronique
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
Essay titles & guidance
QUI vs. QUE.
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Les couleurs et les animaux
Les adjectifs fsl - révision.
Allons-Y! Français 11.
Direct & Indirect Object Pronouns (D.O.Ps & I.O.Ps)
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Notes le 28 octobre ÊTRE (to be) je suis (I am) nous sommes (we are)
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les questions et les mots interrogatifs
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
ÊTRE To be (ou: n’être pas!).
Y as a pronoun Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns . They are really useful to avoid repetition.
Qui est-ce?.
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
A Les verbes dire, lire et écrire p. 238 The verbs dire (to say, tell), lire (to read), and écrire (to write) are irregular. INFINITIVE dire lire je dis.
Introductory slide to see what pupils remember.
Nous allons apprendre…
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
Révision de l’alphabet
Les Couleurs.
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Introductory slide to see what pupils remember.
Le corps Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 = la tête 2 =
Qui est-ce? NB: This version of Guess Who has been created using copyright free images from There are versions of the game available to.
Comment sont les cheveux ?
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Ma Vie en Photos Français II.
1. Comment t’appelles-tu?
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Mettez vos devoirs dans la boîte rouge prennez les devoirs 2.2 B
Question formation In English, you can change a statement into a question by adding a helping verb (auxiliary): does he sing? do we sing? did they sing.
Où est le parc? Objectifs: Ask for + give directions
What’s the weather like?
Lesson 3.
Les formes et les couleurs
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Paul Eluard Dans Paris.
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
5S Methodology How to implement "5S" and get extraordinary results.
2 brothers: Bobby/ Sam J’ai deux frères qui s’appellent Bobby et Sam
Les Mots Intérrogatifs
L’ordre du jour Read these fortunes and translate them into English:
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Les couleurs.
L’orchestre des animaux
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
Leçon 14: Qui est là? (Who’s there?)
Lesson Starters Les Choristes.
Transcription de la présentation:

Lesson Starters Amélie

A-Z Students have to think of a word related to the film starting with a particular letter. Mini white boards could be used to introduce a competitive element. A - Z Amélie

en il elle la le les lui y leur Pronouns. Students describe a key word without using that word eg. le bar, le nain, un souvenir il elle la le les lui y leur Amélie

Students given a topic and have to produce a mind map – eg Paris Amélie

Eg Combien de gens travaillent au café? Numbers Students to ask a question about the film or a particular scene from a particular angle Eg Combien de gens travaillent au café? Numbers D’où vient le nom ‘l’homme de verre’? Language Qui est la patronne du bar ? Who Comment se sent Amélie quand elle quitte Bretodeau? Feelings Comment est-ce que son enfance touche Amélie? Influences Que fait Collignon quand Lucien est là ? Actions La couleur – explique son importance dans le film. Effets speciaux En regardant les cartes postales que pense Raphaël? Image. Amélie

Students give five differences between two characters and then five similarities. √ x Amélie

Give the class a word eg outils Give the class a word eg outils. They then have to think of a related word in turn. Outils – boîte – souvenirs – vélo – Tour de France – la Seine – Notre Dame – touriste – vacances – tour du monde ………………………………………………………. Amélie

Guess The Word M.d.M. L. C.d.S.M. P.V.P. F.d.T. A.F. B.P. L.D.d.C. M.W. R.M. R.P. H. A.P. M.I. G.d.L’E M.B. S.C. R.D. C.B. B.à.O. L.D.M. B.R. S.V.M.R. G.d.N. T.F. D.B. Ph. N.Q. S.N. J.P.J. P.D. T.d.F. M.C. E.M. L’H.d.V. Amélie

Possible solutions to the Guess The Word game: there may be more! M.C. – Monsieur Collignon L – Lucien M.W. – Madeleine Wallace M.B. – Mont Blanc B.R. – Baskets Rouges S.N. Spasme Nerveux B.P. – Bouche Pincée M.I. – Malade Imaginaire C.B. – Crème brulée D.B. – Dominique Bretodeau T.d.F. – Tour de France P.V.P. – Porno Vidéo Palace M.d.M. – Manège de Montmartre S.C. – Sacré Coeur S.V.M.R. – Souhaitez Vous Me Rencontrer F.d.T. – Foire du Trône A.P – Amélie Poulain L.D.M. – Les Deux Moulins N.Q. – Nino Quincampoix L’H.d.V. – l’homme de verre C.d.S.M. – Canal de St Martin R.M. – Rue Mouffetard G.d.L’E – Gare de l’Est G.d.N. – Gare du Nord P.D. – Princesse Di A.F. – Amandine Fouet R.P. – Raphaël Poulain R.D. – Raymond Dufayel T.F. – Train Fantôme Amélie

Solutions continued. J.P.J. – Jean-Pierre Jeunet L.D.d.C. – Le déjeuner des canotiers H. – Hipolito B.à.O. – Boîte à outils Ph. – Philomène E.M. – Examen Mensuel Amélie