LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Copy into best: Unit 2 – Ma vie dado (teenage life) In this unit I will: 1. discuss __________________________ 2. discuss Facebook 3. describe _________________________.
Advertisements

Les passe-temps _____________________ L/O: To be able to say what you like and dont like doing in your free time. STARTER: copy the following verbs into.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
1 Time markers tous les jours = every day beaucoup = a lot souvent = often quelquefois = sometimes de temps en temps = from time to time rarement = rarely.
WALT: To talk about the internet in French.
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Pin your French person where you feel you are at the start of the lesson GARE - I don’t know anything…(L0-1) PATISSERIE - I know a few words about technology.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
The subjunctive mood If I were you, I’d call him It is absolutely necessary that you be there on time May God save the queen! Normally, in English we would.
French 1: Unit 2 review Qu’est-ce que tu aimes?. To ask about like and dislike (P.41) A- Like: Tu aimes étudier?... ? Oui, j’aime étudier... Qu’est-ce.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
LE TRANSPORT - TRANSPORT
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
DANS MON SAC - IN MY BACKPACK exercise book ballpoint pen pencil
LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO
Le cinéma.
CONJUGAISON.
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
Learn the following structures fr un test next Monday
Le Verbe Aller au Présent
les bonnes résolutions
What about discrete point skills?
How many young people? Young people take drugs
Les matières scolaires
T’es branché(e)? La télé the tv Je regarde I watch
-er verbs French I.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
Reflective verbs or Pronominal verbs
Pronouns Pronouns are words used to replace nouns or proper nouns .
Le verbe aller au présent
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Direct and Indirect Object Pronouns
Le cinéma.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
Les matières scolaires
Mes passetemps Qu’est-ce que tu fais avec ton ordinateur et avec ton portable? What do you do with your computer and your phone? Mon ordi(nateur) my.
Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais
Objectif: parler de votre portable
Talking about your family members
French 1 Chapter 2 Vocabulary 1
1415frey9W28presentfuture.
Le soir Objectifs: Talking about what you do in the evening
LES VERBS Present tense
La famille ER conjugaison
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
C’est perso 1 un 2 deux 3 trois 4 quatre 5 cinq 6 six 7 sept 8 huit
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Year 7 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 1 and 2
Year 8 French Knowledge Navigator : Theme 1 Topic 1 and 2 HT1
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
LES SPORTS - SPORTS FOOTBALL RUGBY CRICKET TENNIS TABLE TENNIS  
On va parler de la fréquence qu’on fait du sport
COMMENT ES-TU? – WHAT ARE YOU LIKE?
LES ENDROITS EN VILLE – PLACES IN TOWN
LES FILMS ET LA TÉLÉ – FILMS & TV ROMANTIC FILM SCIENCE FICTION FILM
Hobbies (+faire -to do)
T’es branché(e)? La télé the tv Je regarde I watch
LE TRANSPORT - TRANSPORT
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
L’école La maîtresse La cour En classe En rangs Le surveillant Le directeur Le chouchou Les camarades L’élève Les cahiers Le bureau Sage Embêté Meilleur.
Mes Preferences Outcomes:
Paragraph 4: Les opinions.
Technology vocabulary learning lists
My favourite subject is
Translate the statements below into English
Transcription de la présentation:

LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY INTERNET FACEBOOK MOBILE LAP TOP RADIO   le recyclage l’internet le facebook un portable un ordinateur portable une radio TELEVISION DVD CASSETTE IPOD COMPUTER   le recyclage une télévision un DVD une cassette un ipod un baladeur mp3 un ordinateur

LA TECHNOLOGIE - TECHNOLOGY CAMERA VIDEO GAME RECORD PLAYER RECORDS VIDEO RECORDER   le recyclage un appareil-photo numérique un jeu électronique un tourne-disque des disques un lecteur DVD VIDEO TAPE   le recyclage une cassette vidéo

Comment est-ce que tu utilises l’internet ? How do you use the internet? In order to answer this question you need to know the expressions for likes and dislikes off by heart.

