Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Aujourdhui cest mardi vingt-quatre septembre Le plan! 1.Réviser 2.Ecouter 3.Parler 4.Ecrire 5.Jouer! Il fait beau Le but! les numéros entre 1 et 31.
Advertisements

Parlons daujourdhui… Common questions and how to answer them!
Notes for the teacher: This PowerPoint is designed to accompany the sound file Jai quatre ans. The sound file presents saying ages from 4 to 11 in the.
Vocabulaire de classe Bonjour la classe! Hello class!
Les mois de l’année.
Les Nombres 0 à 30.
Talking about yourself
Ecoute bien! Test your listening skills! On each slide you will see a sound icon. Click on this to hear a French number. Then click on the word for the.
L’heure Telling Time.
Time with minutes French II Le 30 Octobre.
Exercice #14 Quel âge as-tu? Quel âge a ton frère/ta sœur? Translate:
BIENVENUE.
Cest quel animal? Relie les mots aux symbols Un hamster Un chien Un chat Un cochon dInde Un serpent Une souris Un poisson Un oiseau Une araignée Une tortue.
French This presentation has been made to help Year 7s with their French It has been made by Sameer Agrawal and Oliver Coates Now Get Learning Please.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Intro to French The Basics By: Katie Orf.
Quelle heure est-il? What time is it?.
Quelle heure est-il? Le But: Je peux dire l’heure
Les bases importantes (Basics Skills)
Time 31 to 59 past the hour Once you are past « half past » the hour (31 minutes or more) you have to do a bit of math. In French, you don’t say « 4: 50».
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: to ask and say how old you are.
Mardi, quatorze novembre Pronouns Objective: To learn the pronouns in French Key words: Il = he Elle = she.
Job Interview. Francais 3 Regulier (1 Oral Formative Assessment, 1 Written Formative Assessment, 1 Vocab Quiz Formative Assessment.
Todays objective: to be able to say when our birthdays are. Quelle est la date de ton anniversaire?
Examen oral Liberté, chapitre 1. Individual Recordings Individual Recordings Each student works at his/her own speed. Each student works at his/her own.
Quelle heure est-il? Copyright 2011 –
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
(Joanne Crease - Dane Court) Learning intention: To recognise and use numbers To recognise and use simple arithmetic terms.
Bien Dit 1 Chapitre 1.1 Révision pour le quiz. Listen and indicate how old each person is. A. 4 ans B. 11 ans C. 27 ans D. 14 ans E. 16 ans.
Les nombres.
______________________ Quelle heure est-il?
_______________________ L’heure
Study & revise the numbers carefully.
Unité 2 La vie courante Leçon 3 Bon appétit
When do we use numbers? Why are they important? Why is it important to know numbers in French (or any other language)? Can you think of some REAL WORLD.
L’argent de poche Learning Objective: To be able to exchange information about pocket money in French. Lundi 3 juin.
Un Une.
Numbers from 1 to 1000 Practise saying those numbers : 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100, 1000 Aim to keep up with the counting you hear as soon.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de trente-deux à soixante-neuf. (Today, we are going to continue learning.
CLIQUEZ SUR LES NUMÉROS EN ORDRE
WALT: Telling the time in French using an analogue clock Quelle heure est-il? WILF: To say the time by itself (level 2) To say a full sentence to say the.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
Quelle heure est-il? 1 Il est cinq heures
Pour commencer neuf un quatre trois sept dix six cinq huit deux
Learning intention: to tell the time on the hour Quelle heure est-il?
B 3 J 8 N 7 R 0 Quelle est la couleur indiquée par sept ?
WALT: THE ALPHABET AND TELLING THE TIME IN FRENCH
WALT: how to tell the time in French WILF: to be able to understand ¼ past, ½ past, ¼ to and o’clock (level 2) to be able to understand all times in French.
UN DEUX TROIS QUATRE CINQ SIX SEPT HUIT NEUF DIX CLIQUEZ SUR LES CHIFFRES DANS L’ORDRE.
Les numéros un deux trois quatre cinq six sept.
Les numéros Today’s objective: to revise numbers 1 to 100.

Les numéros 0 à 12.
Questions au début le 27 octobre
Foreign Language Survey
Les nombres.
Introducing the words for the numbers
Quelle heure est-il?.
Les numéros de 0 à 20 0: zéro.
LEARNING OBJECTIVE: RECOGNISE NUMBERS UP TO 100 IN FRENCH
Test your listening skills!
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
QUELLE HEURE EST-IL ?.
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
Numbers 1 to 10 - Chiffres de 1 à 10
14.00.
Compter à 100 (Follow along with your finger) Once your child has become more familiar with rote counting, have them try and name the numbers in.
21 vingt-et-un = …… 21 – 1 = …… = …… 21 – 10 = ……
Transcription de la présentation:

Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.

1 un

2 deux

3 trois

4 quatre

5 cinq

6 six

7 sept

8 huit

9 neuf

10 dix

11 onze

1-20 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit 9 neuf Copy out these numbers in your exercise book. Write the NUMBER and the WORD. 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit 9 neuf 10 dix 11 onze

Lotto – jeu 1! 6 six 1 un 7 sept 2 deux 8 huit 3 trois 9 neuf 4 quatre 10 dix 11 onze 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq

Lotto – jeu 2! 6 six 1 un 7 sept 2 deux 8 huit 3 trois 9 neuf 4 quatre 10 dix 11 onze 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq

Work out the sums and answer in French: 1. un + cinq = 2. huit – trois = 3. deux x trois = 4. quatre + six = 5. huit ÷ deux = 6. onze – quatre = 7. neuf + deux = 8. trois x trois = Extension: make some sums for your partner to do. six cinq six dix quatre sept onze neuf

8 11 6 1 2 5 10 7 4 Splat 9 3

(Click on le français, les chiffres) Extension games: http://www.languagesonline.org.uk/ (Click on le français, les chiffres)

Quel âge as-tu? J’ai .... ans

Quel âge as-tu? 15 10 12 18

Sondage Quel âge as-tu? Prénom Âge

Les numéros Today’s objective: to learn the numbers 1 to 11.

Which skills have we used today? Thinking Skills Communication Skills ICT Skills Numeracy Skills

Lotto – jeu 3! 6 six 1 un 7 sept 2 deux 8 huit 3 trois 9 neuf 4 quatre 10 dix 11 onze 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq