Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing mercredi 14 novembre 2018mercredi 14 novembre 2018 C’est génial! Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing
nul intéressant difficile rubbish marrant interesting sévère difficult In pairs and without looking at your jotter, try to remember what they mean. nul intéressant difficile marrant sévère facile génial ennuyeux rubbish interesting difficult fun/ funny strict Handout 1 easy great boring
Écoute les opinions. Écris P (positif) ou N (négatif). (1-8) Studio 1 page 30 écouter 1 Écoute les opinions. Écris P (positif) ou N (négatif). (1-8) When working out opinions, listen for tone of voice as well as to the detail. Does the person sound positive or negative? t’es fou / folle you’re crazy
Paul est toujours positif. Nadia est toujours négative. Qui dit quoi? Studio 1 page 30 lire 2 Paul est toujours positif. Nadia est toujours négative. Qui dit quoi? These first two can be done together and the class can complete the rest of the exercise independently Nadia Nadia
Paul Nadia Paul Nadia Paul Paul Paul Nadia
Les maths, c’est intéressant. Mais non! Les maths c’est ennuyeux! En tandem. Une personne est Paul. L’autre personne est Nadia. Invente une dispute! Exemple: Les maths, c’est intéressant. Mais non! Les maths c’est ennuyeux! Le prof est sympa. T’es fou / folle! Le prof est… Studio 1 p30 Parler 3 ask pairs to perform their argument in front of the class
c’est génial worksheet
Complète le tableau. (1-5) Studio 1 page 30 écouter 4 Complète le tableau. (1-5) Pourquoi? Why? parce que because listening grid
Highlight all the school subjects Underline all the opinions Answer the following questions: A. What is his favourite subject and why? ( 2 things) B. What is Mrs Ledingham like ? ( 1 thing) C. What does he think of English? ( 1 thing) D. He likes sciences. Why ? ( 2 things) E. Which subject he does not like and why ? ( 2 things) F. Which subject he hates and why? ( 2) Circle all the linking words and find out what they mean using a dictionary
Lis le tchat et réponds aux questions en anglais. Studio 1 page 31 lire 5 Lis le tchat et réponds aux questions en anglais. Studio 1 p31 Lire 5 handout 2
J’aime l’anglais parce que c’est intéressant. Studio 1 page 31 écrire 6 Écris ton opinion sur six matières. Exemple: J’aime l’anglais parce que c’est intéressant. You can use the writing grid to help you Handout 3 - Writing frame for reinforcement
Include two connectives and two intensifiers to extend your sentences. Studio 1 page 31 écrire 8 Réponds à Frédéric, Emma, Samuel ou Yasmine. Include two connectives and two intensifiers to extend your sentences. Connectives: et, mais, aussi, parce que Intensifiers: très, trop, assez, un peu
You are going to design your own timetable in French. Best timetable will win a prize! At the bottom of the time table , you need to write : 2 subjects you like and why Your favourite subject 2 subjects you dislike and why
Je vous écris - I am writing to you dire - to say parler - to speak Chère Lili, Je vous écris pour vous dire les choses que j’aime et que je n’aime pas à Marr College. Premièrement, ma matière préférée c’est le français parce que c’est intéressant et j’aime parler en français. C’est difficile mais j’aime ça ! Aussi la prof est sympa, Madame Ledingham est ma prof préférée même si elle est stricte. J’aime beaucoup l’anglais parce que c’est génial. J’aime écrire. J’aime assez les sciences parce que le prof est sévère et c’est intéressant. Cependant, je n’aime pas les maths. On a beaucoup de devoirs et c’est difficile. De plus, je déteste l’EPS parce que je n’aime pas le sport et c’est ennuyeux. Merci d’avoir lu ma lettre, John Key vocabulary - Je vous écris - I am writing to you dire - to say parler - to speak même si - even though/if écrire - to write cependant - however de plus - furthermore
I can give my opinion about three of my school subjects in French. I can write or talk about three of my school subjects in French. I can understand written and spoken opinions and reasons. I can write and talk about my school subjects using connectives and intensifiers to extend my sentences. I give reasons for my opinions.
Design your timetable Les matières (subjects + illustration) 4 xOpinion ( j’aime, je n’aime pas , j’adore, je déteste) 4x Les raisons ( parce que c’est, parce que le prof est …) mercredi 14 novembre 2018mercredi 14 novembre 2018