Mission : Se prendre pour le maître du suspense

Slides:



Advertisements
Présentations similaires
The passé composé of –er verbs with avoir
Advertisements

Être. You have already conjugated avoir and regular –er verbs. You are going to conjugate to be Être is an irregular verb.
Le passé composé The perfect tense Eg: J’ai mangé une pizza I have eaten/ate a pizza.
Les Numéros de  Aujourd’hui, nous allons continuer à apprendre les numéros de soixante-dix à quatre-vingt-dix-neuf. (Today, we are going to continue.
1.What does ‘compagne’ mean? 2. Write the french for the following: I live in the city/town 3.What is blue in french? 4.What is brown in french?
Warm up Lesson 4 Quel temps fait-il aujourd’hui?.
Le futur proche Français 8-1 – Unité 1.
Journal lundi, le 9 février Qu’est-ce que tu as fait ce weekend? J’ai dormi J’ai travaillé Je suis allé chez mon ami Je suis allé à une fête J’ai chanté.
CAT – Level 2 Unité 2 - En voyage le Passé Composé.
Today we are learning how to ask for and give opinions about food By the end of the period you will be able to discuss some of your opinions about food.
Play the presentation & note down new vocabulary Complete the activities Le petit déjeuner Breakfast.
Les salutations et «Je me présente» 1.1. Les salutations et «Je me présente» Salut ! Hi!
Bonsoir et Bienvenue!! Week 6 Mme Kostolecki Mme Reed Kaitlyn.
CLASSROOM ENGLISH. Good morning / Good afternoon !
THE VERB “ÊTRE” AND THE SUBJECT PRONOUNS
Interpersonal Speaking
Dites-le en français Impératifs de la classe et vocabulaire
How to form questions in French
The Passé Composé Tense
Year 7 French Homework Mme Janickyj
Leçon 6 I am what I am or to be or not to be
Une Maison. Une Maison Vous posez des questions Hello, I would like to have more information on this property? How many rooms are there? Is it in a.
Mon enfance Quand tu étais petit, tu étais comment?
Asking the Way LESSON OBJECTIVES
Anyone, someone, no-one and Everyone
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
Où tu vas? Ch. 5 Vocabulaire 2
Quelle heure est-il?.
vendredi 21 octobre Speaking Controlled Assessment Task 2
The PowerLanguage Platform
7GBo Photocard Assessment
By the end of today’s lesson you will be able to:
Mardi 7 Novembre Français I
The Passé Composé Tense
Writing/ speaking exam prep. La description
YEAR 6 / 2nd YEAR OF PROGRAMME / BLOCK 1
Mercredi 25 octobre Français II
Français II – mardi le 14 février horaire quotidien
Pile/Face Est-ce que tu es timide? Est-ce que tu es intelligent?
Junior Cycle 2009-Written Expression (80)
YEAR 4 / 2nd YEAR OF THE PROGRAMME / BLOCK 1
Daily Routine and Times.
The Passé Composé Tense
Tinyppt.com designed by EDUCATION INFOGRAPHIC POWERPOINT TEMPLATE designed by tinyppt.com.
TU AS QUEL ÂGE? How old are you?.
Ma Vie en Photos Français II.
Chansons pour les petits (songs for the little ones)
Unit 2 Labo-langue Present tense, avoir and être Pronouns le, la, les
The Perfect Tense with ‘être’
Questions Synthesis.
Lesson 3.
The Passé Composé Tense
Task while waiting for everyone to finish writing the WALT and WILF
A future Espace des Arts Space in Cornwall
Révision! This lesson is about consolidating all the language learnt so far about music, likes, dislikes and reasons and bringing it together so that pupils.
Le Passé Composé (Perfect Tense)
La Maison- la deuxième partie
Les Mots Intérrogatifs
Chapter 6- the verb ‘to go’ question words places time
L’echauffement Warm-up: Quelle saison est-ce? C’est…
Mercredi 12 septembre Français I
L’echauffement Warm-up:
Les couleurs.
Asking For and Giving Advice
Sentence building: Traduisez!
Moi Tituba, sorcière, written by Maryse Condé of Guadaloupe, is a novel imagining the life of a slave who was executed as a witch in Salem in 1692.
The Perfect Tense with ‘être’
Français 2, 7 janvier 2019 Tell me about your holiday in french. How was it? What did you do? What did you eat? Use the passé composé. E.G. C’etait interesant.
CREATIVITY is the act of turning. NEW AND IMAGINATIVE.
Français 2, 13 mai 2019 Dix minutes, DuoLingo.
Transcription de la présentation:

Mission : Se prendre pour le maître du suspense le temps d’une photo, le temps d’une expo…

6 scènes clés à recréer…

ROGER : “Don’t tell me where we are going ! Surprise me !”

Roger : “YOUR FRIENDS PICKED UP THE WRONG PACKAGE !”

Comme une fourmi…

On voit bien la scène de piège classique : un endroit sombre où le danger se cache… Eh bien J’ai voulu faire l’INVERSE !

JE FILME LES SCÈNES DE MEUTRE COMME DES SCÈNES D’AMOUR ET LES SCÈNES D’AMOUR COMME DES SCÈNES DE MEURTRE !

Vandam : “What drama are we here for today ?”

Thank you for your attention ! Made by the 3eD and M.Colineau – Collège Marcel Proust Illiers-Combray