Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
Pourquoi? and parce que/qu’ Quantifiers Mes profs
Advertisements

MES MATIERES.
WALT: how to use the time when talking about your timetable WILF: to identify the correct time in French when reading & listening (level 3) DAYS OF THE.
Les matières WALT: Talk about school subjects in French Give our opinion about subjects and say why.
____________________________ Jaime le français parce que cest intéressant Le but: To state why you like/dislikes certain subjects STARTER:Copy and fill.
____________________________
WALT: how to talk about your timetable
Quelle est ta matière préférée?
WALT: READ AND WRITE MY OPINION OF SCHOOL SUBJECTS WILF: A VARIETY OF OPINION WORDS AND JUSTIFICATIONS FOR LEVEL 4.
Mon Ecole WALT: Promote The Cornwallis Academy
WALT: how to talk about your timetable
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN
WILF: TO BE ABLE TO GIVE AN OPINION FOR LEVEL 3
Nous parlons des matières Buts: To be able to give extended opinions on school subjects To express agreement or disagreement.
Opinions sur les professeurs
Au Collège Starter Activities.
Les sports Objectifs: Level 2/3 - To be able to give your opinion about some sports in French. Level 3+ - to link time/routine and sport using connectives.
Les matières Year 7 Click on the arrow to go onto the next page.
Vendredi, 11 janvier J’adore le français L’objectif: To revise school subjects in French and give your opinion about them L’objectif: To revise school.
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
L’école = School.
J’ai regardé... Qu’est-ce que tu as regardé hier?
Les devoirs - homework Instructions:
Leçon 6: Une Invitation Unité 7.
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
LES PRONOMS D’OBJET DIRECT
French One Chapter 4 Vocabulary one
Les matières scolaires
Year 4 French Revision Pack
Les matières scolaires
Use the model letter below to help write your own
L.O. To be able to talk about a film in target language.
Talking about music preferences and music festivals in the past.
1415frey9W32revision2.
COMMENT PRÉPARER UN GÂTEAU MICHELIN A*
Task: Write a detailed description in French only of what you have in your survival kit and why !
Improving Your Written Work
Les Opinions Objective: I can talk about others likes and dislikes as well as my own.
Quels sont tes passes temps préfèrés?
La mode. Pour ou contre? Talking about fashion.
Les matières scolaires
Quelle est la date de ton anniversaire?
Les matières scolaires subjects
Your French Homework … Will be due every week on ________.
Pour commencer Que dit Manon? Completez les phrases en anglais
Lundi dix-neuf février
Bienvenue aux eleves de National 5
La television 1617frey9W24latelevision
LES MATIÈRES – SCHOOL SUBJECTS
Nous allons.... Construire des phrases pour donner notre opinion sur les matières Mémoriser le plus de phrases possible.
L’objectif: to know the words for school subjects in French.
Les Matières et Les Opinions
Describing yourself and others Understanding adjective agreement
Français - couleurs - pays - drapeaux
Qu’est-ce que tu étudies?
Trouvez les mots 1 Shorts 2 Trousers 3 A t-Shirt 4 A football shirt 5
Learning the 9 expressions by heart: French to English Spelling
sortir avec mes copains faire les magasins jouer à des vidéo
Les opinions et les justifications
Les Mots Intérrogatifs
Mes Preferences Outcomes:
How do you say I like and I don’t like in French???
Les opinions Les opinions = Opinions. In this lesson pupils will learn to understand and give their own opinions about singular items.
L’école = School.
Paragraph 4: Les opinions.
Unité 5 – Le collège Les matières.
My favourite subject is
Qu’est-ce que tu penses de tes matières?
Starter– Les disputes familiales
lundi 2 septembre Learning intentions:
Transcription de la présentation:

Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing mercredi 14 novembre 2018mercredi 14 novembre 2018 C’est génial! Giving opinions and reasons Agreeing and disagreeing

nul intéressant difficile rubbish marrant interesting sévère difficult In pairs and without looking at your jotter, try to remember what they mean. nul intéressant difficile marrant sévère facile génial ennuyeux rubbish interesting difficult fun/ funny strict Handout 1 easy great boring

