Lundi dix-neuf février

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Les metiers How to say: Ce que tu fais (What you do) Pourquoi tu laimes (Why you like it) Tu travailles de quelle heure à quelle heure? (Which hours you.
Advertisements

À quelle heure il se lève?
and a justification for level 4
I went to my friend’s house I have eaten my breakfast
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Le futur… e.g. I am going to go shopping. He is going to play football. We are going to watch T.V. Remember: To achieve a Level 5, you need to be able.
____________________________
Les choses que j aime Learning Objective: To know how to use j aime to talk about things I like to do.
WALT: how to talk about your timetable
To be able to say what I think about different jobs for level 3.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
Forming questions in French
WALT: how to talk about your timetable
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
Starter- without opening your jotter: write on your show me board: name, age and where you live (try to give a bit of detail) Remember that your first.
Object pronouns How to say “him”, “her”, “it”, “them”
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Can you tell the time in French? Can you combine time with school Subjects in order to say what lessons you have when? What you need.
Les Questions.
Jesuisprofesseuretj’adoreçaparcequec’estamusantettrèsintéressant
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
LES TRAVAUX / EMPLOIS – JOBS
J’ai une question! Objectifs: 1) Poser une question de 3 manières différentes 2) Parler de vos vacances.
Wednesday, March 22 and Thursday, March 23
Usage Guidelines for Jeopardy PowerPoint Game
WALT: Recognise the words for brothers and sisters in French
There are certain synonyms you are expected to know for GCSE.
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Theme Three Speaking Questions
Objective: To be able to talk about what you would like to do for a living using je voudrais + infinitive “je voudrais faire…”
identité l’heure les sujets tu aimes? et pourquoi? les verbs 1pt 1 pt
les bonnes résolutions
Les devoirs - homework Instructions:
Objectif: To be able to say what your parents do as a living
L.O. Talking about jobs Giving opinions
Les matières scolaires
L’heure (Time) Quelle heure est-il? Il est une heure (it’s 1:00)
Use the model letter below to help write your own
1415frey9W26fitness.
1415frey9W32revision2.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
vendredi 21 octobre Speaking Controlled Assessment Task 2
By the end of today’s lesson you will be able to:
Quels sont tes passes temps préfèrés?
1. Comment t’appelles-tu?
Les matières scolaires
Warm-up Get out a sheet of notebook paper.
Talking about your family members
Next weekend 1617frey9wk15nearfuture
Bienvenue aux eleves de National 5
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les métiers Year 9 Click on the arrow to go onto the next page.
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
Hobbies (+faire -to do)
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Unité 1 – Famille et domicile
mardi, le 20 septembre 2011 Au boulot
Vouloir, Pouvoir, Être.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
How do you say I like and I don’t like in French???
Traduction I am quite small and strong. You (sing) are very tall.
Starter.
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Translate the statements below into English
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Starter– Les disputes familiales
lundi 2 septembre Learning intentions:
Transcription de la présentation:

Lundi dix-neuf février L’objectif: To learn how to express what jobs you would like to do. To talk about the skills you need for certain jobs Pour commencer: Les Métiers LABEL THE PICTURES ON YOUR WORKSHEET IN FRENCH.

ON VA CORRIGER POMPIER SERVEUR INFIRMIER COIFFEUR SECRETAIRE VENDEUR FACTEUR PROFESSEUR AGENT DE POLICE

Lookalikes! dentiste entraîneur fermier professeur architecte mécanicien plombier joueur de foot dentist trainer farmer teacher architect mechanic plumber footballer

Activity C Je voudrais être… Je ne voudrais pas être… NOW PUT THE JOBS FROM ACTIVITY A and B INTO TWO LISTS! Je voudrais être… Je ne voudrais pas être…

Je voudrais être médecin, parce que c’est intéressant. Je ne voudrais pas être ouvrier, parce que c’est ennuyeux et mal payé.

À ton avis? c’est...... facile intéressant agréable varié bien payé

c’est...... difficile ennuyeux monotone mal payé dur

Sentence Building! Use the code on your sheets to write these sentences in French. ADKMU BGLMP AFKNR BHKMX AJKMW

Read through the text and say whether the statements are true or false Ma mère est infirmière. Elle travaille dans un hôpital en ville. Elle adore son boulot. Elle pense que c’est intéressant. Mon père travaille dans un garage parce qu’il est mécanicien. Il aime le travail parce que c’est amusant. Mon frère qui a dix-huit ans travaille dans un bureau. Il déteste son boulot parce que c’est ennuyeux. Je vais au collège. Her Dad is a mechanic. Her brother likes his job. Her Mum is a doctor. Her Mum works in town. Her Dad likes his job. Her brother works in a factory. Her Mum finds her job interesting. Her brother is 18. Her Dad finds his job boring. She works in a school.

Vocab Test – Future Careers Put these sentences into English. Je veux être médecin. Je ne veux pas être professeur. Mon frère veux être mécanicien. Ma mère est coiffeuse. Mon copain veut être joueur de foot. C’est bien payé. C’est mal payé. C’est ennuyeux. C’est varié. Ce n’est pas intéressant.

Le monde du travail – The World of Work Activity A. Listening for Information http://www.bbc.co.uk/programmes/p010wmzq Listen to this interview with Hakim M'Barek, a communications officer for the water agency in Lyon, talking about his working day. Complete the sentences with the correct times – When he is in the office he starts at 8am 830am 9am b) and he finishes work at 530pm 6pm 630pm c) When he works at home he starts at 9am 930am 10am d) and he finishes work at 5pm 6pm 7pm Choose two options It is not always easy for Hakim to be organised because he must think about… the shopping his free time his children his work To help, Hakim makes lots of __________________________.   Watch the end carefully, write which sentence below Hakim would use – Je vais au travaille en bus Je vais au travaille à vélo Je vais au travaille en train

LISTENING / WATCHING FOR INFORMATION Listen to this interview with Hakim, a communications officer for the water agency in Lyon, talking about his working day.

Et maintenant, Pensez à vous! What are your skills? What jobs would suit these skills?

Qu’est-ce que tu veux faire plus tard et pourquoi ? Comme je suis sociable, je voudrais être......... hôtesse de l’air

Qu’est-ce que tu veux faire et pourquoi ? Comme je suis pratique, je voudrais être.......... architecte

Qu’est-ce que tu veux faire et pourquoi ? Moi, j’aime les sciences, je voudrais être.......... prof de sciences

Qu’est-ce que tu veux faire et pourquoi ? J’adore le sport, je voudrais être........ entraîneur

Il faut être…… You must be… attentif concentré créatif de taille grande mince organisé patient photogénique scientifique sportif

il faut…… you must… avoir de l’autorité avoir l’esprit d’entreprise avoir le goût de la compétition avoir le goût du risque avoir une bonne vue aimer les jeunes aimer le sport aimer écouter aux autres

Mardi vingt-sept février