Recap the vowels song from last lesson.

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Primary French Presentation 2 Saying How You Are.
Advertisements

Primary French PowerPoints What’s Your Name?.
Can you think of any words with the sound ‘i’ (y) in?
Classe de sixième Objectives To learn about classroom objects Listen to the sounds Look at the words Say the words out loud - pronunciation Write the.
Negative sentences Questions
UNITÉ 1: SALUT, LES COPAINS!
GREETINGS.
Les devoirs - homework Instructions:
Boucle d’Or et les trois ours
Y2 Autumn 1 Vocab NB pupils only HEAR and SAY these words – no exposure to written form yet Bonjour Hello Salut Hi Au revoir Goodbye Comment ça va? How.
Starter dans le cahier bleu comment dit-on en français?
Les devoirs - homework Instructions:
Bonjour! Hello or good day!.
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Qu’est-ce qu’ils aiment faire?
Using Songs To Teach French
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Warm-Up: In your notebook, please write the date, the following question (the part in bold), and your answer. Once you know someone, what’s something you.
Unité 1 Leçon 3c Updated 10/18/12.
UNIT 1 Leçon 1 Day A BONJOUR!.
Bonjour! Lundi le dix-neuf septembre
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Nous allons… regarder écouter penser parler
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
Quelle est la date aujourd’hui?
Qu’est-ce que c’est? C’est ma trousse.
Introductory slide to see what pupils remember.
Quelle est la date aujourd’hui?
Quelle est la date aujourd’hui?
Nous allons… regarder écouter penser parler
Bonjour !! Hello!! Welcome!! Bienvenue!!! Year 7 Module 1
Introductory slide to see what pupils remember.
T__ b___! Et t__? C______ ç__ v_?
Qu’est-ce que tu as dans ta trousse?
le visage les cheveux les yeux la bouche le nez
Révision – Phrases Importantes
Quelle est la date aujourd’hui?
Les instructions en classe
1. Comment t’appelles-tu?
Quelle est la date aujourd’hui? Aujourd’hui c’est mardi 19 septembre!
Les introductions.
Les instructions en classe
C’est quel numéro? Count the numbers with pupils.
Recap the vowels song from last lesson.
Quelle est la date aujourd’hui?
Aujourd’hui on va… réviser les mois et les saisons.
Quel temps fait-il?.
Quelle est la date aujourd’hui?
Devoirs… Year 7 French Homework Autumn T1.
Aujourd’hui nous allons…
Aujourd’hui nous allons…
Comment t’appelles-tu?
Pato et Elly font du sport aussi.
Aujourd’hui nous allons…
1. Comment t’appelles-tu?
les formes et les couleurs
Paul Eluard Dans Paris.
Salut cher orange! Monsieur Couleur
Aujourd’hui nous allons…
les instructions Bonjour la classe, sortez vos affaires
Les formes et les couleurs
Répondez aux 5 questions – Travaillez à deux
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
Lequel The Last Part.
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Greetings: Bonjour Bonsoir Salut.
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
C’est quel instrument?.
Transcription de la présentation:

Recap the vowels song from last lesson. First, elicit the words line by line without any singing. Then click on the icon to hear the song (or sing it yourself). This can get faster and faster. Pupils can sing and do the actions at the same time. Teachers to focus on pupils’ pronunciation and ensure that it remains good even when speeding up!

Salut! 2

Ça va?

Oui. Non.

Bonjour! 5

Salut! Bonjour!

Au revoir!

Je m’appelle Lucie.

Comment t’appelles-tu ?

Je m’appelle Nicolas.

Une conversation Salut! Je m’appelle Nicolas. Comment t’appelles-tu? Bonjour, je m’appelle Lucie. Ça va, Lucie? Oui, ça va super, merci. Ça va, Nicolas? Non, non, ça ne va pas. Au revoir!

Jocelyn - ça va très bien Eric - fantastique Monique - fantastique Fabien – ça va très bien Jocelyn - ça va très bien Thierry – pas mal, merci Amélie – pas mal, merci Pascal - ça va pas mal Chantal - ça va pas mal Nicolas - ça ne va pas Zara - ça ne va pas The rhyming here will help pupils pronounce and remember. These can be practised chorally first – with Q & A and then pupils can practise in pairs.