Écoute les opinions. Écris P (positif) ou N (négatif). (1-8) Studio 1 page 30 écouter 1 Écoute les opinions. Écris P (positif) ou N (négatif). (1-8) When working out opinions, listen for tone of voice as well as to the detail. Does the person sound positive or negative? t’es fou / folle you’re crazy

Paul est toujours positif. Nadia est toujours négative. Qui dit quoi? Studio 1 page 30 lire 2 Paul est toujours positif. Nadia est toujours négative. Qui dit quoi? These first two can be done together and the class can complete the rest of the exercise independently Nadia Nadia

Paul Nadia Paul Nadia Paul Paul Paul Nadia

Les maths, c’est intéressant. Mais non! Les maths c’est ennuyeux! En tandem. Une personne est Paul. L’autre personne est Nadia. Invente une dispute! Exemple: Les maths, c’est intéressant. Mais non! Les maths c’est ennuyeux! Le prof est sympa. T’es fou / folle! Le prof est… Studio 1 p30 Parler 3 ask pairs to perform their argument in front of the class

c’est génial worksheet

Complète le tableau. (1-5) Studio 1 page 30 écouter 4 Complète le tableau. (1-5) Pourquoi? Why? parce que because listening grid

Highlight all the school subjects Underline all the opinions Answer the following questions: A. What is his favourite subject and why? ( 2 things) B. What is Mrs Ledingham like ? ( 1 thing) C. What does he think of English? ( 1 thing) D. He likes sciences. Why ? ( 2 things) E. Which subject he does not like and why ? ( 2 things) F. Which subject he hates and why? ( 2) Circle all the linking words and find out what they mean using a dictionary

Lis le tchat et réponds aux questions en anglais. Studio 1 page 31 lire 5 Lis le tchat et réponds aux questions en anglais. Studio 1 p31 Lire 5 handout 2

J’aime l’anglais parce que c’est intéressant. Studio 1 page 31 écrire 6 Écris ton opinion sur six matières. Exemple: J’aime l’anglais parce que c’est intéressant. You can use the writing grid to help you Handout 3 - Writing frame for reinforcement

Include two connectives and two intensifiers to extend your sentences. Studio 1 page 31 écrire 8 Réponds à Frédéric, Emma, Samuel ou Yasmine. Include two connectives and two intensifiers to extend your sentences. Connectives: et, mais, aussi, parce que Intensifiers: très, trop, assez, un peu

You are going to design your own timetable in French. Best timetable will win a prize! At the bottom of the time table , you need to write : 2 subjects you like and why Your favourite subject 2 subjects you dislike and why

Je vous écris - I am writing to you dire - to say parler - to speak Chère Lili, Je vous écris pour vous dire les choses que j’aime et que je n’aime pas à Marr College. Premièrement, ma matière préférée c’est le français parce que c’est intéressant et j’aime parler en français. C’est difficile mais j’aime ça ! Aussi la prof est sympa, Madame Ledingham est ma prof préférée même si elle est stricte. J’aime beaucoup l’anglais parce que c’est génial. J’aime écrire. J’aime assez les sciences parce que le prof est sévère et c’est intéressant. Cependant, je n’aime pas les maths. On a beaucoup de devoirs et c’est difficile. De plus, je déteste l’EPS parce que je n’aime pas le sport et c’est ennuyeux. Merci d’avoir lu ma lettre, John Key vocabulary - Je vous écris - I am writing to you dire - to say parler - to speak même si - even though/if écrire - to write cependant - however de plus - furthermore

I can give my opinion about three of my school subjects in French. I can write or talk about three of my school subjects in French. I can understand written and spoken opinions and reasons. I can write and talk about my school subjects using connectives and intensifiers to extend my sentences. I give reasons for my opinions.

Design your timetable Les matières (subjects + illustration) 4 xOpinion ( j’aime, je n’aime pas , j’adore, je déteste) 4x Les raisons ( parce que c’est, parce que le prof est …) mercredi 14 novembre 2018mercredi 14 novembre 2018