C’est possible de faire du ski en France ?

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Advertisements

Objectif: to learn adjectives that can be used to describe a town. Checkout task: to write short sentences to describe a town using both regular and B.A.G.S.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Vocabulaire électronique
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Discutez en ANGLAIS. Do you already know any clothing words in French ? Name 3-4 pros and cons to having school uniforms. Would you rather have school.
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
Les Sports et Les Divertissements Qu’est-ce que tu fais pour t’amuser?
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
How to form questions in French
Objectif: Aujourd’hui nous allons élargir nos connaissances culturelles All will have learnt about French cultural habits at this time of the year and.
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
Q: Est-ce que tu aimes faire…du sport?
Comment décrire les vêtements?
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
How many young people? Young people take drugs
Les matières scolaires
1415frey9W26fitness.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Future holidays 1617frey9wk16nearfuture
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Les Fruits :.
Essai
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Français - couleurs - pays - drapeaux
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Pablo Picasso P____ P_______
Quelle est la date aujourd’hui?
Pato et Elly font du sport aussi.
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Nous allons apprendre…
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les Couleurs.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Révision – Phrases Importantes
Français Les animaux (2).
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons apprendre les fruits!
Les formes et les couleurs
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Les yeux et les cheveux Year 7
Quelle est la date aujourd’hui?
Maintenant nous allons utiliser les mots pour parler des sports
Pato et Elly font du sport aussi.
Aujourd’hui nous allons…
Making PowerPoint Slides Avoiding the Pitfalls of Bad Slides.
Les formes et les couleurs
les formes et les couleurs
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Nous allons apprendre des fruits!
Avoiding the Pitfalls of Bad Slides Tips to be Covered Outlines Slide Structure Fonts Colour Background Graphs Spelling and Grammar Conclusions Questions.
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes.
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
Tu sais jouer du/de la...?.
L’orchestre des animaux
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
S1 describing people To be able to describe your personality
Transcription de la présentation:

C’est possible de faire du ski en France ? Regardez la carte et notez les montagnes. This map shows where the mountains are in France Alpes, Pyrenees and Massif Central .

Les Alpes

Dedans, il y a un bonhomme de neige. Voici un globe de neige. Dedans, il y a un bonhomme de neige. Dessous, il y a trois flocons de neige. Incidental language to get pupils to focus on extracting the word snow. Comment dit-on ‘snow’ en français? la neige

Tu aimes la neige ?

En France il y a beaucoup de stations de ski et pistes de ski.

Voici un plan des pistes dans une station de ski. This is a piste map in the ski resort. Voici un plan des pistes dans une station de ski. Voici une station de ski en France.

Il y a beaucoup de pistes de couleurs différentes. Pourquoi? a. parce que les couleurs sont intéressantes. b. parce que les pistes sont petites ou grandes La Molina has lots of different coloured pistes. Why? a. Because the colours are interesting. b. Because the pistes are small and big. c. Because the colour is the level of difficulty of the piste. Answer = c c. parce que la couleur représente le niveau de difficulté de la piste.

Niveau de difficulté très facile facile difficile très difficile Les pistes de ski sont vertes, bleues, rouges et noires, selon la difficulté. très facile facile difficile Level of difficulty = Ski pistes are green, blue, red and blue in colour, according to their difficulty. green = very easy, blue = easy, red = difficult, black = very difficult très difficile

Quel numéro est la piste très facile ? 13 Which number is the very easy piste? 13 Which number is the very difficult piste? 15 Which number is the difficult piste? 8 Which number is the easy piste? 44 Get the pupils to reproduce the numbers in France, applying the information they learnt in the previous slide. Quel numéro est la piste très difficile ? 15 Quel numéro est la piste difficile ? 8 Quel numéro est la piste facile ? 44

le casque la masque les gants l’anorak le pantalon les chaussures L’équipement de ski: c’est important d’être bien équipé : des skis, des chaussures, des gants, un bon pantalon, un masque et un anorak, et un casque pour le ski ou le snowboard etc. le casque la masque les gants l’anorak Good ski equipment: It’s very important to go well-equipped. Skis, boots, ski mask, gloves, good ski pants and anorak, and a specific helmet for skiing or for snowboarding, etc. Get pupils to describe the colours of the items of clothing in the photo. le pantalon les chaussures les skis

Non, je ne sais pas faire du ski. Tu sais faire du ski? Oui je sais faire du ski. Do you know how to ski? Yes! I know how to ski. No! I don’t know how to ski. Non, je ne sais pas faire du ski.

Oui je sais jouer au golf. Non je ne sais pas jouer au golf. Tu sais jouer au golf? Oui je sais jouer au golf. Do you know how to play golf? Yes! I know how to play golf. No! I don’t know how to play golf. Non je ne sais pas jouer au golf.

Tu sais faire de la musculation? Non je ne sais pas faire de Do you know how to weightlift? Yes! I know how to do bodybuilding. No! I don’t know how to do body building Oui je sais faire de la musculation

Reliez les phrases avec les images. 1. Je sais faire de l’équitation. J’ai un cheval qui s’appelle William. a. 2. Je ne sais pas faire de l’escrime mais je sais ramer. La rame est mon sport favori, mais aussi j’aime jouer au football. b. c. 3. Je ne sais pas jouer au golf. Je pense que c’est très difficile. Je préfère faire de l’escrime parce que c’est formidable. Reading. Match the words and the pictures. 1=c, 2=d, 3=b d.

Jouer ou faire ? a b c d e f g h i Quick revision of which sports need jouer or faire as their verb. c, d, e, g, need jouer au. All others can be used with faire . NB: ramer – to row g h i

Tu sais jouer / faire quels sports? b c d e f Which sports do you know how to play? Pairwork to ask and answer the questions. Pupils should use their A-Z of sports list that they compiled in lesson 15 to help with this task, and try to extend and enhance their answers adding opinions about sports or volunteering other sports if they don’t know how to play one they are asked about. They should use linking words to make longer sentences with opinions. Faire de l’équitation b. Faire de l’escrime c. jouer au volley d. jouer au golf e. jouer au badminton f. faire du karaté g. jouer au basket h. faire de la musculation i. ramer g h i

Ecrivez un paragraphe pour présenter Ask pupils to write up a paragraph about which sports they know how to play and which they do, their opinions on them etc. so that they can do a little presentation orally about themselves to a group. The should remember to use tried and tested materials. Encourage them to start thinking of using at least 80% of material covered in lessons and perhaps up to 20% new material they might research themselves.