Comment est-ce que tu utilises l’internet ? How do you use the internet? J’utilise l’internet pour + INFINITIVE

J’utilise l’internet pour + INFINITIVE I use the internet for…….. 1. télécharger de la musique. 2. faire des recherches. 3. faire des achats. regarder des vidéos. 5. envoyer des e-mails. tchater dans des forums jouer à des jeux. aller sur les blogs de mes amies. f. to download music. to shop. to go on my my friends’ blogs. to chat in forums. to play games. to watch videos. to download music. to send e-mails. to do research h. to do research. a. to shop. e. to watch videos. g. to send e-mails. c. to chat in forums. d. to play games. b. To go on my friends’ blogs

Normalement Généralement D’habitude Toujours Tous les jours ADD Time expressions to improve your work Normalement Généralement D’habitude Toujours Tous les jours Quelquefois De temps en temps Jamais Normally Generally Usually Always Every day Sometimes From time to time Never

CAN YOU TRANSLATE THESE SENTENCES? 1. Normalement j’utilise l’internet pour télécharger de la musique. I normally use the internet in order to download music. 2. D’habitude j’utilise l’internet pour regarder des vidéos. I usually use the internet in order to watch videos. 3. J’utilise l’internet tous les jours pour jouer à des jeux. I use the internet every day in order to play games. 4. Je n’utilise jamais l’internet pour tchater dans des forums. I never use the internet in order to chat in chatrooms.

REASONS PARCE QUE….. BECAUSE….. 1. c’est amusant. it’s useful. 2. c’est très dangereux. 3. c’est rapide. c’est pas cher. 5. c’est mieux. c’est utile. c’est compliqué c’est facile. BECAUSE….. it’s useful. it’s better. it’s easy. it’s fast. it’s very dangerous. it’s not expensive. it’s fun. it’s complicated. g. it’s fun. e. it’s very dangerous. d. it’s fast. f. it’s not expensive. b. it’s better. a. it’s useful. h. it’s complicated. c. it’s easy.

+ INFINITIVE (verb ending in -ER, - RE + -IR YOU CAN ALSO USE THESE EXPRESSIONS WITH LIKES / DISLIKES followed by an INFINITIVE J’aime I like J’aime beaucoup I really like J’adore I love Je préfère I prefer Je n’aime pas I don’t like Je n’aime pas du tout I don’t like….at all Je déteste I hate + INFINITIVE (verb ending in -ER, - RE + -IR

Now try these sentences with REASONS Normalement j’utilise l’internet pour télécharger de la musique parce que c’est assez rapide. I normally use the internet in order to download music because it is quite fast. D’habitude j’utilise l’internet pour regarder des vidéos parce que, à mon avis, c’est amusant. I usually use the internet in order to watch videos because in my opinion it is fun. J’utilise l’internet tous les jours pour jouer à des jeux parce que c’est facile et pas cher. I use the internet every day in order to play games because it is easy and cheap. Je n’utilise jamais l’internet pour tchater dans des forums parce que je pense que c’est extrêmement dangereux. I never use the internet in order to chat in chatrooms because I think it is extremely dangerous.

COMPARATIVE plus + adjective + que = more + adjective + than To really impress the examiner you could use a COMPARATIVE There are TWO ways of doing this plus + adjective + que moins + adjective + que = more + adjective + than = less + adjective + than Télécharger de la musique est plus rapide que d’acheter des CD. Downloading music is quicker than buying CDs.

HIGHER LEVEL sentences using COMPARATIVES Envoyer des e-mails à tes amies est moins cher que de les appeller avec un portable. Sending e-mails to your friends is cheaper than calling them on your mobile. Regarder des vidéos est plus facile que d’aller au cinéma pour regarder un film. Watching videos is easier than going to the cinema in order to watch a film.

CHECKLIST BONNE CHANCE I can give reasons for doing each activity. I know most uses of the internet from memory. I can give reasons for doing each activity. I can say which activities I (dis)like doing. I can use COMPARATIVES to make my sentences more complex. I can use higher level structures. BONNE CHANCE